Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend April 2022 Met Tabel - pagina 24

• Auteur
  • MvdF
    Bijdrager
    #10542651 Quote

This reply has been reported for inappropriate content.

Wat een mooi nieuws Debb. Geniet van jullie dochtertje.

Lewis
    Bijdrager
    #10542679 Quote

De tweede “april” baby 🥳😅 gefeliciteerd Debb! Ik had al zo’n vermoeden dat jij nu zo ongeveer aan de beurt was. Fijn dat Tessa het zo goed doet ♥️ Hoe is het met jou? 

Ik heb net mijn laatste controle gehad. De corona valt me meer tegen dan ik dacht, 3 dagen koorts gehad, en dat is wel voorbij. Maar nu op dag 6 nog steeds flinke keelpijn en neusverkouden. Mijn lijf heeft al het voorgerommel op pauze gezet. Mooi hoe de natuur dat zelf aan geeft. De rest is gelukkig wel wat sneller opgeknapt. 

De polyhydramnion was geen mooie ziekenhuisterm, maar toch wel een diagnose. Ze meten steeds 3 pockets met vruchtwater en ik zit met alle drie boven de grenswaarde. Dus een inleiding dmv vliezen breken bij mijn eigen verloskundige raadden ze absoluut af omdat de navelstreng om het nekje kan zakken. Dat gebeurt niet vaak, maar voor mij reden genoeg om me toch echt maar neer te leggen bij een ziekenhuisinleiding en dat mijn gewone verloskundige er echt niet bij zal zijn. Het is overigens een complicatie bij zwangerschapsdiabetes, dus dat hangt wel samen. 

Verder was alles goed. Ze verwachten een mooi geboortegewicht van ongeveer 4 kilo komende dagen 🙈😖😅 Ben ik ff blij dat ik niet toch voor de 40 weken gekozen heb! Wel een heel raar idee dat ik nu gewoon rustig alles even op orde kan maken, mn ziekenhuistas nog even kan doornemen en nog even mn dochter kan knuffelen enzo, en dan op mn dooie gemakje naar het ziekenhuis. Voelt ook een beetje vreemd om zeker te weten dat het de laatste dagen zijn. Zul je net zien dat het vannacht toch nog even doorbreekt hahahaha! We zien wel. 

Hoe was jouw afspraak MvdF?

MvdF
    Bijdrager
    #10542700 Quote

Hier vanmorgen weer een dopler meting gehad en een ctg. Het is stabiel en zelfs een beetje beter dan gedacht dus dat is positief. Maar toch zei de gynaecoloog dat ik rekening moet houden met een inleiding misschien wel volgend weekend al. Maandag nog een keer ctg en dan donderdag een groeiecho en dan dus de bepalende verdere stappen. Voelt voor mij een beetje tegenstrijdig om een inleiding te plannen, ik denk maar ze kan beter zo lang mogelijk in mijn oventje blijven als alles er goed uit blijft zien. Maar wat jij aangeeft Lewis, lijkt me ook zo raar dat je dan een definitieve datum hebt en weet wanneer je dus eigenlijk gaat bevallen. Wel klote voor je dat je eigen verloskundige er niet bij kan zijn. Hoe voel je je daarbij?

Milu
    Bijdrager
    #10542783 Quote

@debb ah wat leuk! Van harte gefeliciteerd! Goed om te horen dat de kleine al goed drinkt. Zelf nog veel last van de keizersnede? Haha slapeloze nachten zijn al begonnen zo te horen😉

@mvdf gelukkig lijkt het beter te gaan qua groei met de kleine! Waarom zouden ze dan willen gaan inleiden? Dat komt dan wel ineens heel erg dichtbij zeg. Snap welnwat je bedoeld met je verlof😔 Voordeel is dat je nog wel 2 weken langer erachteraan hebt, maar toch is even lekker rust van te voren ook wel fijn.

Hier gaat t opzich wel goed met de klusjes. Maar heb heel erg t gevoel dat de kleine wel eens vroeg kan komen (geen flauw idee waarom) dus merk nu een andere druk. Zeker omdat ik veel minder mobiel begin te worden. Had dit de vorige zwangerschap niet, dus dat is wel ff wennen.
    Hebben volgende week met 37.3 nog een simpele fotoshoot staan, maar ben ergens heel bang dat de kleine er dan al is🙈
    Dus komende dagen even flink aan de bak om alles af te krijgen en schoon te maken. Heerlijk die nesteldrang erbij😂

@lewis wat balen dat je eigen verloskundige er niet bij mag zijn, maar als ik het zo lees is het wel de veiligste keuze voor je meisje.
    Oef haha ik snap wel dat je blij bent dat je idd niet tot 40 weken rond hoeft te lopen😂 maar lijkt me ook heel gek om te weten dat je gepland naar het zkh gaat en dat je binnen 1-2 dagen een kleintje erbij hebt. Maar alles voor de veiligheid van de kleine en jezelf. Hopelijk ben je dan wel helemaal hersteld van corona!

MvdF
    Bijdrager
    #10542855 Quote

Haha Milu die nesteldrang hè… die speelt bij mij nu ook wel echt op, vooral omdat ze dus gisteren in het ziekenhuis hebben gezegd dat ik me maar moet gaan voorbereiden op een inleiding. Ben nog lang niet klaar met alle klusjes in huis, en herken heel erg wat je zegt met de mindere energie. Bij mijn vorige zwangerschap was ik tot op het einde nog super fit, dat is nu wel anders.
    Hebben jullie nog onmisbare items die echt mee moeten in een ziekenhuistas?

Milu
    Bijdrager
    #10542878 Quote

@mvdf erg he haha. Het is ook vervelend dat je het kunt vergelijken. Dat merk ik in elk geval. Ik vergelijk teveel met mijn vorige zwangerschap. Dus alles wat nu moeizaam gaat is alleen maar frustrerender, want ja, toen kon ik het wel..

Euh.. ik was mijn bh vergeten de vorige keer 😂 toch wel de standaard dingen denk ik. Opladers, dextro, ondergoed, tandenborstel, elastiekje enz. Ga dit keer wel een flesje zoeken met een rietje. Dan kan ik tussendoor makkelijker drinken dan uit een glas of een gewoon flesje.

Wanneer krijg je te horen of je inleiding definitief door gaat? Moet je volgende week dan weer op controle?

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

MvdF
    Bijdrager
    #10542913 Quote

Oh ja een BH is wel handig haha. Ga die tas maar eens inpakken ook, kan maar klaar zijn. Wij gaan nog een paar dagen weg, van di tot do. Ik dacht namelijk nog alle tijd te hebben, komt achteraf gezien eigenlijk niet zo goed uit, maarja dit zijn wel de laatste dagen met ons drietjes dan nog dus nog even genieten. Ik heb maandag nog een ctg en donderdag dan een groeiecho. Aan de hand daarvan worden dan de vervolgstappen bepaald. Maar gister werd me dus al gezegd rekening te houden met een inleiding vanaf 37 weken.

Lewis
    Bijdrager
    #10542924 Quote

MvdF, kan me voorstellen dat het moeilijk is om je kindje eerder te laten komen als de groei wel weer meevalt. Hebben ze uitgelegd waarom ze dan toch met 37 weken al willen inleiden? Misschien omdat de placenta achteruit gaat ofzo? 

Hopelijk kun je nog genieten van je paar dagen weg. Maar is wel stressvol zo ja. 

Milu, jij ligt nog on track met de enige natuurlijk in gang gezette geboorte toch? Wat een lucky bastards in dit topic 😅 Gek hoe je zo’n voorgevoel kunt hebben dat je kindje eraan komt he? Bij mijn oudste had ik het de week vooraf ook. En ik had gelijk. Ben benieuwd of die van jou dan ook nog net in maart al komt 😄

Herkenbaar die nesteldrang. Door al dat gewaarschuw dat deze ook wel eens te vroeg zou kunnen komen ben ik al weken alles schoon aan het poetsen en op aan het ruimen. Ik hoor die klok al weken tikken. Maar we stevenen toch op die inleiding af. 

Ik vind het eng dat mijn eigen verloskundige er toch niet bij is, ondanks alle gesprekken erover. Ik snap wel waarom. En eerlijk gezegd, hoe dichter bij ik kom, hoe meer ik me realiseer dat het me niet veel uitmaakt wie erbij is. Het wordt hoe dan ook het trauma weer oprakelen. Weer een bevalling door, weer een eruit persen. En niemand kan me van tevoren vertellen of het deze keer beter zal gaan. Ik hoop het maar. Maar bang ben ik toch wel. En in het ziekenhuis heb ik daar ook wel goede gesprekken over gehad inmiddels. Ooohhhhmmmm I can do this! 

Ik heb in mijn vluchttas deze keer een paar dingen anders gedaan. Vorige keer had ik zo’n zwart bevaljurkje. Veeels te heet gehad! Dus deze keer een zwarte voedingsbh en verder adamskostuum. Heb wel een vest mee voor als ik het deze keer koud krijg. En dikke sokken. Maar vorige keer had ik het alleen maar stikheet. 

Verder weet ik dat je met een inleiding 1 a 2 nachten blijft. En vamwege de diabetes moeten we 24 uur blijven achteraf. Dus met een beetje mazzel zit ik er 3 dagen. Vorige keer ook, maar ik was berekend op 1 dagje. Dus nu heb ik een extra huispak en wat extra ondergoed mee. Al zijn die netbroekjes van het ziekenhuis fijner. 

Deze keer gaan we flesvoeding geven, dus mn eigen flesvoeding en flesje. 

Verder krijgt manlief geen eten, dat weten we nu. Dus wat te eten voor hem. En ook een shirt, sokken en boxer voor hem. Vorige keer moest hij het gouden uur doen, dus hij was ook vies geworden. 

De eerste avond met het balonnetje zal er nog niks bijzonders zijn, dus ook een laptop voor netflix. 

Cameraspullen natuurlijk.

En vorige keer paste mijn 35 weken oude baby geen maat 50 en het pakje maat 56 had voetjes, maar haar benen waren te lang. Dus nu maat 56 zonder voetjes en een klein vallend pakje maat 62 mee. 

Labello, slippers, muntgeld, basic toiletspulletjes, meerdere elastiekjes, opladers, pasjes, dat soort dingen. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct