Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend eind mei/begin juni

• Auteur
  • HappyH
    Bijdrager
    #10196763 Quote

Jeetje wat naar dat jullie er al zo lang mee kampen, met die bekkenklachten..en dat t dus ook aan kan blijven na de bevalling. Bahhh. 

Vandaag weer controle gehad, aantal weken geleden steeg mn bloeddruk maar vandaag zitten we weer op de waarden van t begin van de zwangerschap! 110/70, bizar! En mn ijzergehalte was ook weer terug op het oude niveau. Was best wel een beetje trots op mezelf 🙂 

En mn huis is verkocht! Baby kan dus komen! Haha

Daiskuh
    Bijdrager
    #10196745 Quote

@wittechocolade.. Bij mij hebben mijn hormonen heel veel invloed. En laat ik nou net een vrouw zijn met veel hormonen.. 😉 Ook ben ik behoorlijk eigenwijs waardoor ik bij de vorige zwangerschap te lang ben doorgelopen. Met het gevolg dat ik nooit van mijn bekkenklachten af ben gekomen. Het blijft een zwakke plek. Met name rond mijn menstruatie had ik last, maar niet zo erg als nu. Ik heb een hele tijd ook gesport bij de fysio wat mij toen enorm heeft geholpen waardoor ik daarna sterk genoeg was om elders te gaan sporten. Dus het belangrijkste… Luister naar je lichaam. Ook als je bent bevallen en je kleine meisje bij je hebt! Je wil er alles voor doen, maar uiteindelijk is voor jezelf zorgen ook belangrijk. 

Wittechocola
    Bijdrager
    #10196712 Quote

@Daiskuh oo serieus? Is het nu bij deze zwangerschap eerder gekomen? En heb je dezelfde klachten?

Thanks voor je tip, ik ga me dr in verdiepen! Was jij snel weer op de been na fysio etc?

Dit is idd mijn eerste, ben 21 mei uitgerekend dus nu 37 weken en 1 dag🙂 Kan nu eindelijk zeggen dat ze deze maand komt🙂

Daiskuh
    Bijdrager
    #10196699 Quote

@ witte chocolade jaa hier een lotgenoot! Ik ben ondertussen wel aardig bekend met bekkenklachten.. Dit is namelijk mijn derde zwangerschap en vanaf de tweede zwangerschap al last van bekkenklachten. Maar het is wel onder controle geweest. Je kunt zeker herstellen en het is echt per persoon wisselend. Na de zwangerschap moet je je spieren weer aansterken door middel van sporten, fysio en oefeningen en dan kan het zeker beter gaan. Vooral belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Ik hoor ook goede verhalen over een osteopaat en dat wil ik straks proberen na de zwangerschap en bevalling.

Ik ben 4 juni uitgerekend, dus ben nu 35 weken. En jij? Wanneer ben jij uitgerekend? Is dit je eerste zwangerschap? 

Wittechocola
    Bijdrager
    #10196692 Quote

Dank jullie wel allemaal!🙂

Is idd erg pittig, ben blij als het erop zit. Gisteravond ineens heftige steken onderin mn buik, dacht dat het het begin wel eens kon zijn. Maar verder geen pijn meer gehad.. Vals alarm vrees ik. 

Zo leuk, dat shoppen🙂 Babypark is idd 1 van onze favorieten! Zo leuk om de hele kamer samen te stellen. Is bij ons helaas een tijd geleden al gedaan omdat we niet wisten hoe mn bekken zich zouden ontwikkelen. 

Daiskuh, een lotgenoot😅 Wanneer ben jij uitgerekend? Pittig hè, ik dus al sinds oktober. Wat hebben ze bij jou gezegd over herstel? Zou je moeten revalideren ofzo? Mijn bekkenfysio zegt dat wel, maar ik vind haar persoonlijk alfijd erg negatief en gaat uit van het ergste. Mn buuf heeft chronische bekkenklachten, dus hoor niet veel goede verhalen om me heen. Zou zo graag mn leven weer terug willen, kunnen werken, lang kunnen zitten etc. Heb jij dat ook zo sterk?

Sanne1979
    Bijdrager
    #10196628 Quote

Ik had vooral ‘s nachts last van maagzuur. Ben er zo blij mee dat DAT kwaaltje nu in ieder geval weg is. Ik probeer zoveel mogelijk van deze zwangerschap nog te genieten omdat dit de laatste zal zijn. Die bewegingen en het idee dat er een mini-me in je buik zit, blijft toch wel super bijzonder.

Van de week was ik nog bij Babypark, maar aangezien wij niet willen weten wat het wordt, is shoppen knap lastig. Ik heb met een kinderzaakje bij ons in het dorp afgesproken dat ze 2 setjes apart houdt en ik haar app als ik bevallen ben. Dan kan mijn vriend het ophalen ;-). Ik heb het dan over aankleedkussenhoes, ledikantdeken, luiermand en misschien wiegdeken.

Mijn zoontje slaapt en ik ga proberen om ook nog een uurtje te pakken. 

Lees ook: Eten tijdens je zwangerschap

Daiskuh
    Bijdrager
    #10196614 Quote

Welkom witte chocolade! Hier ook een met bekkenklachten. Ik zit vanaf januari volledig in de ziektewet. Hierdoor duurt de tijd wel erg lang he.. Ik snap wat je bedoelt met dat je er wel klaar mee bent. Nog even volhouden, dan kun je straks aan je herstel werken.

Ik gebruik magnesium tabletten voor de nacht voor de onrust in mijn benen. Dat werkt echt goed. En ik eet vanille vla als ik veel last heb van maagzuur. Ook probeer ik in etappes te eten en daar heb ik nu ook meer baat bij. Was een tip die ik op internet had gelezen.

Dat buiten adem zijn herken ik helemaal.. Pfff! Zo fijn die laatste loodjes.. 😉

#10196540 Quote

Heel verhaal getypt net, druk ik per ongeluk op zo’n stomme advertentie en is alles weg haha. Ik had veel bij te lezen. Maagzuur lijkt bij mij steeds erger te worden, eerder had ik hier alleen ‘s-nachts last van maar tegenwoordig ook vaker overdag. In principe gebruik ik hier eigenlijk niets voor, heel af en toe een Rennie als het echt te gek wordt. Misschien toch maar even naar het Kruitvat als dat middeltje goed schijnt te helpen. Vervelend jouw bekkenklachten witte chocolade, lijkt me echt een beperking in je dagelijks leven. Zelf heb ik daar gelukkig geen last van en probeer ik zo lang het kan nog lekker actief te zijn, heb mezelf al aangewend elke dag een uur te fietsen of wandelen. Dat sneller buiten adem zijn herken ik wel, doe het dan gewoon wat rustiger aan. Nog geen tekenen van een naderende bevalling, ben nu 36 weken dus kan ook nog wel even duren. Deze week ook maar eens even ons bed klaar zetten en alvast de benodigde dingen hiervoor in huis halen. Wat me tot nu toe echt nog niet lukt is rusten in de middag. Wil dit wel gaan doen want slaap niet altijd heel lekker. Succes met de APK, hopelijk geen gekke dingen en kun je je auto direct weer meenemen. En heel veel plezier bij baby dump! Nog nooit geweest maar misschien gaan wij er toch ook maar eens kijken. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct