Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur

Hoihoi,

dit is voor mij de eerste zwangerschap dus superspannend natuurlijk.

ben alleen wel een persoon zonder geduld en ben snel bang dat er iets mis is. ben nu 12 weekjes en 4 dagen en heb pas over 10 dagen weer een afspraak bij de vk… en ben wel echt super benieuwd of alles natuurlijk nog goed is…

mijn buik is echt nog helemaal niks gegroeit, ben zo benieuwd wanneer dat gaat gebeuren hoe zit dat bij jullie… 

voor de rest heb ik weinig tot geen klachten gehad en met de 10 weken echo was alles gewoon goed 

ben heel erg benieuwd wat jullie ervaring hierin is 

uitgerekend op 2 maart 🥰

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10237929 Quote

@Deetje A, die zijn gelukkig alweer even geleden, maar klinkt alsnog wel vrij herkenbaar inderdaad. 

Ik heb alweer een tijdje mijn gewicht niet meer echt bijgehouden, maar volgens mij is een ander eetpatroon ook niet echt los te zien van de zwangerschap. Ik eet nu in elk geval de hele dag door kleine beetjes tegen de misselijkheid, maar dan wel weer kleinere porties bij de echte maaltijden (omdat ik gewoon niet meer zoveel weg krijg). En op andere dagen (vrijdag was een zeer beroerde dag waarop ik geleerd heb hoe je de muren schoonkrijgt als je niet op tijd bij een toilet of teiltje bent…) krijg ik weer bijna geen hap binnen.

Mijn buik is vanaf 8 weken al zichtbaar voor degenen die het weten (maar dus nog niet superopvallend). Ik moet wel zeggen dat ik niet echt het idee heb dat de buik sindsdien gegroeid is (nu ruim 13 weken). Zal wel vooral opgeblazen darmen zijn geweest.  

Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10238001 Quote

Hier ook al een klein buikje! (10 weken nu) Maar echt mini hoor. Ik hou mijn gewicht niet in de gaten. Ben slank van mezelf en nu ik geen eetlust heb, is het voor mij dus eerder een probleem dan fijn 😉 Ik kijk er erg naar uit dat ik weer lekker kan eten. Eet nu kleine beetjes verdeeld over de dag.

Ja Boo, ik herken zeker wat je zegt over het pijn in de liezen bij het niesen. Schijnen je wanden te zijn die oprekken?

Ik zou je niet teveel zorgen maken Gebruiker10159139. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar stress is alleen maar slecht voor het kindje. Als je 2 weken geleden nog een echo hebt gehad waarbij alles goed was en je over 10 dagen alweer mag zou ik proberen het wat los te laten en te genieten :)!

LeonieS
    Bijdrager
    #10238045 Quote

Hey meiden,

Ik reageer niet zo vaak maar lees wel altijd mee.

Nu 9+4 en net best veel bloedverlies gehad. Ik zit op dit moment in Noorwegen en kan niet zoveel doen, wel heb ik gelijk de verloskundige gebeld en ik mag donderdag als we terug zijn gelijk komen.

Zijn er meer meiden die ook bloedverlies hebben gehad en waarbij het gewoon goed ging? Met 7 weken hebben we wel een kloppend hartje gezien, maar ik maak me nu zo ongerust.

Liefs Leonie 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10238855 Quote

He bah Leonie, wat een onzekerheid! Ik heb zelf ook bloedverlies gehad deze zwangerschap, maar niet echt veel te noemen. Was ook telkens bruin, behalve de eerste dag, toen was het een beetje half rood half bruinig. Maar tot nu toe alleen maar goede echos gehad en is het bloedverlies gelukkig weer gestopt. Wat het geweest is weet ik niet, wel heb ik later te horen gekregen dat ik een blaasontsteking had. (Waar ik dus zelf niks van merkte terwijl ik eerder toch wel blaasontstekingen heb gehad met alle typische klachten. Ik liet het alleen onderzoeken omdat ze dat wilden uitsluiten voordat ze andere infecties of parasieten ofzo als mogelijke oorzaak voor het bloedverlies wilden onderzoeken.)

Wel fijn dat je maandag meteen terecht kan! Mijn duimen draaien voor nog een goede echo. 🙂

LeonieS
    Bijdrager
    #10239027 Quote

Lief dat je voor me duimt ElsieJoy. We zijn vandaag weer thuis gekomen. Ik heb vanmorgen onderweg al gebeld voor een afspraak en mag morgen om 9.30 komen voor een echo.

Ik denk nu zelf dat het wel goed zit, omdat ik nog steeds erg misselijk ben en mijn borsten heel gevoelig zijn. Maar toch heb ik die bevestiging nodig dat het echt zo is. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10239074 Quote

Ohhh, hopelijk is die misselijkheid en gevoeligheid een goed teken. 🙂 Maar die bevestiging is echt wel belangrijk nu, dus mijn duimen blijven draaien voor jullie!

BabieBooo
    Bijdrager
    #10239475 Quote

Ah leonie, wat vervelend nieuws, hopelijk was je echo vanmorgen goed?! 💋 Hier namelijk wel slechte ervaring met wat bloedverlies en toch aanhoudende symptomen 😔☹️

Hier vanmorgen bij de dokter geweest voor medicatie, houdt weinig meer binnen en hele dag super misselijk. Hopelijk werken de pillen (snel).. Ben nu 9w4d zwanger, volgende week weer een echo 😊 en daarna mag iedereen het weten. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct