Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend in april 2019

• Auteur

Ik was de laatste keer dat ik mezelf ging wegen 7 kilo aangekomen (ben nu 28 weken). Volgens mij is dit gemiddeld maar ik hoop dat ik straks na de bevalling niet ineens met een paar kilo extra blijf zitten! Geen idee wat normaal is eigenlijk?

Een jongensnaam hadden wij al heel lang en ook ideeën voor meisjesnamen. Wij willen het geslacht ook niet weten maar ik heb het gevoel dat het een jongen wordt. Zijn er meer mensen hier die het niet weten? (Behalve Spruit D en ik 😁) 

@Gebruiker10090630 Vervelend dat je bij de 2de zo’n last van je bekken hebt. Ga je naar een fysio of is opletten met tillen enz voldoende?

@ Spruit D Laat je niet beïnvloeden door anderen over de grote van je buik hoor! Elke buik is anders en een grote buik is ook heel belemmerend! Zolang je baby maar goed groeit! 👍 

Bambi
    Bijdrager
    #10156259 Quote

Wat leuk een april groep!

Ik denk inderdaad dat de rest verder gegaan is op facebook. Ik ben uitgerekend op 13 april van ons eerste kindje. Wij weten al dat het een meisje gaat worden 🙂 Na de 16 weken echo heeft het ongeveer 3 dagen geduurd voor we haar naam wisten 🙂 proefdruk voor het geboorte kaartje is dan ook al gemaakt. Ja ik ben nogal een regelneef haha:).

Waar ik heel graag verder mee wil is haar kamertje maar helaas gaan wij eerst nog even verbouwen dus moet ik nog even geduld hebben. In februari kan ik eindelijk het kamertje in gaan richten gelukkig hebben wij alle spulletjes wel allemaal al maar oef wat is het lastig dat ik daar nog niet mee kan beginnen mijn hoofd raakt er soms ook erg vol van! Woensdag hebben wij de intake met de kraamzorg en mijn huis is een bende door alle spullen die aan de kant moesten. 

Lichamelijk mag ik nog niet klagen. Ik heb tot nu toe weinig last van de zwangerschap. Eigenlijk heb ik alleen last gehad van extreme moeheid. Hier dus ook optijd naar bed en de weekenden veel rust pakken. Op dit moment zijn rennies wel mijn vrienden want hoe verder ik kom hoe meer last ik krijg van maagzuur. Ben stiekem al wel aan het aftellen tot mijn verlof maar dat duurt nog even:) in februari gaan mijn man en ik naar een voorlichtingsavond over bevallen verder doen wij niets aan speciale cursussen;) vind wel spannend nu alles steeds dichter bij komt hoor. Kiezen jullie voor een thuis bevalling of een ziekenhuis bevalling ?

Babylin
    Bijdrager
    #10156276 Quote

Hoi! Hier ook april! Ik ben 14 april uitgerekend van ons eerste kindje en dus nu bijna 28 weken. Alles gaat erg voorspoedig gelukkig, zowel met het kindje als met mij fysiek. Maar alsnog ben ik aan het aftellen tot mijn verlof haha! Ik werk nog fulltime en ben 4 dagen 12 uur per dag van huis (met reizen erbij), dat ben ik wel even zat. Nog 8 weken te gaan. 

Als ik jullie berichten lees ben ik best wel wat aangekomen, ik denk dat ik nu op 11 kilo zit. Blijft toch wel moeilijk om dat getal zo toe te zien nemen op de weegschaal😅.

Zaken waar we nu mee bezig zijn en wat ik nog best wel lastig vind allemaal zijn erkennen en testament of geregistreerd partnerschap? Gastouder of kinderopvang (1 dag per week)? Jullie nog tips?

#10156883 Quote

Ik merk ook dat de 2e fysiek gezien zwaarder is, en ben al tijdje geleden gestopt met het tillen van mijn zoon.

Hij is gelukkig een klim klauter kabouter dus wilt graag zelf klimmen. Het enige waar ik hem nog voor til is tanden poetsen en uit bad, al doe ik dat alleen als ik goede dag heb, anders gaat hij onder de douche.  Voor de rest klimt hij overal zelf op met hulp van opstapje, ik blijf er wel bij. Deze methode heeft mij wel geholpen om minder last te hebben!

Terzs
    Bijdrager
    #10158132 Quote

Hi! Leuk om weer wat te lezen! 

ik ben 12 april uitgerekend van een dochter. Nu 28+5. Voelde me steeds fitter maar sinds enkele dagen toch wel weer steeds vermoeider. Werk in de zorg dus wisselende diensten helpen hier ook niet aan mee, gelukkig draai ik al geen nachten meer ivm de zwangerschap. 

Ben 7kg afgevallen omdat ik tot 20 weken ontzettend veel moest overgeven. Medicijnen hielpen niet. Kan nu weer eten maar eet zeker nog lang niet zo veel als voor mijn zwangerschap, nu weer een kleine 4kg aangekomen en heb amper een buikje. Soms wat zorgen om dat ik denk dat ze hierdoor niet genoeg groeit maar alles lijkt elke keer goed dus dat moet ik maar geloven :). 

Babykamer bijna klaar, kan niet wachten om te zien hoe alle kleertjes haar straks staan en hoe ze er uit ziet. 

Spruit D
    Bijdrager
    #10158533 Quote

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

@Gebruiker10090630/Myl Wij weten niet wat het wordt en hebben wel op elk lijstje twee ‘hele leuke namen’ staan waarvan het een van de twee waarschijnlijk gaat worden. Alleen wanneer is het DE naam, vraag ik me af… Mijn vriend opperde om te wachten tot de bevalling en dan te kijken welke naam er beter past, maar dat lijkt me wel heel spannend om op zo’n moment de belangrijke keuze te maken. 

@Bambi Ik kies voor een ziekenhuisbevalling. Het dichtstbijzijnde ziekenhuis waar je kan bevallen is hier zo’n 20 minuten rijden vandaan. Dat vind ik in geval van een complicatie veel te lang duren! Mede door mijn ervaringen op het werk (operatiekamer). Het is ons eerste kindje en ik weet niet wat ik kan verwachten, dus in het ziekenhuis vind ik een veilig/prettig idee. 

@Babylin Wij zijn rond 20 weken zwangerschap naar de gemeente gegaan om de erkenning te regelen. Ons kindje krijgt de achternaam van mijn vriend. De laatste weken begin ik het toch steeds een gekker idee te vinden dat ik dan de enige ben met een andere achternaam. Maar om nou overhaast te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan is ook zo wat… Zo had ik het me vroeger als klein meisje niet voorgesteld 😉 Ik ga na mijn verlof 3 dagen werken en wij hebben gekozen voor twee dagen kinderdagverblijf en een dag in de week opa/oma. 

@Terzs Klinkt herkenbaar jouw zorgen om het kleine buikje en de kleine plus op de weegschaal. Zolang de VK zich geen zorgen maakt moeten we maar de voordelen zien van een bescheiden buikje! 😉

Ik heb vandaag de glucose tolerantie test gedaan (vanwege diabetes in de familie) en dit viel me alles mee! Het ergste was nog het twee uur stil moeten zitten op die oncomfortabele stoelen. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

LindaDL
    Bijdrager
    #10164409 Quote

Fijn zeg, al die positieve verhalen!

Over 3,5 weken ga ik met verlof. Kijk er nu wel naar uit eerlijk gezegd. Alles is verder klaar, geregeld en aanwezig dus heb geen regelstress meer op het moment. 

Ukje gaat straks 1dag naar mijn vriendin ( zij is gastouder) en 2 dagen naar opa en oma, allemaal voor 6 uurtjes per dag. Papa maakt 40 uur in 4 dagen dus heeft een dag vrij en ik ben op maandag vrij dus voelt goed zo.

De naam en 2e naam hebben we al een tijdje en aan het gedrag op de echo’s is goed te zien dat de naam goed bij haar past hihi.

Zin in! Maar nog even geduld

Kletskousx
    Bijdrager
    #10164686 Quote

Hi mommy-to-be’s,

Zag dit topic voorbij komen dus dacht ik reageer ook even. Leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik ben zelf uitgerekend op 1 april dus nog 1,5 week werken en dan lekker met verlof. Ik kan niet wachten!! Herkennen jullie dat? 

Ben benieuwd hoeveel jullie nog gaan werken na jullie verlof. Ik ga hierna nog 2,5 dag! Lijkt me heerlijk om lekker bij de kleine te zijn. 

Liefs

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct