Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend april 2020

• Auteur
  • Shedmf
    Bijdrager
    #10255439 Quote

Bedankt voor het advies, heb geluk met een leidinggevende die net bevallen is dus weet hoe zwaar het kan zijn. Voor nuheb ik in overleg 4uurtjes mindergepland per week zodat ik niet langer dan 2,5u achter elkaarwerk en dan een ruime pauze heb om thuis wat bij te komen. 

Anky
    Bijdrager
    #10255251 Quote

@shedmf inderdaad wat de anderen zeggen overleg met je verloskundige. En met je leidinggevende. Mijn vorige zwangerschap ben ik rond 15 weken (nu dus) gewijzigd naar halve dagen werken omdat ik het gewoon niet volhield. Dat was erg moeilijk om te bespreken omdat ik het gevoel had dat ik faalde ofzo maar wel heel fijn geweest. Kies voor jezelf en de baby!

AnnaJD
    Bijdrager
    #10255178 Quote

Hey!

Hier ook een uitgerekend in april-mama-in-spe! Al moeder van een dochter van 10 maanden die bij de geboorte als verrassing een extra chromosoom 21 bezat. Oftewel: down syndroom. Was even schrikken maar super welkom! 🥰😍 Het is een mega lief, leuk, relaxed kind, waar het ontzettend goed mee gaat.

Voor haar 2x een miskraam gehad dus we dachten toen ze 6 maanden was, we zien wel! En toen vrij meteen raak. Vandaag 14 wkn en 4 dagen, 9 april uitgerekend. Vandaag extra echo in het AMC en nipt laten prikken, wat ontzettend dubbel voelt en we hebben ook geen idee; wat als het weer? Maargoed, dat is ons pakkie an :p

Ik heb geen Facebook dus lees hier mee! 

Ele
    Bijdrager
    #10255120 Quote

Ik herken helemaal wat je zegt @Anky. Ik wil heel graag alleen geniet van dit wonder waar ik zo lang op heb gewacht, maar tussen de vermoeidheid en de zorgen dat is misschien niet goed zou gaan is het lastig geweest. 

Maar ik ben nu 13 weken, afgelopen week een mooie 12 weken echo gehad en zojuist een goed nipt resultaat terug. Zo Fijn! Dus hopelijk kan ik nu gaan genieten! 

De 20 weken echo is nog niet gepland want ik ga een aantal maanden naar het buitenland. Dus ik ga de 20 weken echo daar doen. 😊

@gebruiker373049 Gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat je hier mee komt kletsen 

@Moonsky Fijn om jou ervaring te horen! Ik kijk ook echt naar uit om een buikje te hebben en de baby te voelen. 

@Shedmf Dat lijkt mij vervelend. Maar een goed idee om met je verloskundige te praten. Zij hebben natuurlijk veel ervaring en kunnen misschien advies geven. 

gebruiker373049
    Bijdrager
    #10255063 Quote

Hee shedmf,

wat vervelend dat je je zo voelt. Ik zou het met me vk bespreken. Vermoeidheid hoort bij eerste trimester maar zou wel minder moeten worden al heb je fysiek best zwaar werk. En wat niet gaat, gaat niet he. Ook al gaat het tegen je gevoel en principes in. Maak het bespreekbaar en er zijn ook mogleijkheden tot minder werk misschien en redt in ziektewet. 

Shedmf
    Bijdrager
    #10254788 Quote

Hoi al weer een paar weken verdersinds laatstr bericht. Vorige week de 12 weken echo gehad alles zag er goed uit. Was heel actief aan het hupsen en een perfecte hartslag.

Ik zit wel met een dilemma omtrant mn werk. Ik werk in de schoonmaak maar 25uurtjes p.w. paar uurtjes in de ochtend dan naar huis en nog een paar uurtjes in de avond. Opzich redelijk te doen maar ik merk met de klachten van mn misselijkheid dat ik echt heel snel extreem vermoeid raak en op het moment bijna niets anders doe dan werken slapen werken slapen. Ook het weekend kom ik bijna mn bed niet uot en daar boven op komt nu ook al 3 dagen extreme hoofdpijn. Ziekmelden vind ik lastig om te doen want het is niet dat ik niet kan werken maar dat het me gewoon zo extreem veel energie kost dat ik naast het werken gewoon niks meer kan. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Anky
    Bijdrager
    #10254786 Quote

Hey Moonsky,

ja ik ben misschien ook te streng voor mezelf. De hormonen doen mij altijd een hoop en daar kan je zo weinig tegen doen. Ik ben iig aangemeld bij de poppoli hopelijk kunnen die me begeleiden om er wat beter mee om te kunnen gaan.

Zo verschillend als je het zo leest hoe iedereen het ervaart. Sommigen veel kwaaltjes sommigen weinig. Sommigen erg blij en vrolijk en anderen hebben daar moeite mee door de stomme hormonen. Dit was in mijn vorige zwangerschap ook een moeilijke fase weet ik nog. Het werd wel weer iets beter mentaal dus daar ga ik nu maar weer vanuit!

LiekeJill
    Bijdrager
    #10254737 Quote

Hallo allemaal,

ik ben nu 13 weken en ik voel mij echt super goed wel dagen dat ik echt heel moe ben maar de misselijkheid is stukken minder. Alleen heel gek met tanden poetsen… ik heb al vanaf 5 weken een klein zichtbaar buikje maar nu echt wel een goede zichtbare buik. Sommige vragen zelfs krijg je er echt maar 1 dat vindt ik dan wel weer vervelend want ja krijg er echt 1 en niet 2. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook al snel een buikje. Maar ik geniet echt vol op en ik weet gewoon dat het goed zit. 31 Oktober weer een afspraak bij de vk tuurlijk als het dan weer zo ver is vindt ik het wel spannend. En 26 November de 20 weken echo ben zo benieuwd of alles goed is maar vooral zou ik nu een jongen krijgen of toch weer een meisje beide zijn welkom. Kraamzorg ook inmiddels geregeld dezelfde als bij mijn vorige zwangerschap had een zeer goede ervaring daar. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct