Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Juli 2019 ♡

• Auteur

Annegenentachtig, ik vind Fayen het mooiste in je lijstje. Maar iedereen zijn eigen smaak.

#10164877 Quote

Zomerkindjes, heb ook het internet afgelezen. De meeste mensen zeggen, romper lange mouw en een broek voor warme dagen. Voor de koudere doen broek+trui het goed. Geen dikke stof natuurlijk. Kruik is wel handig om er een te hebben omdat het weer opeens anders kan zijn. En een slaapzak zou ik niet doen, daar kunnen kindjes het heel warm van krijgen. Vooral in de zomer. Misschien is een klamboe ook handig als je thuis last hebt van muggen. 

Update, hier 16 weken zwanger. 

Dream
    Bijdrager
    #10164945 Quote

Ik vind Fayen en Tara erg mooie namen. 

WR
    Bijdrager
    #10164973 Quote

Lepeltjelepeltje, 

Ik ben 15 juli uitgerekend en zou ook wel op het lijstje willen. We krijgen bij de 20 weken echo te weten of we een jongen of meisje mogen verwachten maar gaan het dit keer voor de buitenwereld geheim proberen te houden. 

Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen, vorig jaar bij mijn eerste zwangerschap op 18 juli uitgerekend maar ivm zwangerschapvergiftiging op 30 juni bevallen. Spannend of ik dat dit keer weer zal krijgen en wanneer het dan geboren wordt..

Verder gaat het hier goed. Wel veel moe en mijn ijzer is wat aan de lage kant, maar dat is niet gek met 2 zwangerschappen zo dicht op elkaar. 26 februari mogen we voor de 20 weken echo! 

Bloompjee
    Bijdrager
    #10165036 Quote

@annegenentachtig ik vind Fayen een hele mooie naam!

@lepeltjelepeltje mijn uitgerekende datum is 2 augustus. Ik mag eigenijk net niet mee praten in de juli groep (oops) maar vind het hier leuker eigenijk. Praat ook af en toe mee in de augustus groep. Beetje van beide! Ben nu 15 weken zwanger.

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10165045 Quote

Ik vind Tara een mooie naam <3

Maar je hoort het al… iedereen heeft een andere smaak,, dus kies waar je zelf het meeste gevoel bij hebt.

Leuk WR, ik zet je erbij! Ik ken je nog wel, ik had denk ik niet genoeg teruggescrollt. Wel bijzonder, bijna zelfde uitgerekende datum! Voel je je verder wel goed? Of heel moe door lage ijzer?

En Bloompje, tis je vergeven ;). Bijna net zoveel kans op een juli als augustusbaby, lekker spreiden! 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

SoKW
    Bijdrager
    #10165091 Quote

Ik ben 17 juli uitgerekend en gisteteg hebben we te horen gekregen dat we een jongen krijgen.

Als ik jullie berichten zo lees, heb ik wel het idee dat ik nog een hoop moet leren, want ik weet nog niets van klering, kinderwagens e.d. 🙈.

JUSTanotherNAME
    Bijdrager
    #10165345 Quote

Betreft de kruikjes zou ik de kraamzorg bij intake even vragen. Want vele organisaties hebben het op het verplichte /noodzakelijke lijstje staan. 

KayP
    Bijdrager
    #10165490 Quote

Ik heb volgende week donderdag een pretecho voor het geslacht! 

Kershje
    Bijdrager
    #10165491 Quote

Tara vind ik heel mooi😄 Mn als je t op zn Engels uit wil spreken 

Wij hebben ook de naam 🤗 wiieee ik vind t wel spannend laatst is er n kindje geboren met een naam waar wij toen over aan t nadenken waren. Wij gaan ws voor een dubbele naam. 

Ik koop gewoon 2 kruikjes zijn toch niet vreselijk duur. Vorige zomer half juni hadden we ineens koude dagen, komt altijd wel een x voor en anders miss wel in augustus. 

Nu 17w en voel de kleine regelmatig. Zo mooi😁

Dwaallichtje
    Bijdrager
    #10165500 Quote

Wij krijgen een jongen!

Vandaag 16 weken en zag er allemaal perfect uit. Heel beweeglijk en we hebben een duimer. Zo schattig! 

Dwaallichtje
    Bijdrager
    #10165503 Quote

Ik voelde de kleine gisteren voor het eerst. Placenta ligt achter dus kan prima. 

Bloompjee
    Bijdrager
    #10165651 Quote

Wat schattig een duimer @dwaallichtje

En wat leuk dat er al meerdere van jullie de baby hebben gevoeld. Hoe voelt zoiets en hoe herken je het?! Soms als ik er ontspannen bij lig probeer ik me te concentreren op wat ik voel ik mijn buik. Voel tot nu toe alleen nog maar m’n darmen borrelen.

Ik heb net rompertjes gekocht zonder mouw. Heb van iedere maat 6 rompertjes, denk wel dat ik er nog iets bij koop. Ik heb gewoon de, standaard rompertjes voor 1euro bij zeeman maar nou las ik dat overslag rompertjes veel fijner zijn maar die zijn best prijzig zeg… Het is wel handig doordat je het niet over het hoofd hoeft te doen door de drukkertjes. Maarja deze zullen toch ook wel goed zijn? Twijffel nu 

Dwaallichtje
    Bijdrager
    #10165669 Quote

Bloompjee ik denk dat het verschillend kan voelen. Ik voelde in ieder geval een paar zachte bonsjes rechtsonder mijn navel. Het kietelde gewoon een beetje. Weet je wel net als dat je wel een van die plekken hebt op je buik waar je over heen kriebelt dat je er echt zo’n schokgolfje door je buik gaat. Zo reageerde mijn buik er ook een beetje op. Was wel anders dan mijn darmen. Ik dacht het eerder ook te voelen, maar denk nu dat dat toen toch mijn darmen zijn geweest. Ik heb het dus voor het eerst gevoeld bij 15+6 weken, dus misschien moet je nog even wachten. Ik heb het nu ook nog maar 2 x gevoeld, dus het is niet zo dat er iets gebeurt op elk moment dat je erop let. 

JUSTanotherNAME
    Bijdrager
    #10165671 Quote

Overslag is vooral handig in kleinste maatjes. Ik ben er fan van want scheelt weer 1 ding over het hoofdje halen. Ze hebben er bij zeeman ook.

Helaas voel ik de kleine nog niet. Nu 18wk  Verloskundige zei dat het niet lang meer kan duren. Ik probeer vaker wel even bewust te focussen. Ben  veeeeel te ongeduldig voor dat wachten op elk stapje haha 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct