Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur
  • Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10248219 Quote

Kriebelbeestje, dat kun je het best even aan je verloskundige vragen. Ik ben nu 14 weken en mij zeiden ze dat ik gewoon door kon slikken. 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10248588 Quote

@Kriebelbeestje, het advies is volgens mij een beetje wisselend, soms zeggen ze tot 10 en soms tot 14 weken slikken, en dat gaat vooral om het foliumzuur.
    Gedurende de hele zwangerschap blijft je vitamine D behoefte verhoogd, dus dat zou je kunnen gaan slikken. In principe is de foliumzuur dan niet meer nodig, en zou je eventueel een andere multivitamine kunnen gaan nemen (zeker als je last hebt van misselijkheid of door een veranderde smaak niet meer zo gevarieerd eet ofzo). Wel moet je dan opletten dat er geen vitamine A in zit. Teveel daarvan is schadelijk voor de baby, en je kunt als zwangere vrouw daarom beter beta-caroteen (pro-vitamine A) slikken, want je lijf kan daar zelf vitamine A van maken, maar dat doet je lijf nooit in zulke hoeveelheden dat het schadelijk is voor je baby. Foliumzuur kan overigens geen kwaad als je het blijft slikken, dus gewoon doorslikken mag zeker ook.

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10248976 Quote

Ik heb de nipt gisteren gedaan, 5 buisjes en 2 mega grote dus ben goed afgetapt hahaha. Nu afwachten  op het bericht. 

Vandaag weer een echo, laatste on het ziekenhuis en dan hoef ik alleen nog maar bij de vk praktijk 

Weten jullie al wat het word ? Of voor gevoelens? . 

BabieBooo
    Bijdrager
    #10250184 Quote

Ik heb eventjes niet meegelezen/gereageerd, maar ook hier blijft het geslacht een verrassing tot bij de geboorte! 😍 Hier geen discussies over gehad, mijn vriend maakt het niet uit en gaat mee met wat ik wil ❤️

Afgelopen week nipt laten prikken, 2 buisjes afgenomen. Eerder al met hb/rhesus/bloedgroep/glucose etc was toen 4 buisjes 💉

Nu 14 weken zwanger, over 2 weken pas weer naar verloskundige en over 6 weken pas weer de volgende echo (20 w. echo).. We gaan er inderdaad maar van uit dat ondertussen alles goed gaat! Nog steeds veel misselijk en soms (veel) spugen, dus hcg is nog goed aanwezig…. 🙈🙈

Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10250311 Quote

Jaaa, hier een goede uitslag van de nipt gekregen vorige week! Heel fijn.

We krijgen 7 oktober een pretecho voor de geslachtsbepaling, zo veel zin in! Ook om de kleine gewoon weer even te zien! Nog een weekje geduld..

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10250523 Quote

Gefeliciteerd met de goede uitslag zonnebloempje, toch fijn als er weer een groen vinkje op het lijstje komt van alles wat je baby alvast goed doet, haha.

@Babieboo, ik had vorige week ook weer een afspraak bij de verloskundige, en dat was (wegens de centering pregnancy) de eerste keer dat mijn vriend het hartje ook zou horen. Op de een of andere manier blijft het dan toch weer superspannend of het hartje dan nog steeds klopt. Maar hij ging als een razende tekeer, haha, 162 slagen per minuut (schijnt vrij veel te zijn voor de termijn, hij/zij zal wel hebben liggen sporten in mijn buik ofzo). Zo langzamerhand zal ik er toch wat meer vertrouwen in moeten krijgen. Ik geloof ook dat ik zaterdag voor het eerst een schopje gevoeld heb, maar verder nog niks, dus het blijft nog ff spannend denk ik. Kijk er wel echt naar uit om de baby vaker te gaan voelen.

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Zonnebloempie
    Bijdrager
    #10251606 Quote

Dankjewel Elsiejoy!

Jaa ik kijk er ook enorm naar uit om de baby te gaan voelen. Soms denk ik al wat te voelen, maar zo lastig onderscheid te maken tussen dr baby bewegingen of gewoon je darmen oid  😉

Wat houdt centering pregnancy in?

natje25
    Bijdrager
    #10252107 Quote

Hoi dames gister echo gehad met 14 weken en 3 dagen Alles gaat goed met de kleine.

Ze kon  gisteren al het geslacht zien hebben volgende week vrijdag nog een echo zijn we 15 weken en 3 dagen dan word het in een envelop gedaan manlief viert savonds zijn verjaardag en gaan we met een ballon bekend maken ben nu al zenuwachtig wat t gaat worden nog een weekje  in spanning laat jullie dan weer wat horen  mama op een dikke roze wolk. 

Liefs Natascha 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct