Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur
  • Dotinlove
    Bijdrager
    #10233296 Quote

Hey Dames!

Leuk te horen dat de echo’s allemaal ok zijn! ook hier een supergoeie 2de echo gehad. Beide kindjes zien er supergoed uit, geen vanishing twin syndroom dus! Ik heb 2 keer een mooie sterke hartslag mogen zien en horen! Vandaag ben ik 10 weken! 25% van de zwangerschap zit erop. Zo raar! Hier weet iedereen het nu in mijn omgeving.

29augustus ga ik terug om nipt test te laten doen en voor verdere controle. Ben zo benieuwd wat het gaat worden, en of ze 2 of eeneiig zijn. Kan niet wachten! 

Qua symptomen gaat het hier nog steeds redelijk goed, nog steeds hoofdzakelijk last van vermoeidheid en heel slecht slapen. Daarnaast steeds vaker en intenser misselijk, maar mag nog altijd niet klagen.

ik heb wel sinds een anderhalve week pijn aan de zijkant van mijn bovenbenen, thv mijn heupen. Ik dacht eerst dat het spierpijn was, maar ben sinds mijn verlof nu een weekje terug aan t werk en de laatste 2 dagen is het echt erg geworden dus maak me daar een beetje druk over. Denk dat ik een afspraak bij mijn osteopaat ga maken om eens te laten checken, niet?

veel liefs,

Do

Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10233332 Quote

Ik ben nu 8 weken. De grootte kon ze nog niet goed meten omdat het nu nog zo klein is, maar rond de 15 mm. Hoe ver ben jij elsiejoy?

Wat fijn Do! Goed om te horen. En ja ik zou het even laten checken als je je er ongerust over maakt. Checken kan nooit kwaad toch?

LeonieS
    Bijdrager
    #10233333 Quote

@ Elsiejoy Wat leuk om al beweging te zien 🙂

@ Zonnebloempie fijn dat alles er goed uitziet, wij hebben het iedereen al verteld maar het besef is er nog steeds niet echt haha.

@ Emmalove Ik ben nu 7+5 het kindje was vrijdag 1,07 cm

@ Dotinlove super dat de echo goed was, ik zou het inderdaad even laten checken het kan ook het bekken zijn.

Hier vandaag weer erg misselijk, tot nu toe blijft gelukkig alles wel binnen. Verder doen mijn borsten pijn, hebben jullie dat ook?

Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10233335 Quote

Yes hier ook last van enorme vermoeidheid, misselijkheid en gespannen borsten.

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10233378 Quote

Ik ben 11w4d, 2 dagen vooruit gezet dus, dus stiekem niet eens meer in maart uitgerekend maar op 28 februari nu. Maar ik vind het hier zo gezellig, heb nu niet zo’n zin om over te stappen naar het februari topic. Eerste kindjes komen toch vaak later, of niet? (A) En eigenlijk geloof ik het ook niet, want ik had op 8 juni een positieve ovulatietest, en nu zou ik al op 7 juni bevrucht zijn… Hij/zij was 4.7 cm gisteren. 

Na de echo kreeg ik gisteren ook meteen de formulieren opgestuurd voor de NIPT en ik had al een formulier voor algemeen zwangerschaps-bloedprikken, dus dat hebben we gisteren ook maar gedaan. En gisteravond natuurlijk gelezen dat dat helemaal niet slim is om te doen, want de NIPT uitslag krijg je na zo’n 2 weken, en als die niet goed is moet je vervolgens een vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten doen, en dat kan pas vanaf 16 weken… Dat zou in mijn geval sowieso 2enhalve week in onzekerheid zitten betekenen voordat je überhaupt verder kan naar vervolg onderzoek. Ik zou de NIPT dus pas tussen 13 en 14 weken laten doen als je de kans hebt… Dan kun je die periode van eventuele onzekerheid wat inperken. 
    Maar alles zag er gewoon hartstikke goed uit en ze hebben ook even naar de nekplooi gekeken (toen de kleine wakker werd en een beetje ging verliggen, want eerst was het niet zichtbaar) en die zag er gewoon helemaal normaal uit. Natuurlijk geen garanties, maar als een verdikte nekplooi duidt op een vergrootte kans op afwijkingen, ben ik wel heel blij met een normale nekplooi. Dus voorlopig maak ik me nog geen zorgen daarover en ben ik gewoon lekker op mijn roze wolk verder aan het leven. 🙂

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10233521 Quote

Wij hebben morgen onze 1e echo  zo spannend. Mijn ouders vertellen we het ook gelijk morgen avond want we hebben vrijdag bruiloft van mijn zus en kan dan daar geen alcohol drinken en dat zal ze gelijk opvallen. Maar de echo vind ik ook wel spannend. Sinds zaterdag heb ik elke dag misselijke momenten tot kokhalzen en dan is het weer even klaar. Ben savonds super moe en als ik in bed lig… kan ik niet slapen. Herkenbaar? 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Dotinlove
    Bijdrager
    #10233642 Quote

O wat van kriebelbeestje! Ik duim mee voor je! Hier ook de misselijkheidsaanvallen maar gelukkig gaan ze wel weer weg. Eergisteren fietste ik door de straat en de vuilbakken stonden buiten, ik kreeg ook instant kokhalzen op de fiets haha! Maar tot nu toe heb ik nog geen enkele keer overgegeven. Ik ben ook echt vermoeid en heb veel last met in slaap te vallen, hoop echt dat dat laatste betert over 2 weken. Ik heb wel een zwangerschapskussen gehaald, eentje van doomoo. Ligt echt superrrrr lekker!😅

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10233753 Quote

Mijn beste vriendin heeft nog steeds mn kussen, haar kindje is 12 weken. Maar wil hem snel terug alleen kan het natuurlijk nog niet vragen hahaha. Ik heb wel het idee dat mn geur zo sterk is geworden. Ik ruik alles van een afstand. Pff mn vriend wordt er gek van. Jij ruikt alles opeens. Ja uuuhh sorry. Haha 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct