Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur
  • Miiirandaa
    Bijdrager
    #10233890 Quote

Hallo dames! 

Ik was even een tijdje de app vergeten. 

Goed dat alles goed gaat bij iedereen! 

Ik heb inmiddels de intake gehad bij de VK en daarbij een echo. Het blijkt toch 1 kindje te zijn i.p.v. 2! 

Ik ben overigens wat dagen achteruit gezet en ben vandaag pas 10 weken ipv 10 weken + 4 dagen. 

Volgende week termijnecho, dan weten we definitief de uitgerekende datum. 

Ik ben overigens ook heel misselijk en heb gelukkig medicatie hiervoor gehad. Anders kon ik echt niks eten en ging ik continu naar de wc omdat ik het gevoel van overgeven steeds had. 

Ook laat gehad van verstopping, maar dit is nu over. Gelukkig want ik had hier een goedje voor, waar ik gigantisch misselijk van werd. 

Verder heb ik mijn bh’s weer aan die ik aan had aan het eind van mijn vorige zwangerschap, dat ging deze keer erg hard haha. 

Liefs Miranda

Dotinlove
    Bijdrager
    #10234153 Quote

Hey Miranda,

jij was die andere met een tweeling! Dus je hebt vanishing twin syndroom gehad, jeetje! Hoe kijk je ertegen aan? Ze hadden mij er ook voor gewaarschuwd, dus ik was er ook vrij nuchter over omdat ik denk dat als het er ineens niet meer is, dat ook voor een reden zou zijn. Mijn vroedvrouw vertelde dat vanishing twin syndroom heel vaak voorkomt, want 40% van de zwangerschappen begint als een tweeling. 38% daarvan verdwijnt dus 1 vruchtje. Nu er zo vroeg echo’s gedaan worden zien ze dit dus veel vaker. Vroeger zagen ze dat enkel in de nageboorte als dat onderzocht werd.

liefs,

Do

Miiirandaa
    Bijdrager
    #10234215 Quote

Ja dat heb ik dus gehad haha. Ik kijk er niet heel raar naar. Dacht steeds al van als het er 1 is dan is het goed, zijn het er 2 dan is het ook goed. 

Merk wel dat ik heel erg onzeker ben over de baby aangezien ik de vorige keer een miskraam heb gehad. Ik heb volgende week mijn termijnecho maar ga wellicht toch vandaag of morgen nog even een pretecho laten maken. Dan weet ik ieder geval dat als ik het mijn familie vertel ( zaterdag) dat er niks aan de hand is. Hebben meer mensen last van die onzekerheid?

BabieBooo
    Bijdrager
    #10234294 Quote

Hoi Miratje,

Hier ook bij 6w3d een echo gehad vanwege miskraam bij vorige zwangerschap en nu bij 10w2d zelf een eigen echo ingepland gezien wij het bij 11 weken onze ouders gaan vertellen en ik dan een echo wil laten zien, waar al echt een baby’tje op te zien is 🙈 En dan weet ik ook zeker of het dan ook nog goed zit.. De termijnecho heb ik pas anderhalve week later, daar kon ik niet op wachten haha.

Hier vanmorgen voor het eerst overgegeven, kwam zo uit het niets tijdens het werken, zo genant. Gelukkig wel het toilet kunnen bereiken… Hopelijk blijft het hier bij, ondanks dat ik me wel zekerder voel als ik symptomen heb, dat ons baby’tje er nog steeds zit.. Zorgeloos zwanger? Absoluut niet… Helaas.

Liefs, Boo. 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10234313 Quote

Kan je een pretecho op zo’n korte termijn aanvragen? Nog niet geprobeerd eigenlijk, haha, maar het veranderd er uiteindelijk niet zoveel aan natuurlijk. 
    Ik heb zelf ook wel zoiets van: het vertellen voelt toch fijner als je een kindje gezien hebt (wat ook echt lijkt op een kindje). Ik heb best veel mensen in onze direct omgeving al op de hoogte gesteld na de echo met 5w4d (achteraf gezien misschien toch 5w6d?) met een kloppend hartje. Maar dan is het echt nog amper een boontje en een knipperende pixel, ook nog niet echt iets om te laten zien aan familie enzo, al hebben we de foto wel aan onze ouders laten zien. Met 11w3d was het echt al een kindje, met een neusje, hartje (wat ook duidelijk in de borst zat zegmaar), hersentjes, armpjes, beentjes, voetjes, zelfs het maagje en blaasje hebben we gezien.
    Een kindje dat al herkenbaar is als kindje is natuurlijk wel leuker om te delen, al zijn op de foto die wij hebben meegekregen niet echt duidelijk armen of benen te herkennen, maargoed, in elk geval wel een duidelijk herkenbaar hoofdje en lijfje zonder staart. Merk dat de zorgen nu wel echt minder zijn. Scheelt dat mijn bloedverlies ook al een tijdje helemaal wegblijft, en we dus een goede termijnecho hadden én dat het einde van het eerste trimester en daarmee de grootste kans op miskramen toch wel voorbij is. 

Dotinlove
    Bijdrager
    #10234414 Quote

Jezelf zorgen maken blijft een onderdeel van het proces. Het is gewoon een kwestie om er een goede en vooral gezonde balans in te vinden. Het is zeker goed om bepaalde dingen in vraag te stellen, maar soms moeten we ook gewoon accepteren dat slecht voelen, bloedverlies, of moodswings gewoon een onderdeel van jou unieke zwangerschap zijn waarin bijna alles geoorloofd of normaal is. Maar makkelijk is het zeker niet altijd, om dit te accepteren. 

Veel succes!!!

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

BabieBooo
    Bijdrager
    #10234437 Quote

Hier in de regio kun je tussen de 6 en de 40 weken op eigen verzoek een echo inplannen als je zou willen ❤️ 

Als je een miskraam (o.i.d) hebt gehad, dan ben je de eerste 12 weken toch iets banger denk ik.. Ik wel iig, het is niet zo dat ik er continu mee bezig ben, maar spookt wel zo nu en dan door mn hoofd “als het nu maar wel goed gaat”. Dus @dotinlove, ik vind deze uitspraak dus toch een beetje kort door de bocht..”maar soms moeten we ook gewoon accepteren dat slecht voelen, bloedverlies, of moodswings gewoon een onderdeel van jou unieke zwangerschap zijn waarin bijna alles geoorloofd of normaal is” Maarja, ieder voor zich. Liever een keer teveel controle, dan te weinig. 😊 Vooral bloedverlies moet je gewoon serieus nemen. Het gaat om je kindje… Liever teveel bellen en alles oké, dan maar afwachten en later niet oké.. 

Dotinlove
    Bijdrager
    #10234442 Quote

Ik bedoel er eerder mee aan te geven dat een zorgeloze zwangerschap zonder ongemakken niet echt bestaat volgens mij. En ik heb eerder het idee dat dat wel zo geïdealiseerd wordt soms waardoor het niet voor iedereen makkelijk praten erover is. Vandaar ook de steeds terugkomende vraag hier: zijn mijn zorgen normaal? En dat wil ik enkel bevestigen met een dikke JA! Dat is normaal, dat hoort erbij! Maar natuurlijk zoals je zegt, als je je echt druk maakt dan laat je je beter even checken. Dan ben je meteen van die vervelende stress af want dat is het laatste wat je nu kunt gebruiken. 

Laat mij zeggen dat ik alles behalve kort door de bocht ben, maar uiteraard kunnen we met lezen niet onze emoties eruit opnemen, dus ik begrijp het wel als je het zo opgevat hebt. Ik hoop dat ik het hiermee een beetje verduidelijkt heb.

veel liefs,

Do

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct