Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Juli 2019 ♡

• Auteur

Zeeman heeft ook overslagrompertjes, zo rond de 3 euro, dus niet té duur. Wat ik om me heen zie en ervaar bij oppassen, is dat deze inderdaad veel makkelijke zijn, daar hoeft dat hoofdje niet doorheen…

Hier gaat alles goed; bijna 20 weken en deze week de 20-weken-echo gehad. Alles zag er goed uit, we verwachten een heel beweeglijk meisje😍. 

Ik heb nog vrijwel niets gekocht, deels omdat ik tot nieuwe collecties wil wachten en wil kijken hoe het weer ongeveer is in juli, maar ook omdat het nog zo nieuw en gek voelt allemaal. Gelukkig krijgt mijn vriend ook zin om het kamertje te gaan opknappen en wie weet bestel ik binnenkort een kinderwagen. En natuurlijk naar de 9-maandenbeurs, gezellig met mijn beste vriendin en haar gup van 9 maanden. 

Dream
    Bijdrager
    #10165703 Quote

Ik heb de kleine ook al voelen bewegen niet vaak en ook niet elke dag. Nu 16 +4 maar het is wel me tweede zwangerschap.

Bij mij eerste kriebelde het vooral. Nu voel ik kleine plopjes of kriebelen.

Jaa die overslagrompers zijn echt super fijn.  Jammer dat ze niet overal te koop zijn en sommige zijn ook echt wel erg duur voor een simpel rompertje.

Chantalxx
    Bijdrager
    #10165739 Quote

Kleertjes zijn echt lastig inderdaad. Bij onze eerste heb ik 10 weken bij de gynacoloog gelopen omdat ze zo klein zou zijn. Hierdoor hebben we ook kleertjes gekocht in maat 44 en veel in maat 50. Achteraf was ze 48 cm en is veel van maat 44 maar 1 of 2x gedragen. Ik denk dat ik nu ook niet veel truitjes ga kopen. Het lijkt mij veel te warm in Juli.

Ik heb de kleine meid nu 2x gevoeld en ik ben 17 weken. het voelt bij mij inderdaad als kleine ‘plopjes’

Ik ben nu wel veel bezig met namen. Wij willen graag een tweede naam dus het wordt wel een puzzel om dat lekker te laten klinken. 

Mag ik ook in het lijstje? Ik ben 18 juli uitgerekend en we krijgen een tweede meisje 🙂

Kershje
    Bijdrager
    #10165780 Quote

De bewegingen voelen niet altijd precies t zelfde. De duidelijkste vind ik de plopjes heb dat nu een keer of 5 gevoeld. Voel ook soms kriebels alsof er n vlinder met zn vleugels tegen de binnenkant van je baarmoeder strijkt, fladdert. Als ik Mn hand er dan op leg is t weer weg, en als ik me ga concentreren en mn hand op mn buik leg voel ik Mn eigen hartslag en niks anders 😂. Is denk ik nog beetje vroeg maar hoe dan ook kan bijna niet andrs dan dat dit de baby is. 

Bloompjee
    Bijdrager
    #10165837 Quote

Oh zag ze niet bij zeeman met korte mouw, zal eens kijken. 3 euro valt mee. Bij de Hema zijn ze 10 euro (niet normaal haha)

Ik heb me vanmorgen gewogen en ben al 2,2 kg aangekomen. (15+1 vandaag) vorige week was dit nog 1,4kg. Gaat wel hard zo dan haha. Zijn jullie al veel aangekomen? 

Mamainsept
    Bijdrager
    #10165975 Quote

Hoi,

Ik ben van de septembergroep. Wij willen ook zo’n mooie tabel met onze datums. Hoe hebben jullie dit gemaakt? 🙂

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10166006 Quote

Haha! Gewoon in Word een tabel gemaakt en geknipt en geplakt 🙂

Ik vul m morgen of maandag weer aan dames, ben nu een romantisch weekend in Maastricht ;). 

Kershje
    Bijdrager
    #10166070 Quote

Ben nu 1,5 tot 2 kg aangekomen, 17+1

SMOBE
    Bijdrager
    #10166073 Quote

Hee allemaal, ik zou mij ook graag willen aansluiten bij deze groep! Mijn man en ik verwachten op 6 juli ons eerste kindje! Als het goed is wordt ’t een Meisje! Ik heb nu met 19 weken alleen nog niet echt een buikje, kan dit komen doordat de placenta voor ligt of maakt dit niet uit? Hoe zit dit bij jullie? 

Kershje
    Bijdrager
    #10166277 Quote

Sommige hebben gewoon minder snel een buikje. Ligt volgens mij wel een beetje aan je buikspieren, des te steviger ze zijn des te langer t kan duren. Ligt niet aan je placenta of waar die ligt. Mn buikje is ook niet heel groot, mensen beginnen t nu te zien. 

#10166293 Quote

Sprak gister een vriendin, zij vertelde dat ze haar normale spijkerbroek aanhad naar de 20-weken-echo. Uiteindelijk een mooie gezonde dochter gekregen, het buikje zegt wat dat betreft weinig. Hier inmiddels een mooi klein bolletje, maar het ene moment een stuk zichtbaarder dan het andere, darmen en blaas doen heel hard mee;) 

Dream
    Bijdrager
    #10166303 Quote

Ik heb ook nog niet een buikje en ben nu bijna 17 weken. Wel is het inderdaad savonds beter te zien dan sochtends.

Bij mijn eerste had ik ook klein buikje. Mijn kleine vent was gewoon gezond. Wel klein en licht, maar dat ligt niet aan grote van je buik. Want collega van mijn had een erg grote buik en die was 41.5 week en haar dochtertje is maar 43 cm.

Kan alleen op dit moment al wel paar mensen schieten😅 me schoonvader noemt me de hele tijd dikke echt gewoon continu. En dat ondanks dat er bijna niks te zien is en ik 57 kilo weeg😅

En me oma en me schoonmoeder denken dat ik beval van een tienponder😮 (niet dat dat erg is, maar vraag me echt af hoe ze daar  bij komen😋) Want me zoontje maar 2.7 kilo woog en zelfs de verloskundige gezegd heeft dat er een extra groeiecho komt om het in de gaten te houden.

MammavanB
    Bijdrager
    #10166308 Quote

Geboortegewicht.. het blijft een zeer gevoelig onderwerp bij mij. Mijn zoon is geboren met een gewicht van 1390 gram. Ik zou zo blij zijn als deze baby 2 kg zou wegen bij de geboorte. 

Dream
    Bijdrager
    #10166318 Quote

MammavanB ja snap ik maar al te goed. Je bent dan blij met elke gram extra die erbij zit. Mijn zoontje woog dan 2704 gram en viel terug naar 2500 gram ondanks zwangerschap van 37.5. Daarom krijg ik nu ook extra groeiecho om het in de gaten te houden. 

Daarom snap ik niet waarom ze denken dat ik opeens een kindje zou krijgen van ruim 4 kilo. Zou het niet erg vinden echt niet. Maar vind zo overdreven dat ze meteen dat zeggen. 

Dream
    Bijdrager
    #10166325 Quote

MammavanB ja snap ik maar al te goed. Je bent dan blij met elke gram extra die erbij zit. Mijn zoontje woog dan 2704 gram en viel terug naar 2500 gram ondanks zwangerschap van 37.5. Daarom krijg ik nu ook extra groeiecho om het in de gaten te houden.

Daarom snap ik niet waarom ze denken dat ik opeens een kindje zou krijgen van ruim 4 kilo. Zou het niet erg vinden echt niet. Maar vind zo overdreven dat ze meteen dat zeggen. Maar zal ook wel harder aankomen omdat er bij een echofoto al door me schoonmoeder gezegd is dat het een heel groot hoofd heeft. En toen mijn eerste zoontje aan begon te komen. Werdt hij dikharses genoemd. Terwijl wij juist zo blij waren dat hij eindelijk meer vet kreeg op zijn lichaampje. En als nou 1 of 2 keer gezegs werd is nog als grapje, maar bijna elke keer dat ze hem zagen werd het gezegd door me schoonouders.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct