Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur

Goeiemorgen dames!

Roselisax Dat is leuk, ik ben ook 28 maart uitgerekend! 🙂 Bij ons is het ons eerste kindje.

As donderdag de echo, spannend!

RoseLisax
    Bijdrager
    #10232419 Quote

Gebruiker10151208

Oh wat spannend, ik heb hem woensdag xD 

Zo benieuwd. Echt zo mooi je eerste kindje. Heb je al last van sympthomen ?

#10232563 Quote

Hey, ik ben nieuw hier 🙂

na 8,5 jaar wachten en van medische behandelingen (iui, ivf) en later gingen we voor adoptie, we haddden toestemming!

ben ik geheel onverwachts zwanger geworden van ons wonder❤️ We zijn rond 14 maart uitgerekend! 

Alles gaat goed! Hartje klopt mooi! We kunnen het amper geloven dat we eindelijk na jaren strijden papa en mama mogen worden 🙂 

#10232575 Quote

Hi 🙂

Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen geworden. 

Ik ben uitgerekend op 8 maart 2020.

Heb geen last van misselijkheid maar ben wel erg moe.

Willen jullie weten wat het wordt?

Liefs

#10232583 Quote

Ja, ik ben ook vreselijk misselijk (de hele dag) en erg vermoeid. Toch geniet ik er met volle tuigen van! Er groeit een wonder in ons buik! 💜

wij willen weten wat het word, na 8,5 jaar wachten op dit wonder willen we niet wachten tot de bevalling.

Mijn zussen wilden het nooit weten het is erg persoonlijk.

zo gaan wij niet de NIPT of combinatie test doen. Ben bang dat ik veel weerstand krijg in mijn omgeving. Maar het is onze keuze:)

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10232590 Quote

Zo, na 8,5 jaar wachten wel meer dan verdiend zeg! Hopelijk mag het nu allemaal goed gaan! Gaat de adoptie nu niet door? Of hebben jullie al geadopteerd? Een vriendin van mij heeft er 9 jaar en 3 miskramen over gedaan, maar mocht toen uiteindelijk niet meer adopteren omdat ze zwanger was en er allerlei regels zijn over minimaal leeftijdsverschil tussen kinderen en maximaal leeftijdsverschil tussen ouder en kind. 

Ik ben 1 maart uitgerekend, morgen termijnecho en dan krijg ik als het goed is ook het formulier voor de NIPT, die wij wel willen laten doen. Maar inderdaad, het kan ook allemaal behoorlijk stressvol zijn. Nu hoorde ik wel afgelopen week dat die stress alsnog kan komen, vrienden hadden bij de termijnecho een zo duidelijke verdikte nekplooi, dat die onrust er alsnog kwam. Ze hadden niet gevraagd om NIPT of combinatietest, maar kregen de ellende dus alsnog. Na wekenlang onzekerheid en wat vervolgonderzoek bleek er niks aan de hand te zijn…

Zelf wil ik niet weten wat het wordt, maar mijn vriend geeft nu signalen van dat hij nog tot maart wachten wel erg lang vind om erachter te komen. Gelukkig is het met 11w toch nog niet erg goed te zien op de termijnecho, dus kunnen we dat vraagstuk nog even parkeren voor later. Ik ben vooral bang dat als we het geslacht weten, we toch te genderspecifiek gaan voorbereiden, terwijl we (als het zo mag zijn) graag meer dan 1 kindje willen en zo veel mogelijk willen hergebruiken voor een toekomstige nummer 2 (waarvan we dus zeker nog niet weten wat het wordt). 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool
    #10232593 Quote

Wij mogen nog steeds adopteren, alleen staat het nu op on hold. We moeten binnen 2 jaar beslissen of we wel of niet doorgaan. Met als regel dat het eigen kind 1 jaar of ouder is. Wij zijn relatief jong (31/32) we denken dat als alles goed mag gaan we niet meer gaan adopteren (hoge kosten we hadden voor Amerika gekozen wat echt heel duur is) we hebben nog geen kindje geadopteerd… we zouden op intake bij een adoptie bureau toen dit cadeautje er tussen door kwam 🙂

ooh spannend! Hopelijk krijgen jullie een mooie echo💜 snap ik dat jullie hem wel laten doen, het is per stel zo verschillend. 

Maar met onze achtergrond voor Adoptie waar je open moet staan voor kinderen met “special needs” oftewel handicaps weten we heel veel van handicaps etc. 

Je kan het idd nooit zeker weten, gelukkig was het helemaal goed met t kindje van die vriendin!!

ja dat is wel zo zodra je het weet ga je gericht shoppen!! En idd als er dan een tweede komt is het handig als het genderneutraal is😬

ik heb t geluk dat mijn zussen ook kindjes hebben ben tante van 3 jongens en 1 meisje! Ik kan veel lenen! 

Wij hadden vrijdag een echo! Nu 9 weken en Ooh zo mooi! Nu over 3 weken weer een echo (kan niet wachten 😅)

BabieBoo
    Bijdrager
    #10232620 Quote

@deetje, hopelijk voel je je nu iets beter nu je er wat meer over kan praten. Hier ook kha gegeten, nu gewoon khb. Ik let wel degelijk op wat ik eet, iets meer fruit nu erbij en niet toegeven aan de sugar rushes 👀

@Gebruiker10155430, gefeliciteerd met deze spontane zwangerschap! ❤️

Ik wil niet weten wat het wordt (+/- 29 maart uitgerekend) en mijn vriend laat het aan mij over. Tegenwoordig kun je al zoveel weten, de verrassing des te leuker 😍 (vind ik)

Wij hebben eind aug intake, zal dan ook gelijk een termijnecho gepland gaan worden gezien ik dan al 9 weken ben.

Mijn 3 beste vriendinnen weten het nu, maar de rest van de familie echt pas bij de +/- 12 weken. Gezien mijn eerste miskraam, wil ik “zeker weten” dat het dan nog goed zit… 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct