Wij hebben het besluit definitief genomen, we stappen over op kv! Goede gesprekken erover gehad met het consultatiebureau en lactatiekundige. Hij was deze week 2 ons gegroeid, op mijn melk, dus daar was ik wel heel erg trots op! Maar dit besluit geeft rust in het hoofd. Ik heb vanaf de geboorte 3-0 achter gestaan, met mijn afgevlakt tepels, zijn tongriempje en lipbandje, zijn koemelkallergie en mijn blaasontsteking. En nog steeds moet ik voeden met tepelhoedjes. Dat gaat soms heel goed en vanochtend bijv wat minder. Maar de voedingen die ik hem heb kunnen geven, daar heb ik van genoten! Maar alle bv perikelen zorgden ook voor minder kwaliteits aandacht.
S nachts geven we hem dus gekolfde melk, aangevuld met kv tot 90 ml per fles. Dan komt hij om de 3 a 4 uur. Overdag komt hij nog iets vaker, maar ik merk meer rust en dat er langzaam ook meer tijd tussen komt te zitten.
Hij geeft de laatste dagen wel iets meer melk terug, maar dat schijnt normaal te zijn?
Ik vind de avent flessen, je hebt ze ook met anti koliek ventiel, heel prettig! Scheelt echt veel lucht!