Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur
  • RoseLisax
    Bijdrager
    #10232676 Quote

Wauw, Gebruiker10155430

Wat een schitterend nieuws, gefeliciteerd.

Vriendin van ons is door ivf nu zwanger geworden, van haar hoorde ik hoe zwaar de rit is. Wat super mooi dat je toch zelf zwanger bent geworden.

Dames die misselijkheid is wat, vandaag ook overgegeven. Hier willen we dit keer het geslacht pas bij de bevalling bekend laten maken en er zelf zeg maar achter komen :).

Idd lange rit om tot maart te wachten babieboo maar een leuk moment om er zo achter te komen. 

Deetje A
    Bijdrager
    #10232683 Quote

Wij willen er ook voor kiezen om niet te weten wat het wordt.. dan wordt het extra speciaal! En inderdaad ook om alles zo neutraal mogelijk te kiezen.. ik ben al helemaal op de wit/zwart/grijs plaatjes aan het zoeken 😜

wij hebben morgenavond een info afspraak over de nipt en combinatietest.. ik hoop dat ik na alle info een goede keuze kan maken! Ik twijfel nu heel erg..

Vwb kha/khb ik dacht ik begin rustig met wat fruit en eventueel een cracker of beschuitje.. maar ik ben door die kleine toenamen ineens echt gaan toegeven aan sugarrushes 🤦🏼‍♀️ Ik merk dat ik me nu heel ellendig voel en ik heb het gevoel dat dat door de suikers komt maar het lukt me even niet meer om terug in het “garreel” te komen zegmaar.. ik heb ook het idee dat kha voor mij beter werkt als khb maar dat is volgens mij niet heel handig als je zwanger bent.. maar goed ik ga proberen de draad weer op te pakken en hoop dat ik me dan ook snel beter voel!

wie heeft het al op zijn of haar werk verteld? Heb je het alleen aan je naaste collegas verteld? Of meteen aan iedereen? Lijkt me ook raar als mensen er zelf achter moeten komen als je dik begint te worden.. maar om er nou zo een half commercieel gedoe van te maken door iedereen meteen te vertellen vind ik ook zo wat hahaha.. wat een dilemmas allemaal!

X Deetje

#10232711 Quote

@RoseLisax 

dankjewel! Heel bijzonder! We hadden nooit gedacht dat het nog mogelijk was!

ja het medische traject is erg zwaar, zoveel hormonen zoveel spuiten.. en de zekerheid heb je nooit. Wij zijn na 6x iui (voorloper van ivf ) en 2x ivf gestopt.

wat enorm mooi dat je vriendin dankzij ivf zwanger is geworden! 

Jij een fijne zwangerschap!

mooi hoe iedereen de afweging maakt wel of niet weten wat het geslacht word 🙂

BabieBoo
    Bijdrager
    #10232721 Quote

Hier nog niks aan collega’s verteld. Ga het deze week wel aan mijn manager vertellen, zij weet ook van mijn miskraam. Kreeg toen gelijk een tijdje vrij om bij te komen en aan mezelf te denken. 😊

De rest van de collega’s ook pas rond de +/- 12 weken. Ik ben wel wat forser van mezelf, dus niemand die het voorlopig merkt aan mijn lichaam (draag ook uniform). 😉

Hier sinds gister van het een op t andere moment is de misselijkheid over… Hopelijk stabiliseert mn lichaam zich, want maak me ook gelijk weer zorgen over kwaaltjes die afnemen…… 😶

LeonieS
    Bijdrager
    #10232724 Quote

Goedemorgen allemaal,

Ik mag mij hier ook melden :). Afgelopen vrijdag hebben wij de eerste echo gehad en ik ben nu 7 weken en 4 dagen, 26 maart uitgerekend van ons eerste wondertje. Het hartje knipperde al vrolijk op de echo. Al vind ik het nog steeds heel onwerkelijk dat er een mini mensje in mij groeit. Zijn er meer die het zich nog steeds niet voor kunnen stellen? Ook al zijn alle symptomen aanwezig en heb ik het al gezien.

Toen ik in mei stopte met de pil gingen wij er eigenlijk een beetje vanuit dat het wel minimaal een half jaar tot een jaar zou gaan duren, maar het was bijna gelijk raak. Mijn broer en schoonzus zijn al bijna 2 jaar bezig en ik voelde me dan ook best schuldig toen we ze vertelden dat het bij ons al gelukt is. 

Ik heb het vanmorgen op mijn werk verteld, daar reageerden ze gelukkig heel positief.

Liefs Leonie

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10232937 Quote

Welkom Leonie en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Net de termijnecho gehad en alles zag er keurig uit! Ik was erheen gewandeld en onze kleine lag lekker te slapen bij het begin van de echo, zodat we alles rustig konden zien, het hoofdje was meteen heel herkenbaar, net als een been en voetje, we konden zelfs zn blaasje en maagje zien en zn hartje ging lekker te keer (wat is het hart groot op zo’n echo zeg). Maar na een tijdje werd hij/zij wakker en begon lekker te trappelen met de beentjes en draaide zo de rug naar ons toe (‘Laat me slapen!!’ haha, zo schattig). Het enige wat ze ook zag dat ik een beetje jammer vind is dat de placenta voor lijkt te liggen, waardoor het waarschijnlijk iets langer gaat duren voordat ik hem/haar kan voelen trappelen. Maargoed, dat heeft geen invloed op de gezondheid. Ik ben momenteel echt even helemaal op een roze wolk, al is het wel fijn dat die roze wolk geleverd is met teiltje…

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10233229 Quote

Gefeliciteerd meiden die erbij zijn gekomen! En wat ontzettend bijzonder Gebruiker10155430!

Wij hebben vandaag de eerste echo gehad en alles was goed!! Vruchtje in de baarmoeder en hartje klopte! Verder was het nog erg klein dus weinig te zien. Over 3.5 week weer een echo, de termijnecho. 

We zijn heeel blij! Echt even besef momentje nu dat het echt waar is 🙂 We gaan het dit weekend vertellen aan familie.

Emmalove
    Bijdrager
    #10233250 Quote

@Elsiejoy @Zonnebloempje @LeonieS

ahh wat heel fijn dat jullie ook een goeie echo hebben gehad!! Lijkt me zo bijzonder om te zien als het kleintje echt al Gaat bewegen.. ☺️ Hoeveel weken zijn jullie nu? En hoeveel mm/cm was het kindje op de echo? 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct