Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur
  • Dotinlove
    Bijdrager
    #10241642 Quote

Hey elsiejoy, nee ok dat snap ik! Wat is jou waarde van ijzer de laastste keer gemeten? Ik heb net mijn eerste bloedresultaten terug en ijzer was 49. Moest normaal minstens 50 zijn.

@natje, de kleur heeft ook te maken met hoeveel je drinkt uiteraard. Maar sinds week 12 wordt het inderdaad lichter bio mij.

Liefs,

do

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10241946 Quote

@natje, bij mij was de urine ook donkerder met veel misselijkheid, als je niet veel vocht binnenkrijgt of binnenhoudt, dan wordt het donkerder. Meestal wordt het wel weer lichter als de misselijkheid ook minder wordt, want daardoor kan je veel vocht verliezen, terwijl je ook niet makkelijk veel kan drinken. Hopelijk wordt dat dus snel beter. 😉 

@Dotinlove, mijn ijzer is volgens mij niet specifiek gemeten, alleen het hb en mcv geloof ik. Wat mcv was weet ik niet meer, maar hb was met 11 weken al 6.5, dan moet het nog minstens 6.8 zijn. (We krijgen duidelijk andere eenheden, haha.) De verloskundige lijkt zich er niet zo’n zorgen om te maken. Maar ik merk nu dat ik echt eindeloos kan slapen (denk 4 uur middagdutten + 10-12 uur nachtrust…), soms duizelig ben en vaker hoofdpijn heb. Dus wil toch maar eens even kijken of het nog een beetje klopt en of mijn dieetaanpassingen (meer vlees ipv vega, kennelijk neem je heemijzer een stuk makkelijker op dan non-heemijzer en dus supplementen) er in elk geval voor zorgen dat het niet nog erger wordt. 

MilaMG
    Bijdrager
    #10242120 Quote

Hallo meiden. Mijn naam is Mila. Nu bijna 12 weken zwanger en uitgerekend op 22 maart. Ik heb niet eerder iets geplaatst hier omdat ik afwachtend was wat betreft de zwangerschap. Dit omdat het hiervoor zes keer is mis gegaan. Nu begint het geloof langzaam te groeien na een aantal goede echo’s. 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10242136 Quote

@Mila, welkom bij de club! 🙂 Wat heb je al een hoop meegemaakt dan! Het is je zo gegund dat het nu wel goed mag gaan. 🙂 

MilaMG
    Bijdrager
    #10242166 Quote

@ElsieJoy Dank je wel. Nogal veel ja, ik zal je de details besparen 🙂. Nu duimen op een goede afloop. 

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10242229 Quote

Gisteren weer een echo gehad en ook deze was weer goed. Definitieve uitgerekende datum is nu 27 maart. Zit dan nu op 10 +6 . Voel me goed en geen klachten dus tot nu toe net als bij 1e zwangerschap. Hopen tot het einde dat het zo blijft 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

natje25
    Bijdrager
    #10242245 Quote

Hoi dames net de termijn echo gehad  we waren eerst 29 maart ongeveer uitgerekend nu 31 maart  de kleine doet het erg goed was goed aan het bewegen op de echo ik ben helemaal verliefd volgende week mogen we weer kijken en eind oktober is de 20 weken echo ook al ingepland 😍 

Gr Natascha 

Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10242260 Quote

Hoi meiden!

Ook hier een goede termijnecho gehad afgelopen woensdag! Wauw wat was dat fantastisch om te zien!! Kleintje was enorm aan het bewegen en dan dat geluid van het hartje.. wauuuw!

Ik ben 22 maart uitgerekend.

Het bloedprikken is een weekje uitgesteld bij mij dus weet mn bloedgroep en rhesusfactor nog niet, maar heb het nog even nagevraagd aan mijn moeder en ze kwam inderdaad mrt bewijs dat ik rhesus d negatief ben. Kan niet missen dus.

Ja klopt, ik heb een chronisch vitamine b12 tekort omdat mijn lichaam dat niet goed kan opnemen. Met de injecties komt de vitamine direct in de bloedbaan en dan dus wel 🙂

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct