Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Juli 2019 ♡

• Auteur
  • Kim de W-V
    Bijdrager
    #10166342 Quote

Hoe gaat het verder met iedereen?

Het geslacht van onze baby is en blijft een verassing voor ons. Wel moeilijk deze keer hoor!

Nog mama’s die een kindje hiervoor hebben gehad en met keizersnee is geboren?

Heb soms last van de wond, hopelijk kan het de kleine niet kwaad!

MammavanB
    Bijdrager
    #10166346 Quote

Dikharses….. zo das echt heel grof!! Fijne schoonouders…

Kim, ik ben ook bevallen met een keizersnede maar herken je klacht niet.. morgen je verloskundige bellen eventueel?

Kershje
    Bijdrager
    #10166351 Quote

@Dream vind dat sneu voor je dat ze dat soort dingen zeggen en zeiden. Is gewoon niet goed als iemand zoiets zegt over iets waar je zo veel van houd en waar je zo je best voor doet al die maanden.  

Heb zelf nog geen commentaar of opmerkingen of iets wat wel of niet goed voor ons zou zijn gehoord, mensen zijn voorzichtig met wat ze zeggen in mijn omgeving (tot nu toe).

Alleen Mn stiefvader snapt niet dat een zwangere gewoon sneller moe is 😂 en om 21.45 echt heel graag naar huis wil omdat ze de volgend dag om 6.00 op moet😉

#10166360 Quote

Bij mij zeiden ze ook steeds is het echt geen tweeling? Neeeeeeeeeeee! En dat elke keer van dezelfde mensen, heel irritant. Toen zei ik hou ermee op, het is er een klaar. Heb wel een grote baby gekregen, en had veel vruchtwater. Ik ben zelf ook niet zo groot waardoor je een hele dikke toeter ziet natuurlijk haha. 

BOTW
    Bijdrager
    #10166399 Quote

Mensen kijken steeds naar mijn buik, en krijg steeds te horen dat er nog niks te zien is, o.a. Schoonvader en hun andere zwangere schoondochter heeft al een hele grote buik en bij mij nog niks blablabla.. op het werk kijkt iedereen ook naar mijn buik, en andere mensen om mij heen ook. 

Ik pas nog steeds mijn eigen kleding, maar er komt wel een klein buikje zichtbaar, alleen heb ik gewoon losse truien aan, pas als ik wat straks aan heb zie je het. 

Ik zou het wel gruwlijk vinden als mensen mijn buik zouden gaan aanraken, hou ik echt niet van… ligt er ook vooral aan wie natuurlijk haha, kan momenteel van sommige mensen helemaal niks hebben (prikkelbaar) 

Wie heeft er al inkopen gedaan? Of wachten de meesten tot de 20 week echo? Kinderwagen en babykamer etc. Ik wil misschien aankomend weekend even shoppen/orienteren ben dan 18 week. 

BOTW
    Bijdrager
    #10166400 Quote

Oh en een kleine buik zegt niet altijd wat,  een vriendin had een heel klein mooi buikje, je verwacht dan toch een klein babytje maar er kwam een 8/9 pond baby uit. 😉

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Dream
    Bijdrager
    #10166418 Quote

Jaa hele fijne schoonouders🙄 hun snappen gewoon niet met die dingen die ze zeggen en hebben gezegd dat dat kwestsend is. En er tegenin gaan heeft geen zin, dus nu als ze zeggen maar negeren en niet op reageren.

Kim de W-V ik zelf geen keizersnee gehad maar vriendin van mij wel. Zij is nu week geleden bevallen van haar tweede en zei had inderdaad wel eens over dat ze last had van de wond, maar wat ik haar van begreep was dat niet erg.

Kershje hahaha jaa alsof het niets is zwanger zijn. Moeten we toch makkelijk volhouden tot laat en weer vroeg op kunnen staan zonder problemen😅

Botw jaa mensen die allemaal je buik willen aanraken. Gewoon echt niet. Wat je zegt van sommige wel, maar echt niet iedereen😅 Het enige wat ik gekocht heb is een nieuwe (oude) kinderwagen. Wij hadden nu de mutsy evo maar ik vind het geen fijne kinderwagen. Dus hebben via marktplaats een stokke gekocht. Ledikant en commede hebben we nog. En kleertjes inslaan ga ik binnenkort doen denk. Heeerlijk shoppen!

MammavanB
    Bijdrager
    #10166424 Quote

Ik ben volop aan de klus (manlief dan) en shop 🙈🙈 de commode en bed staan in elkaar en woensdag word er nog een kleding kast opgehaald.. dit ook wel gedaan zodat ik spullen in kan ruimen omdat heel de kamer ontploft eruit zag en in mijn hoofd werd het dus ook niet rustiger 🤣  met mijn eerste zoon was de kamer ook klaar met 24 weken. Maar goed ook, want met 29 weken werd ik toen opgenomen in het ziekenhuis. Beter te vroeg als te laat denk ik zo, en in mijn hoofd is het dan ook een stuk rustiger 😊😊

Wat ook wel heel leuk is, ik trouw met een babybuik! In mei gaan wij trouwen. Een week voordat ik positief testte werd ik gevraagd. Allemaal spannende maar vooral leuke dingen dit jaar💖

Dream
    Bijdrager
    #10166435 Quote

MammavanB jaa ik heb dat ook liefst al optijd klaar want je weet nooit hoe het loopt. Wij gaan volgend weekend beginnen. Hopen dat je nu lekker nog thuis bent met 29 weken. 

Ooohhh leuk!!! Trouwjurk al gevonden? En duimen op goed weer. Vorig jaar was al heel goed weer in mei

Bloompjee
    Bijdrager
    #10166658 Quote

Wij zijn ook al lekker aan het klussen in huis enzo. Al moet er nog wel heel veel gebeuren maar waarom zou je het uitstellen denk ik dan haha! Dan is het maar gedaan.

Volgens mij voelde ik gister voor het eerst de baby (ben nu 15+3) kan dat al zo vroeg? Het was nog niet heel erg duidelijk dus ik twijffel wel. Maar het waren niet m’n darmen dat weet ik zeker! Alleen voelde het niet als gekriebel of geflaffer wat ze zeggen. Het voelde echt als een klein schopje. Lijkt ook wel op een zenuwtrekje ofzo. Heel apart! 

SoKW
    Bijdrager
    #10166694 Quote

Ik trouw ook binnenkort, maar dan voordat ik een buik heb! Ik werd ook vlak voordat we erachter kwamen dat we een kindje verwachten gevraagd. Vanwege de zwangerschap trouwen wij over 3 weken.

BOTW
    Bijdrager
    #10166734 Quote

Bloompje: dat had ik gister ook! (17.1week) ging best lang door, net of er een spiertje trilde ofzo. Kon het niet plaatsen en dacht echt: is dit nu de baby? Het was rond mijn navel.. ik wacht rustig af! Ben zo benieuwd hoe het straks allemaal gaat voelen.

vrijdag weer controle VK, vind het elke keer wel spannend.. herkent iemand dit? Ik vermijd de “negatieve” forums, werd er onzeker en bang van, en dacht snel “straks gebeurt dit ook” of is de 20 weken echo ook niet goed.. probeer ook te genieten hoor, maar vind zo’n eerste zwangerschap gewoon spannend en heel bijzonder. 🙂

Bloompjee
    Bijdrager
    #10166790 Quote

@BOTW ja precies! Bij mij was het vlak onder mijn navel. Alleen ging het bij mij niet heel lang door maar jij bent ook wat verder als ik dus het zou kunnen dat jou baby wat beweeglijker is! Het gebeurd bij mij op de momenten dat Ik er juist niet mee bezig ben. Als ik me ga concentreren dan voel ik alleen m’n darmen borrelen. Maar ben benieuwd als ik wat verder en of het duidelijker wordt dan weten we of het de baby is! Mijn placenta ligt in iedergeval wel aan de achterkant dus dan zou je de baby eerder moeten voelen.

Toevallig heb ik vrijdag ook een afspraak bij mijn VK. Ben benieuwd.

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10166878 Quote

Zo, eerst maar weer eens even het lijstje 

3 juli

Little Boy

jongen

3 juli

Strawberryc

3 juli

S-W

meisje

3 juli

SharonTer

jongen

6 juli

gebruiker160658

meisje

6 juli

Smobe

meisje

10 juli

Ummie

12 juli

JUSTanotherNAME

meisje

15 juli

WR

16 juli

Lepeltjelepeltje

17 juli

Sooooo

jongen

18 juli

Kim de W-V

18 juli

Chantalxx

meisje

19 juli

SaniVDG

19 juli

JufSteenbok

19 juli

Limburgskindje

19 juli

Gebruiker10105117

19 juli

Zoe

19 juli

Kershje

jongen

20 juli

Marietje

meisje

20 juli

BOTW

meisje

23 juli

Peky

jongen

23 juli

Mammavan B

jongen

23 juli

Dream

jongen

24 juli

Pielewop

25 juli

Annx

26 juli

Dwaallichtje

jongen

27 juli

KayP

30 juli

TS

2 augustus

Bloompjee

jongen

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10166884 Quote

MammavanB en Sooo wat leuk, gefeliciteerd! Groot feest ook, of trouwen jullie klein? En hoe doe je dat met de jurk inderdaad? 

En heerlijk al zo bezig met de babykamer! Wil ik ook! Maar mijn vriend activeren is toch lastig en heb hem echt nodig erbij. Hopelijk kunnen we deze zaterdag aan de schuur en de behang. 

Hier is mijn buik ineens geexplodeerd! Ben nu 4,3 kg zwaarder dan startgewicht en ben morgen 18 weken. Ik schrok een beetje van de weegschaal. En mijn buik is nu ineens bol. Tot 15 weken zag je niks en nu ineens, bam. Even wennen hoor. Voel me vooral dik eerlijk gezegd. 

Nog een week tot de 20 weken echo. Zo spannend. Eerlijk gezegd zijn we heel erg ingesteld op een meisje (zonder reden), dus het wordt nog wel even wennen als het een jongen blijkt te zijn. Gek toch, dat je brein dat doet? Probeer me dus nu vooral in te stellen op een jongen ter compensatie haha. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct