Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • Eefje-
    Bijdrager
    #10210746 Quote

Mamapatty: misschien is nu driemaal scheepsrecht en beval je deze keer wel thuis! Ik duim voor je! 😊 Ik hoop vooral zelf op weer een vlotte bevalling.. Maar geen idee hoe het weer zal gaan na 9 jaar. We zullen moeten afwachten. Ik ben wel een langdrager en de vorige keren bevallen met 42 en 41 weken.

Mijn oudsten zijn 10 en 9. En die van jou?

MamaPatty
    Bijdrager
    #10210679 Quote

Eefje- 

Ook de derde inderdaad !

Bij de twee oudste kon ik al snel een hoop weer zelf dus ik vond de kraamhulp vooral vervelend. Wel goed bedoeld hoor,  maar ik doe graag mijn eigen dingetjes!

Bij de oudste heb ik 3 dagen met weeën in het zh gelegen, vanaf de volledige ontsluiting tot hij er was duurde uiteindelijk 11 minuten.

Bij de jongste was het de bedoeling thuis te bevallen, wéér 3 dagen weeën (Dit keer wel thuis gelukkig) maar bleef hangen op 3 cm ontsluiting dus ook uiteindelijk zh en vanaf volledige ontsluiting ook heel snel gegaan.

Nu wil ik weer thuis proberen, maar het kan altijd anders lopen dus we wachten rustig af..

Eefje-
    Bijdrager
    #10210671 Quote

Mamapatty: voor jou ook de derde toch? Ik denk dat halve dag kraamzorg ook prima is. Heb dan nog liever mijn moeder aanvullend erbij voor wat extra zorg/verwennerij en de andere 2 kids etc. Mijn man werkt bovendien ook als zelfstandige vanuit huis.

Dat inrichten kijk ik ook naar uit!

Hoe gingen jouw eerdere bevallingen en wil je thuis of elders bevallen?

MamaPatty
    Bijdrager
    #10210652 Quote

Ook ik krijg een telefonische intake, heerlijk!

Ook hier het minimaal aantal uur, 3 uur per dag vind ik meer dan genoeg! Aangezien ik ze vorige keer ook echt zat weg te kijken haha. En gelukkig is mijn man en familie ook nooit ver weg mocht het nodig zijn.

Morgen de babykamer verder leegmaken (Dat bleek iets meer werk dan verwacht) en dan volgende week eindelijk schilderen en zodra de meubels staan,  heerlijk inrichten voor ons kleintje ♡

In het begin duurde het allemaal zó lang, nu klinkt 14 weken nog zó kort… 

Eefje-
    Bijdrager
    #10210646 Quote

Wat lekker om in Italie te zijn Mientje! Lekker genieten! Hier is het Pinksterweer ook heerlijk!

Lieke: succes met de verbouwing!

Mariekesept: een badbevalling lijkt me ook prettig! Heb geen bekkenklachten, maar het schijnt zowiezo erg prettig te zijn. We hebben alleen niet zoveel ruimte in de woonkamer en vraag me af hoe lang het duurt voordat het bad vol is.. 🙈. Mijn laatste bevalling ging namelijk aardig snel. Ik ga iig wel voor weer een thuisbevalling net als de vorige twee keer. Vond ik heel fijn!

Ik heb erg veel zin in het moment dat de baby er straks is. Mijn dochters kregen van de echoscopist allebei een eigen foto van hun zusje. Ze zijn zo trots en de foto moest meteen de volgende mee naar school. Omdat ze echt een babygezicht zagen op de 3D/4D echo is het weer extra gaan leven nu. Tijd gaat nu ook best snel wat dat betreft.

Kraamzorg nog niets van gehoord. Omdat het mijn derde is, krijg ik een telefonische intake. Verwacht binnenkort het telefoontje. Ik twijfel of ik het minimaal aantal uren zal nemen (dus niet de volle mep). Dit omdat het al de derde is en we de vorige keer ook geen fijne ervaring hadden met iemand die wel 6-8 uur in je buurt is. Tip: klikt het echt niet en werkt iemand op je zenuwen, niet twijfelen en andere kraamverzorgster vragen! 

Groetjes,

Eefje

#10210596 Quote

Ik lees dat veel van jullie al een afspraak of ontmoeting heeft gehad met de kraamhulp. Naar mijn weten komt  die van mij pas in week 32. Nu 26 weken zwanger dus dat duurt nog wel even.

Wel hebben we over 2 weken een afspraak bij het echocentrum voor een 3d echo, kijk er erg naar uit!

Als alles zo soepeltjes blijft gaan wil ik thuis bevallen, zonder pijnstilling. Maar wat niet gaat, gaat niet. We wonen nog geen 15 minuten bij t ziekenhuis vandaan. Dus als we onverhoopt toch naar het ziekenhuis moeten vind ik dat geen probleem.

Wel balen dat ik laatst een brief kreeg van het kraambureau dat wegens drukte in september we mogelijk gekort worden in het aantal uren kraamhulp of dat we 2 verschillende krijgen. Maar goed, ook wat dat betreft, doe je niets aan. Meer van jullie die zulk nieuws hebben ontvangen?

Lees ook: Pasgeboren baby: de eerste 30 minuten

MenW
    Bijdrager
    #10210514 Quote

Hier ook alweer 25 weken! Voel de kleine jongen al sinds 18 weken en mijn partner ook 🙂 

Schrik er wel af en toe van wanneer er een soort ninjakick volgt haha maar goed hopen dat ie straks dat iets minder hard doet met minder ruimte.

Wel al het 1 en ander gekocht en klaar staan voor bezorging. Maar krijg pas over een maand de sleutel van ons nieuwe huisje.. dus eerst even klussen en dan kan alles daar bezorgd worden! 

Wel grappig dat ik in mijn hoofd heb dat ik ook ga klussen en mijn partner zegt: als jij nog steeds gelooft dat je dat kan.. Maar ga er maar vanuit van niet.. Vind me koppig maar ik goed weet ook wel dat ik dan moet kijken en moet luisteren naar mijn lichaam en kleine..

Vind zelf dat mijn buik wel best groot is en omgeving vind het een bescheiden buikje.. Maar wat ik vooral vervelend vind, is dat ik soms nu al niet ergens tussendoor kan.. Vergeet (vooral op werk) dat ik soms net iets meer ruimte nodig heb.. Kan er ook wel hard om lachen hoor.

Verder gelukkig geen rare drankjes voor mij.. alleen rhesus test omdat die afweek.. 

Woensdag weer even naar het hartje luisteren! Kijk er weer naar uit!

Juffielies
    Bijdrager
    #10210410 Quote

Dat klinkt heerlijk Mientje, even lekker er tussen uit!

hier gaat alles goed. Gisteren weer bij de vk geweest. Pas 3 kilo aangekomen en bloeddruk is goed. Ik moet alleen wel wat rustiger aandoen ivm harde en gespannen buiken is me aangeraden… tja dat past niet zo bij mij als persoon, ben nog bijna net zo actief en mobiel als voor mijn zwangerschap. Lastig om een stapje terug te doen. Maar goed, ik hoef nog maar 4 weken te werken ivm zomervakantie en daarna verlof, dus ga er van uit dat Mn leven dan sowieso wat rustiger wordt ;-). Probeer er in de tussentijd wel op te letten..

mbt borstvoeding en kolven wil ik het wel proberen, maar als Het niet lukt dan niet. Ga me er niet te druk om maken. Kolf ook nog niet gekocht, eerst maar eens kijken wat voor mij goed voelt en wat gaat. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct