Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend maart 2019

• Auteur
  • Fee
    Bijdrager
    #10099594 Quote

Ja heb ik ook wel eens, schijnt vrij normaal te zijn. 

Wij hebben het hier trouwens voor de zwangerschap al over gehad en besloten. Vind ik wel een belangrijk punt om het over eens te zijn. Anders word het heel erg lastig als het daadwerkelijk niet goed is. 

Sammmy
    Bijdrager
    #10099597 Quote

Wij hebben het er ook al over gehad inderdaad, vooral omdat ik zelf ook een ziekte heb. Ik ga het denk ik ook wel doen hoor, maar lees te veel op het internet en dan zijn er weer twijfels haha.

Kippiej
    Bijdrager
    #10099599 Quote

Ik heb nog geen idee wat te gaan doen. Het is de eerste zwangerschap en had er wel van gehoord en net toch maar even doorgelezen. 

Bij thuiskomst toch maar over gaan hebben met vriendlief. 

Yaj
    Bijdrager
    #10099602 Quote

Ik laat morgen bloed afnemen voor de nipt. Wij staan er hetzelfde tegenover als Fee. We willen ook over nevenbevindingen geïnformeerd worden, zodat we een weloverwogen keuze kunnen maken als er een negatief resultaat uitkomt.

EPF
    Bijdrager
    #10099603 Quote

Wij hebben tussen week 10 en 11 een extra gesprek met uitleg. Ik weet dus ook niet wat ik ga kiezen.

Vind t maar lastig. Stel er komt wel wat uit dan zie ik zo’n vruchtwaterpunctie ook niet zitten. En of ik wat me de uitslag ga doen, nee denk t eigenlijk oook niet! De kans is toch maar zooooo klein dat er iets uit komt.

Ik wacht ons extra gesprek af

StK
    Bijdrager
    #10099613 Quote

Wow @ smpje wat heb jij veel echo’s, ook wel fijn idd als je wat verder bent om vaker te spieken☺ met welke onderzoek doe je mee?

Wij gaan ook waarschijnlijk de nipt doen, mag volgende week gelijk bloedprikken dus nu idd nog goed nadenken ook of we nevenbevindingen erbij doen. Vind het ook heel lastig maar we willen het ook weten als er iets niet goed is.

Spannend allemaal! Dacht dat de eerste weken spannend waren maar het wordt steeds spannender haha. Ik heb soms ook steken maar veel minder dan in het begin maar zal idd de rek en groei zijn😊

Lees ook: Groei van de zwangere buik

Krokusjes
    Bijdrager
    #10099620 Quote

Ook wij gaan voor de Nipt zoals een aantal anderen hebben aangegeven om na te gaan of er een ziekte in het spel is.

A.s. maandag eerste echo en 27augustus de intake .Daar gaan we dit bespreken en aanvragen. 

Voel me momenteel de laatste dagen misselijker dan anders en ook aardig duizelig (nog steeds) Gister flinke hoofdpijn..😣 niet fijn om je zelf ellendig te voelen. Je kan er nergens mee heen zegmaar dan alleen rusten.  Maar t is voor een goed doel. En wellicht is t straks wel weer over. 😊

K merk wel dan m’n rokken nu niet zo fijn meer zitten bij m’n buik . Het geeft teveel spanning/druk. Nu met dit weer geen lange broek aan. En ben benieuwd hoe dat nu zit als ik die wel aan doe. Zal denk geen succes zijn haha.

smpje
    Bijdrager
    #10099621 Quote

Ik denk het zelfde als @Fee, als we de keuze nog bij 11/12 weken hebben dan is het ook rot.. maar na 20 weken wordt er gehele bevalling opgewekt en dat zie ik niet zitten. En uiteraard, het kan altijd misgaan.. maar als je over alle negatieve wat kan gebeuren na gaat denken worden het nog 32 lastige weken voor mij 😛

Wij hebben toevallig vandaag de inlichting bij de intake gehad. We doen de NIPT en we hebben nee gezegt op de nevenbevindingen.

@EPF, ik vind dat vruchtwaterpunctie ook eng. Maar de NIPT heb je veel groter kans op een positieve uitslag dan bijv bij de combinatie test. Sowieso ben ik nogal een stresskip dus zal behoorlijk spannend worden. Ik hou me vast aan de gedachten dat het vaker goed is dan niet:)

@StK  wij doen mee in het Erasmus MC aan een onderzoek voor mensen die rondom de botlek wonen. Zo gaan ze onderzoeken uitvoeren of de vervuiling daarvan invloed heeft op de groei en ontwikkeling van een baby.  Zo krijg je met 7/9/11 en 30 weken echo’s + 3d echo’s. Moet je wat vragenlijsten inleveren en plas en bloed. Geheel vrijwillig en je kan nog best in dingen zeggen wat je wel en niet wilt.  Voordeel is, dat je dus veel de baby kan zien en ze snel ook zien als er iets niet goed gaat. 

Sinds gister gestopt met de medicijnen en voel me wel weer goed. Ongeveer zo’n 80%.  Heb nog wel weinig eetlust.  Verder ook weinig klachten vandaag behalve heel veel zeurende steekjes/krampje/rek gevoelens in de buik.  Vandaag maar elastiekje om mijn knoop gedaan zodat ik nog even ruimte heb haha.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct