Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend augustus

• Auteur
  • DeeDeeZwanger
    Bijdrager
    #10144962 Quote

Als het hartje klopt, lijkt dat me het belangrijkste toch!? 😁

Wellicht leuk voor mensen die het nog niet ontdekt hebben, ik heb een app op mijn telefoon, ‘Zwangerschap +’ heet het, daar kun je bij iedere week zien (ook 2D en 3D echo) hoe het er ongeveer uit zou zien. Misschien kan je daarmee vergelijken? 

Deze laat ook precies zien hoeveel weken+dagen je bent, hoe ‘groot’ je baby is, geeft handige tips op het juiste moment en je kan (voor jezelf) een dagboek per week bijhouden met een foto.

gebruiker244507
    Bijdrager
    #10144914 Quote

Dag dames!

Een vraagje, volgens mijn eigen berekening zou ik nu 7 weken zijn, nou zijn we net een echo wezen maken en het was erg klein, mijn  eerste ongestelheidsdag was 30 okt

Nou kan het zijn dat hij verkeerd lag, of ik  ben nu 6 ipv 7 weken

Hellup, het hartje klopte in ieder geval wel!

Daan-tje
    Bijdrager
    #10144912 Quote

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! 

Ik weet sinds 2 weken dat ik voor het eerst zwanger ben 😊

Ik ben nu bijna 6 weken en mag tot op heden niet klagen. Tot nu toe ben ik bijna iedere dag heel vroeg wakker, maar wel ontzettend vrolijk (normaal heb ik een mega ochtendhumeur). 

Daarentegen stort ik s avonds wel vroeg in. Op wat pijnlijke borsten en rommelende darmen na voel ik me dus eigenlijk heel goed. 

Het was ook in 1 keer raak (1 poging) dus het lijkt allemaal bijna to good to be true. Hopelijk blijft dit zo 😇🤞

Ben een beetje bang dat, omdat alles zo goed lijkt te gaan, er vast iets mis moet gaan. 

Nouja, iig. 

Leuk om hier te schrijven 🙂

Muffinindeoven
    Bijdrager
    #10144909 Quote

Even een kleine update over ons bliepje (zolang we het geslacht niet weten zal dat de naam zijn)

Afgelopen weekend begon ik te vloeien, ook enorme buikkrampen. 24 december zou ik de eerste echo krijgen maar de verloskundige was er niet gerust op dus moest ik vandaag meteen komen……..

En de uitslag was positief! Nog heel klein en pril, maar bliepje zit waar ie moet zitten, en heeft zelfs al een ieniemienie hartslagje. De echo van de 24e is nu verplaatst naar 7 januari, dus nog even wachten voordat we weer naar bliepje kunnen kijken. Maar voor nu een pak van mijn/ons hart dat alles goed gaat. 

Verder is het bloedverlies niet te verklaren. 

Gevavi
    Bijdrager
    #10144907 Quote

Van het weekend mijn ouders het verteld. Mam keek me vragend aan en zei ja? Ja? Echt? Ooohhh 🤣 dit hadden ze nooit verwacht 😉 

DeeDeeZwanger
    Bijdrager
    #10144902 Quote

Wat een hoop leuke berichten weer gelukkig, allemaal gefeliciteerd!

Wij hebben 2 januari onze echo van de eerste, nu 6wk, en hebben het gisteren aan onze ouders verteld dmv rompertje met opdruk I♥️Opa & Oma. Tranen van geluk zijn rijkelijk gevloeid, haha. 

Nu voelde ik me gisteren voor het eerst ook minder fijn en had ik vandaag (een klein beetje) bruine afscheiding. Ik lees overal dat het erbij kan horen, stemmingswisselingen of stress, oud innestelingsbloed/adertje gesprongen bij grote boodschap, dus ik ga er nog vanuit dat het verder nog goed zit. Ik ren ook het liefst bij ieder plopje daar naar het toilet om te checken of het nog in orde is!..

Komende week het etentje op mijn werk-dat wordt om het menu heen dansen 😑 er valt al niet uit veel te kiezen en eigenlijk mag ik nu ook bijna niets ervan! Wat mij betreft weet mijn baas het pas als laatste, dus dat wordt spannend. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Pareltjuuhh
    Bijdrager
    #10144890 Quote

Ik heb me aangemeld bij de verloskundige en werd vandaag terug gebeld. Ik heb 3 januari de eerste echo en ben dan rond 7,5 a 8 weken. Eindelijk een datum, om naar uit te kijken!! 🙂

Ik heb vooralsnog geen last van misselijkheid, eerder juist dat ik sneller trek heb. Maar ik lees echt van zoveel mensen dat dit vaak rond 6 weken begint, dus ik bereid me vast voor 🙁

Qua afscheiding wisselt het bij mij heel sterk per dag. Af en toe voelt het wel zo, en ben ik uiteraard helemaal gestresst dat het bloed is en ren ik meteen naar de wc, dan is het inderdaad wat afscheiding. Andere dagen juist heel droog.. 

Temp
    Bijdrager
    #10144864 Quote

Hoi meiden,

Ik ben deze dag ook misselijk begonnen. Ben nu 6+4 en vandaag voor het eerst niet zo lekker maar kan ook zijn dat het gewoon griepje is (ben ook erg verkouden).

Hebben jullie ook (sorry voor de ranzige praat) veel last van afscheiding?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct