Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur
  • Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10244708 Quote

babieboo oh ja haha leuk. Allebei tegelijk 

Ik moet de nipt nog betalen en dan ga ik prikken. Dus even kijken wanneer we dat gaan doen,  hen gehoord dat ze 10 buisjes bloed afnemen ? Het is op de route naar mn werk dus wil het combineren maar met zoveel verloren bloed denk ik er over na. Wie heeft de nipt al gedaan en had ook 10 buisjes  bloed af laten tappen? 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10244798 Quote

Ik heb de NIPT gehad en volgens mij waren het echt maar 3/4 buisjes ofzo, en daar zat het algemene bloedprikken bij in bij mij. Het waren wel grotere buisjes dan normaal voor de NIPT, en ook een kleine voor de algemene dingen die ze willen testen (bloedgroep, Hb gehalte en evt op basis van wat je hebt overlegd met de verloskundige nog bepaalde ziektes geloof ik). Degene die prikte zei wel dat ze de buisjes ook lekker vol deed, zodat de kans op geen uitslag van de NIPT kleiner was. Ik lees op internet dat de NIPT 2 buisjes is, maar weet niet of dat met nevenbevindingen misschien meer wordt. Die had ik ook aangevinkt, maar het waren echt hooguit 3 van die grote buisjes, volgens mij inderdaad 2. Het waren in elk geval geen 10 buisjes dus. 

@Zonnebloempje, gelukkig maar! En nu hopen dat die buikpijn snel minder is. 

@Nieuwe dames: welkom. 🙂 Leuk dat jullie ook mee komen praten.

@Alies, dat overemotionele ken ik ook wel, al is het bij mij niet echt periodes van somberheid. Het is meer dat ik echt ineens in huilen uit kan barsten om niks, en als ik dan merk dat de emoties ineens hoog oplopen wordt ik er nog hartstikke misselijk van ook. En soms zijn dat echte tegenvallers die ineens veel harder aankomen, maar soms ook iets wat echt niets is en dat ik dan ineens verstikt wordt door de emotiegolf die ineens er is. Ik heb het gelukkig meestal wel snel door, en dan komt er meestal iets snikkends tegen mijn vriend van ‘maar ik ben zwanger en overemotioneel en ik kan hier nu niet reeel over nadenken’, en dan vind ik het zelf na een paar keer diep ademhalen eigenlijk ergens ook wel een beetje grappig dat ik me zo heb laten gaan en is de bui zo over.
    Misschien helpt het jou ook om je er af en toe aan te herinneren dat je zwanger bent en al die hormonen bij je hebt? Het helpt mij ook als mijn vriend zegt ‘wat ben jij ontzettend zwanger’, dan heb ik weer ff die reminder dat het die hormonen zijn die mij een soms een compleet ander mens maken.

Teddybeer
    Bijdrager
    #10244820 Quote

Hier al een goede uitslag van de nipt gekregen. Woensdag de geslachtsecho en dan weer bloedprikker op suiker. Hopelijk is die deze keer wel goed 😅. 

Ben nu15.2 weken maar merk dat ik het veel zwaarder heb dan bij de eerst. Is noet niks dan 4 dagen werken en de rest van de tijd met een (wel ontzettend rustig en lief) kindje van 7 maanden rond te zeulen. Ach ja doe het met liefde. Ben wel kapot elke dag. 

BabieBooo
    Bijdrager
    #10245397 Quote

Ik moet dinsdag weer naar de verloskundige en dan krijg ik het lab-formulier mee om bloed te laten prikken voor de nipt. Vorige week al bloed afgenomen om rhesus en bloedgroep te bepalen etc. Nekplooi van de kleine was mooi dun, dat is alvast positief 😊 Geen idee hoeveel buisjes ze afnemen.. 

Miiirandaa
    Bijdrager
    #10245836 Quote

Zonnebloempje, wat heftig zeg! 

Hoe gaat het verder emotioneel met jou? Kan mij voorstellen dat het goed schrikken is geweest. Wel fijn om te horen dat alles oke is met de baby. 

Ik ben vandaag precies 15 weken en heb afgelopen vrijdag geslachtsbepaling echo gehad. 100% zeker een meisje! Heel erg blij mee aangezien we al een jongen hebben. ( ook al was een jongen natuurlijk ook heel gewenst geweest)

Miiirandaa
    Bijdrager
    #10245838 Quote

Dotinlove, wat bijzonder een jongen en een meisje! Van harte gefeliciteerd! 

Kriebelbeestje, ik doe ook mee met moeder voor moeders. Deze week is mijn laatste week want maandag ben ik 16 weken. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk klaar mee ben! Ik wou twee weken geleden al stoppen, maar toen dacht ik, wat is twee weken nou op de tijd dat sommige mensen wachten om zwanger te raken…. Maar ik zou bijna een feestje willen vieren als ik de opvangbaker in de kliko gooi:)

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10246503 Quote

miiraandaa ik begrijp je haha. Ik heb het ook vaak vergeten, heb alles boven staan maar moet dan zo nodig dan ga ik maar beneden. Jammer dan. Doe mn best wel en wil elke week 4 flessen vol hebben dus dat is mn doel. Nog 1 fles te gaan voor 2 dagen dus komt ook goed haha. Maar begrijp wek als je 16 wkn bent dat het klaar is. Ik ben bijna 13 wkn dus heb nog even. 

Wat leuk een meisje.

Wij denken er verschillend over, mn vriend en onze dochter denken een meisje. En ik denk een jongen. Aangezien ik net als bij mn dochter de zelfde zwangerschap voel denk ik ook toch wel dat het een meisje is. Mijn 3 vriendinnen zijn allemaal bevallen of nog zwanger van een meisje dus 2020 wordt een jongens jaar hoop ik haha. Afgelopen periode te veel meisjes om me heen geboren dus wordt tijd voor jongens anders is straks niemand die verkering met de meiden kan nemen 😉🙊🤣 hahaha. 

Maar welk geslacht het ook is, alles is welkom. 

Sevda Cennet
    Bijdrager
    #10246557 Quote

Goede morgen Dames. Ik ben Sevda 36 jaar. En 13 weken zwanger. 

Hiervoor heb ik 4 miskramen meegemaakt  gelukkig gaat het nu goed. Ik ben uitgerekend op 22 maart 2020. 

Veel succes allemaal. Veel liefs Sevda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct