Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend April 2022 Met Tabel - pagina 25

• Auteur
  • Lewis
    Bijdrager
    #10542925 Quote

Oh en maxicosi en een dekentje natuurlijk. 

Milu
    Bijdrager
    #10542976 Quote

This reply has been reported for inappropriate content.

@mvdf ik mocht de volgende ochtend al naar huis. Dus miste de bh niet heel erg, maar vond het een vreemd idee om zonder bh naar buiten te gaan😂 (had gewoon een jas aan, maar vooruit haha)
    Slippers zijn misschien ook wel fijn of een badjas oid mocht je de weeën in de douche op willen vangen?

Zo dubbel nu he. Van de ene kant wil je wel lekker even weg, maar van de andere kant komt het eigenlijk in je hoofd helemaal niet uit🙈 Hopelijk kan je straks toch een beetje de rust nog krijgen en kan je wel lekker genieten van die paar daagjes weg! Misschien kan je daar wel op een rijtje zetten wat je echt nog in die paar dagen gedaan wil hebben.

@lewis, haha ja tot nu toe ben ik nog de enige die mag wachten tot het begint. Dinsdag weer controle om te kijken of hij nog goed ligt🤞Hoop dat mijn voor gevoel niet klopt, wil daarvoor echt nog te veel in orde hebben wat ik zelf niet kan.. dus ben afhankelijk van iemand anders. Dus hoop dat we dat nog optijd geregeld krijgen.

Heb je ook nog gesprekken gehad met de gyn over de vernauwing? Hoe ze dat gaan aanpakken enzo? Staat dat ook duidelijk beschreven? Nog steeds alles rustig in je buik? Wel fijn dat de voorweeën even afgenomen zijn nu je corona had. Als je dan ook nog met die voorweeën zat. Pff😅

Lewis
    Bijdrager
    #10542988 Quote

Als het belangrijkste maar klaar staat Milu. Het zijn de hormonen! Hormonsters, stomme nesteldrang. Maar ik maak me er ook schuldig aan hoor.  Deze keer gaan ze zodra de ruimte op is een preventieve knip zetten. Heb vervelende dingen gelezen over het herstel, maar die ervaring had ik al helemaal met de totaalruptuur. Dus erger dan dat zal het toch niet worden?? Ze doen het om te voorkomen dat het niet weer dezelfde kant op scheurt, oude schade open. Met de vernauwing is de kans groot dat het wel weer scheurt. Dus dan maar zo. Ik hoop nog steeds dat het meevalt en de knip niet nodig is. We zien wel. Achteraf komt er wel een gyn hechten. Geen geknutsel aan mn vagina meer 😅

MvdF
    Bijdrager
    #10543005 Quote

Kon je maar in je vingers knippen en alles zag er spic en span uit en was geregeld… dat zou een hoop schelen! Maar helaas! Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar een middagdutje zit er eigenlijk ook niet in. Als dochter slaapt dan ga ik dus de hele tijd mijn lijstje afwerken. Niet echt slim, maar zonder rust in mijn hoofd kan ik niet slapen. Is het altijd zo @Lewis dat je bij een inleiding moet blijven slapen? Komt het dan niet gewoon snel op gang? Ik was bij de eerste in minder dan 4 uur klaar, dus hoopte eigenlijk nu dan op een infuus, vliezen breken oid en dan bevallen en lekker naar huis. Heb ook nog weinig info gehad moet ik zeggen, maar dat zullen ze dan donderdag wel bespreken. Stiekem heb ik nog wel de hoop dat ik ook mag afwachten hoor, de metingen gister waren goed dus ik zie dan niet in waarom eerder halen goed zou zijn. Ook lees ik enge dingen over zo’n elektrode op het hoofdje. Ik ga dit wel bespreken. Heb dit toen bij mijn nichtje gezien en daar was het na 3 maanden eens een keer weg die wond. Vond dat zo zielig. Wel fijn dat de gynaecoloog komt hechten dan is het hopelijk in een keer goed. Zou toch wel erg fijn zijn als je van die vernauwing af bent. Stomme vraag hoor, maar denken jullie aan een eventuele 3e? Ik vind het zo’n raar idee om te bedenken dat dit dan misschien wel de laatste week in mijn leven is dat ik ooit zwanger ben. En heb dan ook wel spijt dat ik er niet meer bewuster bij stil heb gestaan. Zullen ook de hormonen wel zijn.

Lewis
    Bijdrager
    #10543020 Quote

Ligt eraan wanneer ze het balonnetje plaatsen. Bij mij wordt dat de voorgaande dag gedaan, eind van de middag. Soms mag je met balonnetje naar huis, maar hier houden ze je dan voor de nacht en breken ze de volgende ochtend je vliezen als er 3 cm ontsluiting is ontstaan. Als je die 3 cm al hebt is het balonnetje niet nodig. 

Mijn dochter heeft de electrode “sticker” ook gehad. Ze doen het om de baby in de gaten te houden als daar noodzaak toe is. Bij een inleiding wordt het niet altijd gedaan hoor. In elk geval hebben wij nooit iets van een wondje gezien achteraf. Maar ik vond het wel een heel naar idee. 

Het is niet te voorspellen of ik van de vernauwing af raak. Maar dat is wel het idee. Ik hoop het 😊

En ik denk zeker wel eens aan een derde. Op de een of andere manier zie ik 3 kindjes voor ons. Maar tegelijkertijd… Ik ben 39 en geen idee of ons dat dan nog gegund is. Deze twee zijn ook van ziekenhuisbehandelingen. En daarnaast wil ik niet perse nog een keer zwanger zijn of bevallen 😅 Dat zou dan echt een noodzakelijk kwaad zijn. Maar het idee van drie kindjes spreekt me wel erg aan. Mijn man ook wel. Maargoed, momenteel houden we het bij: laten we even aanzien hoe de bevalling gaat en hoe deze babytijd is. Hoe we het leven met 2 ervaren. Als we over een jaar alsnog denken, ja drie! Dan gaan we wel weer met de fertiliteitsarts praten. Ik voel me ook gewoon zo gezegend met 2 nu ♥️ Er was een tijd dat ik het erg donker in zag of we uberhaupt een kindje gingen krijgen. Dus ik wil ook niet teveel vragen en daar weer teleurgesteld in raken. Ben dan het liefst gewoon heel erg blij met twee. Mijn man roept nu ook steeds dat we volgende week “een echt gezin zijn”. Zo zie je maar dat zijn beeld toch al die tijd ook met meerdere kindjes was. Voor hem komt er ook een droom uit.

MvdF
    Bijdrager
    #10543030 Quote

Mag ik vragen waarom je voor een ballonnetje kiest en niet voor die tabletten? Die heb ik ooit eens gehad met een niet complete miskraam en kreeg daar behoorlijke weeën van, dus wellicht dat ik die ook nog overweeg. Maar als ik het goed begrijp gaan ze dus bij binnenkomst eerst checken op ontsluiting en mocht er 3 cm zijn dan gelijk een infuus? Zit echt met teveel vragen nog, maandag weer een ctg en dan ga ik ze gewoon alvast stellen. Want de gynaecoloog sprak over misschien volgend weekend al, heb dus donderdag die definitieve afspraak en dan vind ik dat wel allemaal heel erg snel hoor.
    Wel fijn dat je met je man op een lijn zit en ik begrijp ook wel dat, als het niet vanzelf komt, het weer een hele onderneming is om zwanger te raken. Ik vind zwanger zijn eigenlijk wel leuk (ja nu niet meer zo omdat het niet meer onbezorgd is) en ik kom zelf uit een groot gezin. Heb dat altijd en nu nog als heel erg leuk ervaren. Dus ik zou denk ik nog wel een erbij willen maar mijn man ziet dat waarschijnlijk niet zitten. Alhoewel hij ook wel graag een zoon zou willen dus misschien moet ik het tzt daarop gooien, dat we nog een poging kunnen wagen voor een zoon haha. Ik vind met 2 ook wel echt een gezin, dus ben ook heel blij met deze kleine hoor. Maar indd eerst maar weer die babytijd overleven en weer een soort van ritme krijgen.

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Lewis
    Bijdrager
    #10543046 Quote

Hier in het ziekenhuis raden ze de tabletten/gel af, zeker bij een volgende bevalling, omdat die de boel te snel op gang brengen vaak. Alleen als het balonnetje te weinig doet, dan gebruiken ze het wel. Maar ik heb al wat ontsluiting. Ik heb bij mijn vorige bevalling als reactie op gebroken vliezen direct een weeenstorm gehad, dus ik volg dat advies graag op. Ze zetten om die reden ook niet direct na het breken van de vliezen het pompje oxitocine aan, maar wachten of het vanzelf op gang komt. Lukt dat binnen een paar uur niet, dan starten ze met de laagste dosis. En zodra je lichaam het zelf over neemt zetten ze het weer uit. Ze willen dat dingen ondanks het inleiden toch zoveel mogelijk vanzelf gaan. Dat is beter voor je lijf en de baby. Maar het beleid kan wisselen per ziekenhuis hoor. Als het een inleiding wordt krijg je nog wel gesprekken met uitleg. 

Als je al 3 cm hebt, dan mag je de volgende ochtend terug komen of blijven. Ik moet er dan om 7 uur al zijn, half uurtje eerder. Dus ik ga wel blijven denk. Dat ene nachtje extra kom ik dan wel door met netflix en een boek ofzo. 

Ik moet trouwens meteen denken aan die facebook filmpjes van mensen die voor het andere geslacht bleven proberen en daardoor met 6-8 dezelfde eindigden 😂 kun je nog een groot gezin mee stichten op die manier haha. Maar ik snap wel dat het voor jou dan anders is dan voor je man. Wie weet valt het hem wel mee, een tweede erbij. Kan me ook wel voorstellen hoe leuk het gaat zijn om te zien hoe ze elkaar vermaken. Misschien maakt dat nog verschil. 

MvdF
    Bijdrager
    #10543198 Quote

Hier hebben ze wat folders klaargezet in de digitale omgeving maar ook daar word ik niet perse vrolijk van… kunstverlossingen, keizersnede pffff. Ik laat het even rusten tot donderdag en dan ga ik me komende week gewoon even proberen er helemaal niet mee bezig te zijn. Alleen wat vragen opschrijven. Nou mijn moeder heeft dus 9 zussen, geen broers. Mijn broertje ook 2 meiden en geen jongen, dus mijn man denkt dat het aan onze kant ligt. Onzin natuurlijk, hij bepaald het geslacht haha

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct