Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend April 2022 Met Tabel - pagina 2

• Auteur
  • Tanjamies
    Bijdrager
    #10509057 Quote

This reply has been reported for inappropriate content.

Wat leuk dat het gelukt is Lewis! Eindelijk een lijstje;)

Lewis
    Bijdrager
    #10509111 Quote

Zo ik heb even tijd om inhoudelijk te reageren 🙂

Welkom Zonnekruid! De derde alweer. Je krijgt ze wel snel op elkaar zeg. Leuk, maar ook wel zwaar denk ik? Ben je wel sneller door de vele tropenjaren heen. Ik zie mezelf stiekem ook wel met 3 kleintjes. Maar zwanger worden ging hier niet vanzelf, en ik ben inmiddels 38, dus ik prijs mezelf al heel gelukkig met 2. Super leuk dat jullie alweer de 3e krijgen. Groot gezin straks. Hoe gaat het verder met zwanger zijn en al twee kleine druktemakers thuis?

We kunnen elkaar de hand schudden. Ik krijg ook groeiecho’s omdat de baby rond P90-P95 was, en het was niet duidelijk of er sprake is van een voorliggende placenta. Ik maak me er geen zorgen over want mijn dochter was ook erg groot, en wij ook. De placenta groeit meestal nog mee omhoog. Kun je wel lekker extra kijken 🙂

Milu, fijn dat de verbouwing gewoon door kon gaan. Bedoel je dat je nu zelf nog een maand of 2 aan de slag moet? 
    Mijn man is nu ook aan het klussen. Grote verschuiving op zolder om een peuterkamer vrij te maken. Als het goed is gaat over een week of 2 het door mij gekozen behangetje erop en is het daarna alleen nog verder inrichten, wat ik weer erg leuk vind! 
    Hij wil ook nog een nieuw badkamermeubel plaatsen en beneden een speelhoek bouwen. Leuk, veel plezier haha! Ik moet op mijn gat de rest van de zwangerschap. Maar ik zal goed aanmoedigen en af en toe eten brengen 🙂

Iemand vroeg nog naar fietsstoeltjes. Ik ben geen fietser en ik doe juist veel lopend. Mijn man fietst wel graag en die is nu net aan het kijken naar het eerste fietsstoeltje voor onze dochter van 1,5. ons was juist afgeraden om te gaan fietsen met een baby onder de 3-6 maanden. Omdat het zelfs in de maxicosi in een bakfiets erg veel gerammel is voor zo’n teer hoopje baby. Daar wil ik me ook wel weer aan houden tot deze dame groot genoeg is. Mijn schoonzus wil misschien van haar electrische bakfiets af, kids zijn al groter en hebben een eigen fiets. Dus wij hopen daarop. Maar anders zal baby 2 ook pas met 9 maanden in een gewoon fietszitje gaan. 

Ik heb inmiddels bijna mijn 3 werkdagen erop zitten met een combi van thuis en op kantoor werken. Vind het maar lastig. Mijn buik blijft erg rommelen, maar niet meer zo erg dat ik er weeen van krijg of heel veel harde buiken. Ik probeer echt zo min mogelijk inspanning en stress te hebben, maar na een krappe week voel ik me al zo’n couch potato. Vrijdag over een week weer naar de verloskundige en dan hebben we het verder over alles. Ik hoop zo dat deze wel blijft zitten tot de volledige termijn.
    Gelukkig voel ik de baby wel echt heel goed en ook van buiten. vanmorgen 5.30 lagen zowel mijn dochter als de baby te feesten. Jeeej! Haha! Vroege ochtend. Maar voelde wel gezellig ofzo? 🙂

Ik ben nu toch aan het verdiepen in een tweede ledikant, zodat mijn dochter naar haar nieuwe kamer kan in haar eigen bedje. Ze is een ondernemend typje, en dat zie ik helemaal in haar eentje op zolder, in een nieuwe kamer, nog niet zo zitten. Zo kan ze toch nog wat langer gewoon veilig in haar ledikant blijven. Even MP afstruinen. Ik blijf wel twijfelen hoor, want volgens mij vind ze een grote meiden bed met zelf controle over in en uit stappen geweldig. 

Debb
    Bijdrager
    #10509664 Quote

Hoi, ik had even gemist dat we over gegaan waren op de nieuwe al. 😉Ik krijg geen dikgedrukte letters op mijn telefoon.
    Mijn datum is 31 maart.
    Of ja en het wordt een meisje.

Milu
    Bijdrager
    #10509812 Quote

@lewis konden ze op alle echo’s niet zien of je placenta aan de voorkant lag? Wel leuk om extra echo’s te krijgen😊 vind dat eigenlijk veel leuker dan de gewone controles 😂

Wij hoeven nu zelf niet zo heel veel meer te doen. Nu gaat de stucadoor aan de slag, daarna de schilder, vloer en keuken. Hebben besloten om toch nog de badkamer te doen voor de bevalling. Dus die moet er nog uitgehaald worden volgende week. Maar hebben straks wel een nieuwe badkamer voor de kleine er is. Dat is toch ook wel heel erg fijn😊
    Moet me nu gaan richten op inrichtingem, muren, kasten, nieuwe kamer voor de oudste. Nog genoeg om over na te denken 🙈

Jullie zitten nu ook in een verbouwing. Echt ideaal als je man handig is! (Is de mijne niet😂) lekker mooi optijd klaar. Ga je de babykamer ook nog aanpassen of hou je die hetzelfde als nu?

Goed dat je nu echt even de rust neemt! Blijft toch allemaal een beetje spannend met die harde buiken. Moet je nu ook extra op controles (behalve de echo’s)

Ik denk dat wij ook nog kiezen voor een ledikantje. Daar slaapt hij goed in. En anders veranderd er voor hem wel heel veel. En een nieuw huis, nieuwe kamer en dan ook nog een nieuw bed. Bij de ikea hebben ze ook wat goedkoper ledikantjes. Heb me nog niet in MP verdiept.

Tanjamies
    Bijdrager
    #10510225 Quote

Even een update hier. Vandaag naar de bekkenfysio geweest. Wat een opluchting voel ik nu zeg! Alle pijn is gewoon helemaal weg. Blijkbaar stond mijn bekken scheef, kan iedereen overkomen. Het kan er plots in schieten met verkeerd draaien o.i.d. Ze heeft het recht gezet nu en oefeningen gegeven om te zorgen dat het recht blijft. Vooral ontspanningsoefeningen. Ik ben echt zo opgelucht dat ik eindelijk geen pijn meer voel en dat ik weet wat belangrijk is om in de gaten te houden qua lijf. Dus als er meer melden zijn met klachten dan zou ik een afspraak bij de bekkenfysio echt aanraden!
    En daarna ben ik vanavond in bad gegaan en die kleine ging daarna flink heen en weer. Hij was heerlijk aan het bewegen, mijn buik ging helemaal heen en weer haha. Echt zo bijzonder allemaal om mee te maken!:)

MvdF
    Bijdrager
    #10510445 Quote

Fijn dat je bekkenpijn bijna weg is Tanjamies, heb er gelukkig zelf geen last van maar lijkt me wel erg vervelend. Hopelijk blijven de oefeningen helpen. Ik heb vandaag weer een controle gehad en alles was prima in orde. De verloskunde zei nog; “Nou je bent over de helft. Ze zeggen dat het dan snel gaat.” Maar ik vind deze hele zwangerschap veel te snel gaan. Raak lichtelijk in paniek als ik bedenk dat ze er over een kleine 5 maandjes al is. Heb een nieuw bed besteld voor onze oudste, die gaat naar een andere kamer. Voor hoever ze er echt in gaat liggen, geen idee! En anders heeft ze straks een mooie speelkamer haha. Wil wel gaan oefenen langzaamaan met haar nieuwe kamertje, want er komen straks al zo veel nieuwe dingen op haar af. Dus dat wordt een leuk project tijdens de kerstvakantie. De baby krijgt dan gewoon de kamer van mijn dochter nu, alhoewel ik er niet vanuit ga dat ze er de eerste paar maanden ooit ‘snachts zal slapen maar wie weet. Een collega heeft heel schattig een super mooi een babynestje en omslagdoek voor de baby gemaakt, mijn eerste ‘aankoop’ haha. En voor mijn dochtertje eenzelfde babynestje maar dan voor haar poppen, helemaal leuk. Verder dus echt nog niets aangeschaft, maar ben ook niet van plan veel te gaan kopen. Volgende week de 22 weken prik, hebben jullie die al gehad (als je die gaat nemen)? En veel last ervan? Binnenkort geloof ik ook een intake met de kraamzorg. Hopelijk gaat het goed met iedereen!

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Debb
    Bijdrager
    #10510561 Quote

Succes met alle verbouwingen en inrichting van de kamers!
    Wij hebben de kinderkamer al helemaal klaar, nog wat kleine spulletjes voor de inrichting zoeken. Helaas kwam ik erachter dat de gekregen maxicosi van mijn schoonzus niet afgeraden wordt (nu 11 jaar oud). Wist niet dat dit maar 8 jaar max oud mag zijn. Dus dat wordt toch nog een nieuwe aanschaffen..

Fijn dat de bekkenklachten zo afgenomen zijn Tanjamies!

22 weken prik heb ik al even geleden gehad, ben ietsje verder zie ik. Geen bijwerkingen dat ik gemerkt heb, wel vrij lang spierpijn in mijn arm gehad.

Sinds vorige week is er veel bedrijvigheid in mijn buik. Mijn vriend kan de baby eindelijk voelen, er worden flinke krachtige schoppen uitgedeeld. 😅 Heel beweeglijk kindje volgens mij, net als ik vroeger. Vind het heel bijzonder. 😍 Helaas heb ik wel nog veel last van mijn bekken, alleen het is moeilijk een stap terug te doen op werk. Het is ziek of niet ziek melden, anders kunnen ze geen geld krijgen voor vervanging.. En ziek melden ben ik nog niet helemaal aan toe. Dus nu loop ik toch met klachten en probeer ik rustiger aan te doen (collega’s zijn wel heel behulpzaam) maar blijft fysiek zwaar werk.. Lastige dingen..

Lewis
    Bijdrager
    #10510573 Quote

Milu, mijn placenta ligt aan de voorzijde ja. Maar een voorliggende placenta is wat anders, dat betekent dat ‘ie voor je baarmoedermond ligt. En dat is gevaarlijk met bevallen. Dat denken ze gezien te hebben. Maar dat was bij mijn dochter ook toen ik rond 17-20 weken was. En het groeide gewoon mee omhoog waardoor dat later niet meer zo was. Dat gebeurt meestal, dus ik maak me er nog niet veel zorgen over. Wel over de weeenactiviteit en mn verhoogde risico op herhaling van een vroeggeboorte. 

Jullie gaan er wel helemaal voor he? Haha! Doen jullie de badkamer zelf, dat het meteen deze week kan? Als we hier klusbedrijven benaderen hebben ze vaak pas maanden later tijd. Voor de cv ketel is een offerte nog niet eens gelukt. Lastig hoor!

Leuk dat je nu kunt gaan inrichten voor de peuterkamer. Wij hebben het kamertje ook bijna leeg dus volgende week kan ik ook los! Babykamer blijft hetzelfde en tot de baby die kamer nodig heeft, blijft mijn dochter ook gewoon nog daar. Ik wil alleen niks klussen in de eerste maanden met baby. Dan is het maar vast klaar. Ga je voor een leuk thema? Onze dochter is gek op dieren, dus veel bosdieren denk. En ik wil mooi behang met hertjes gebruiken. We hebben nog een eiken dekenkast die we als haar kledingkast gaan gebruiken. Toch wel leuk weer zo’n kamertje inrichten. 🥰 En dan nog een serieuze speelhoek beneden en laminaat op de eerste verdieping. Voorlopig nog wel even bezig dus. 

Mijn man denkt dat ie handig is 😂 Nee het duurt altijd even, en veel rommel en gevloek, maar het wordt vaak wel mooi. 

Tanja, fijn dat de bekkenfysio je zo goed geholpen heeft. Soms kan het zomaar wel snel verholpen worden, he? Hoe voel je je verder?

MvdF, wat een leuk idee! En babynestje voor de pop. Ik wil rond de geboorte wel een pop met verzorgingsdingen geven, haar eigen baby. Eerst dacht ik: de echte zal leuker zijn. Ben zelf nooit een poppenmens geweest. Maar bij oma zat ze laatst superlief keurig de pop een flesje te geven. Smelt! Dus we gaan op zoek naar een leuke set. 

Ik vind het ook snel gaan hoor. Bijna 23 weken alweer. De nesteldrang begint te dringen haha! Deze keer lijkt het wel sneller te gaan. Soms bekruipt me echt zo’n gevoel van: ohjee, ben ik echt een tweede keer zwanger? Ja, kijk die buik… Nog 4 maanden en dan is ze er alweer, of eerder als het gaat zoals mn dochter. Zoveel te doen, zo weinig tijd, en straks weer een baby… Whaaaa!

Debb, ik doe de ziekmeldingen op kantoor en dus ook mijn eigen zwangerschapsgerelateerde ziekte/verlof. Je kunt je wel degelijk deels ziekmelden en dat je werkgever deels je salaris vergoed krijgt hoor. Als je dat nodig hebt, op je strepen staan. Soms kunnen werkgevers met van die kleine leugentjes je zo in hun straatje duwen. Daar heb ik echt een hekel aan. 

Leuk dat je kamertje klaar is. Wat is jullie thema? 

Ik krijg over 2 weken de 22 wekenprik. Bij de eerste ook gedaan. Ik was er wel een dag of 2 wat ziekig van en kreeg een grote warme rode vlek gedurende een week of 2. Maar ik reageerde als kind al op de prikken met kinkhoest. Andere prikken nooit veel last van. 

Momenteel zit ik de rest van de week thuis. Dochter kreeg afgelopen weekend de waterpokken en een oorontsteking. Veel hangen, huilen, paniek snachts. Heb veel te weinig rust gehad. Wat een nare ziekte is dat zeg! Het zat van in haar oren tot tussen haar billen 😖 Ben zelf ook echt gesloopt. Veel pijn en mn buik voelt weer niet goed. Nu maar de weeen voor zijn en toch ziekgemeld. Hopelijk na het weekend weer aan het werk. Gelukkig gaat het met dochter weer oke. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct