Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • JLG
    Bijdrager
    #10167552 Quote

Flinke lijst inmiddels! Leuk om te zien dat we met zoveel zijn in september. Heel benieuwd wat bij iedereen ook de echte datum gaat worden!

Ik begin inmiddels een beetje hopeloos te worden. Heb inmiddels de 3de verschrikkelijke nacht achter de rug. Als ik 4 uur geslapen heb is het veel. Zodra ik ging liggen begon ik te hoesten tot kokhalzen en overgeven aan toe. Ook dichte neus en piepende luchtwegen. Ik heb ALLES gedaan. Gestoomd, gegorgeld met zout water (bah wat is dat vies), Dampo, Keelpastilles, vicks inhalen, op een suikerklontje zuigen (grootmoeder weet raad), extra kussens, met kruikje slapen, thee met cirtroen drinken maar NIKS helpt. Vannacht tot tranen toe gefrustreerd. Nu weer op werk. Mijn man is deze week vrij en appt net dat hij bij de Etos is geweest voor hoestdrank. Hij heeft 2 dingen meegenomen die ik mag hebben nu ik zwanger ben dus hopelijk gaat dat straks wat verschil maken. Van plan om vandaag iets eerder naar huis te gaan van werk en dan hopelijk nog een dutje te kunnen doen als die Hoestdrank een beetje werkt

JJsept
    Bijdrager
    #10167528 Quote

Wij gaan ook voor de NIPT zonder nevenbevindingen. Vorige zwangerschap ook gedaan. Als ik het goed heb begrepen (even heel simpel gezegd) komt er alleen uit: wel/niet iets gevonden. En 9 vd 10 keer kunnen ze er niet eens achter komen wat het is omdat het idd nog niet bekend is in de medische wereld. Stel er komt dan wel iets uit, dan heb je een hele grote kans dat je er nooit achter komt wat het is en of er uberhaupt wel iets mis is. Ik zie hier dan ook niet echt het voordeel van persoonlijk.

Vorige keer bevallen in het ziekenhuis! Hier gekozen voor een ruggenprik aangezien mijn kindje een sterrenkijker was. Hierdoor wordt een bevalling automatisch medisch. Aanmelden is hier (in een grote stad) niet nodig. Je weet ook niet wanneer je gaat bevallen toch? Als mijn gekozen zh vol had gezeten dan moest ik naar een ander zh. 

Hier hebben wij de Joolz Geo2. Meeeeega blij mee! Lang getwijfeld tussen de bugaboo en de joolz maar nog geen seconde spijt van gehad. Aangezien ons eerste kindje straks pas 1,5 zal zijn, gaan wij er de duo van maken en daarnaast wss weer veel gebruik maken van de draagdoek/draagzak

MamaSeptember
    Bijdrager
    #10167518 Quote

#Minni#

Wij hebben het vorige week verteld aan mijn schoonouders met een kaartje met een mooi gedichtje. En aan de binnenkant de echo. 

Ze konden het niet geloven! Maar waren zo super blij.

En mijn ouders vertellen we het volgende week op de zelfde manier als mijn schoonouders Na de 3e echo en tevens de verjaardag van mijn vader! 

Julesss
    Bijdrager
    #10167370 Quote

Nog 13 uur tot onze echo!! Kan echt niet wachten, hoop dat er ook een mooie hartslag te zien is! 

Qua spullen nog niets gekocht op een valentijnscadeutje voor mijn man na: een romper met daarop de test ‘de liefste papa is toevallig mijn papa’.

Kinderwagen mogen wij als het goed is hebben van een vriend van ons, eerst even kijken of we het wat vinden uiteraard 😁

ivo
    Bijdrager
    #10167362 Quote

Super leuk zo druk! Zo lees je een middag niet en zijn er 3 pagina`s bij! 🙂

Wij gaan wel voor de nipt maar dan zonder nevenbevindingen. 

Die zijn lange na niet zo betrouwbaar als de ‘hoofd’ 3 syndromen waarop getest wordt. En die zijn zelfs al niet 100%

ik zou die onzekerheid ook niet aan kunnen denk ik dus vandaar! 

Wij besluiten ook om alles qua spullen pas na de 20 weken echo te gaan kopen. Toch iets meer zekerheid voor zover dat kan natuurlijk 

Minni
    Bijdrager
    #10167359 Quote

Hé Anfi, wat fijn dat het hartje goed te zien is! Dat is in ieder geval goed nieuws voor nu. Kan me voorstellen dat het enorm spannend wordt de komende dagen, hoop dat je ook een beetje rust kunt pakken.

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

anfi
    Bijdrager
    #10167357 Quote

Ik ben bij de vorige ook bevallen in het ziekenhuis. Werd ingeleid dus had ook geen keus. Ik dacht zelf aldoor ik zie wek hoe ik me op het moment voel en dan beslis ik wel. NJa ik dus geen keuze uiteindelijk. Maar aangemeld bin het ziekenhuis had ik niet hoor. Volgens mij is dat ook niet nodig. Ik heb bij de vorige een spoed keizersnede gehad dus volgende keer wordt het zoizo weer ziekenhuis. Als er geen plek is op het moment van he bevalling in het ziekenhuis wordt he door verwezen naar een ander ziekenhuis

Eefje-
    Bijdrager
    #10167354 Quote

De kinderwagen ga ik aan mijn zusje vragen, of ik die mag lenen. Verder hebben we alles nog.. (maxi-cosi.. box.. ledikantje etc).

Het testen op de nevenbevindingen is toch niet onbetrouwbaarder dan het testen op de drie hoofdsyndromen bij de NIPT? Immers.. ze nemen toch hetzelfde onderzoeks-DNA en checken dan alle chromosomenparen ipv drie? Ons werd verteld dat ze iets kunnen vinden, bijv. afwijking op ander chromosomenpaar, maar dat dat dan een afwijking kan zijn die nog niet bekend is (in de medische wereld) en waarvan ze niet weten welk effect het kan hebben. Vandaar de onzekerheid waar je mee te maken kunt krijgen. Ook kan het idd met de placenta te maken hebben en betekenen dat er uiteindelijk toch niets met het kindje is.

Qua bevalling gaan wij in principe voor een derde thuisbevalling.. 😊 Ik heb dat heel positief ervaren. Snap ook dat sommigen liever naar het zh gaan. Doe wat goed voelt!

Groet,

Eefje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct