Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend Maart 2020

• Auteur
  • natje25
    Bijdrager
    #10252108 Quote

Hoi dames gister echo gehad met 14 weken en 3 dagen Alles gaat goed met de kleine.

Ze kon  gisteren al het geslacht zien hebben volgende week vrijdag nog een echo zijn we 15 weken en 3 dagen dan word het in een envelop gedaan manlief viert savonds zijn verjaardag en gaan we met een ballon bekend maken ben nu al zenuwachtig wat t gaat worden nog een weekje  in spanning laat jullie dan weer wat horen  mama op een dikke roze wolk. 

Liefs Natascha 

#10252109 Quote

hallo dames wie kan mij helpen????

Ik was van 4 tot 8 september ongesteld, mijn eisprong was op 15 of 16 september.

ik moest weer op 9 oktober ongesteld worden heb een cyclus van ongeveer 34/35/36 dagen.

afgelopen woensdag 2 oktober had ik een positieve cb zwangerschapstest 1-2 weken.

dus 7 dagen voordat ik ongesteld moest worden, en sinds mijn eisprong heb ik eigenlijk alleen maar positieve knaltesten ( ovulatietesten)

wie weet hoever ik ongeveer ben?

thnxx

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10252154 Quote

@Natje, fijn van de goede echo! Ook wel heel leuk om het op zo’n feestje aan te kondigen!

@Zonnebloempje, de centering pregnancy betekent bij mij dat ik niet alleen (of met mijn partner) naar de verloskundige ga, maar elke 4 weken met een groep van ongeveer 10 dames tegelijk info krijg, die allemaal ongeveer even ver zijn en (enigszins) bij mij in de buurt wonen. In het eerste half uurtje meten we bij elkaar de bloeddruk en mogen we op de weegschaal, en wordt er in een aparte ruimte de hartslag van de baby beluisterd. Bij dat half uurtje mag mijn vriend ook aanwezig zijn. Maar de rest van de bijeenkomst is dus vooral vrouwen onderling die allemaal ongeveer even lang zwanger zijn (plus de 2 verloskundigen dan). Elke bijeenkomst heeft dan een thema, zoals voeding/dingen om juist wel of niet te doen tijdens de zwangerschap enzo, kwaaltjes en hoe je die kan verlichten, houdingen bij de bevalling etc. Zelf vind ik het vooral heel leuk dat ik daardoor ook meer zwangere vrouwen in mijn omgeving leer kennen, want ik ken verder eigenlijk bijna niemand die momenteel met kinderen krijgen bezig is, al helpt de yoga daar ook bij. 

@Gebruiker10170879, ik denk dat je gewoon even contact op moet nemen met een verloskundige en je verhaal voorleggen. Waarschijnlijk moet je rekenen vanaf ongeveer 2 weken voor je positieve ovulatietest (omdat gemiddeld de eisprong 14 dagen na het begin van de menstruatie is, al verschilt dat dus sterk per vrouw). Maar uiteindelijk kan alleen een echo de termijn bepalen, dus daar zul je ze toch voor nodig gaan hebben. 😉

Teddybeer
    Bijdrager
    #10252187 Quote

Vandaag de 20 weken echo al gehad (nu 18,3). Baby ziet er prachtig uit met alles erop en eraan. Is zo’n opluchting!

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10252429 Quote

Hier nipt gehad, alles goed en bloed onderzoek ook. 8 november 20 wkn echo en dan hoop ik te horen wat het word. Heb echt sterk het gevoel.dat het weer een meisje is haha. Heb geen klachten en had ik bij onze dochter ook niet dus we gaan hier wel weer vanuit. Ben nu 15 +2

LeonieS
    Bijdrager
    #10252590 Quote

Wij hebben afgelopen donderdag weer een echo gehad en alles ziet er goed uit. Een extra echo was nodig omdat de vorige keer de buik nog niet helemaal gesloten was, maar dat is nu gelukkig wel het geval. Ik ben nu 15+5, 5 november hebben we de 20 weken echo. 

Ik heb op het werk gevraagd om na mijn verlof van 4 naar 3 dagen werken te gaan. Waar in het begin gezegd werd dat dit geen enkel probleem zou zijn, wordt er nu ineens erg moeilijk gedaan. Ik hoop dat dit wel gaat lukken, anders moet ik tijdens mijn verlof maar uit gaan kijken naar een andere baan. Wil namelijk heel graag zelf zoveel mogelijk van de kleine meemaken en ik ben niet aan kinderen begonnen om ze alle dagen naar de opvang te brengen. Mijn vriend kan zoals het nu lijkt wel 4 dagen gaan werken, waarin hij 40 uur kan maken. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

BabieBooo
    Bijdrager
    #10253050 Quote

Hier ook een goede NIPT uitslag 😊! Géén afwijkingen bij de baby en bij de nevenbevindingen gevonden! 💕🎉. Ben nu 15+4 en 8 november onze 20 weken echo, mogen we eindelijk weer spieken haha! Volgende week gelukkig wel ook weer even naar het hartje luisteren 🤗. 

Wij willen het geslacht niet weten, dus mogelijk wel even onze ogen dicht tussendoor haha. 💙💗 En hopelijk verspreken ze zich niet! (echoscopisten) 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10253091 Quote

Gefeliciteerd allemaal met de goede NIPT uitslagen en echos. 🙂

Wij hebben net de 20 weken echo gehad en alles zag er helemaal goed uit en hebben niks van het geslacht gezien (wilden het ook niet weten). Dus ogen dicht hoefde niet bij ons, maar dat zal natuurlijk ook liggen aan hoe goed je kindje wil meewerken met in de juiste houding liggen enzo. Heb heel wat gehoord over moeten springen om de baby in een andere houding te krijgen, maar ik kon gewoon blijven liggen, hij/zij werkte goed mee.
    Aan het begin vroeg de echoscopiste of we het geslacht al wisten, waarop ik meteen zei dat ik het ook niet wilde weten. De echoscopiste heeft daarom met ons afgesproken dat ze de baby ‘hij/hem’ ging noemen aan het begin, zodat ze wel een manier had om de baby aan te spreken, maar dat was nog voordat de echokop op mijn buik stond, dus ook voordat ze iets kon zien. We hadden wel ook aangegeven dat we het niet erg zouden vinden als de baby het wel overduidelijk zou laten zien, dat risico hoort erbij denk ik, maar hij/zij heeft het netjes verborgen gehouden. Ik denk ook niet dat ik mijn ogen van het scherm af had kunnen houden, fascinerend gewoon om je kindje alvast eventjes te mogen bewonderen.

Nu in principe pas met 35 weken weer even gluren naar binnen om te kijken of het geen stuit is, dus ik hoop dat ik snel meer ga voelen. Maar de placenta ligt helemaal mooi aan de voorkant (niet voor de uitgang, gewoon aan de buikzijde ipv de rugzijde/bovenkant), dus het kan nog wel even duren voordat ik dat gekickbox van de baby met zekerheid kan voelen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct