Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • MamaPatty
    Bijdrager
    #10204353 Quote

@Eefje- superleuk!! Altijd weer spannend wanneer het gaat beginnen.

Ik vind het alleen bloed irritant dat er nu regelmatig gevraagd word hoelang ik nog moet, ja ik heb een behoorlijke buik🤣🤣🤣 toch nog 12-13 weken te gaan. Bij de jongste groeide ik ook erg hard, als het maar gezond is zeg ik dan maar…

Hin
    Bijdrager
    #10204390 Quote

Hé mamaPatty, heb een vraagje, ik zit zelf in het augustus forum, ben de 27e uitgerekend, maar lees gier af en toe mee, omdat het zo maar september kan worden… maarre, ik ben nu 26.1, dus nog 14 weken te gaan en ik lees bij jou; nog 12/13 weken te gaan….. 🙈 word ineens zenuwachtig of ik wel goed reken!!! Haha!! Help me even!

MamaPatty
    Bijdrager
    #10204393 Quote

Hin,  haha excuus… nog 16-17 weken moet het zijn🤣🤣🤣🤣

Ik kan er niks aandoen, ik ben gewoon zwanger sorry hahahah

MariekeSep
    Bijdrager
    #10204398 Quote

Ik ben al best vaak aan het denken (en ook veel actieve dromen!) over de bevalling. Hier nog 14 weken te gaan (26+1). Ik vind het nu echt snel gaan en opeens best dichtbij komen. Het is voor ons de eerste dus weet nog niet goed wat ik kan verwachten ;-). Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen en zou bij voorkeur voor een badbevalling willen gaan in verband met mijn bekkenklachten. Lijkt me heerlijk om die pijn er niet bij te hebben op dat moment. 

Verder ga ik geen cursus doen. Ik laat het gebeuren en het juist ademhalen kan de verloskundige in 1 minuut uitleggen begreep ik van haar. Je voelt het denk ik toch pas op dat moment wat past bij jouw lichaam en de bevalling. We gaan het meemaken…

Nobba
    Bijdrager
    #10204456 Quote

Ola, 

Ik meld me nu toch maar een keer na zo’n tijd te hebben meegelezen. Hier zaterdag op 26 weken. Vanavond weer een afspraak bij de verloskundige. Ik ben op 31 aug uitgerekend, maar kwam zelf op 5/6 sept uit. Wij verwachten een jongen, dus kan weer +1 op de lijst erbij. 

Ik hoop voor een thuisbevalling te kunnen gaan als alles goed loopt. Zo niet, dan maakt me dat ook niet zo uit. Het lijkt me niets als je met weeën nog de deur uit moet haha. Verder wil ik voor borstvoeding gaan en mocht dat om de 1 of andere reden niet lukken, tsja dan is dat ook maar zo. 

Eefje-
    Bijdrager
    #10204629 Quote

@Mariekesept Ik vind het nu opeens ook snel gaan. Krijg een beetje haast om de boel in huis af te ronden.

Ik doe ook geen cursus. Nooit gedaan. De verloskundige kan je idd heel goed uitleggen hoe je moet ademen. Ik doe nog wel wat losse dingen voor mezelf en de baby, zoals binnenkort een hele dag met yoga en meditatie voor zwangeren, middenin de natuur. Ik moet trouwens ook nog preventief zo’n suikertest doen in het ziekenhuis omdat mijn vader met zijn suiker worstelt.. Daar wat minder zin in… 😉

Ik voel de baby erg goed. De bewegingen worden steviger en ook voel ik afentoe meer een schuivend gevoel. Bijvoorbeeld rug of billen die langs de baarmoeder schuren ivt losse schopjes.

Verder willen we nog een pretecho doen over twee weken met de oudsten om even naar hun zusje te koekeloeren (3D).

Verder gaat alles zijn gangetje! Grappig hoe die eerste weken voorbij sluipen en nu alles weer wat meer in het normale lijkt te verlopen.

Groet,

Eef

Lees ook: Pasgeboren baby: de eerste 30 minuten

Esterseptember
    Bijdrager
    #10204638 Quote

Goed dat een hoop mensen een cursus gaan doen. Ik werk zelf op verloskunde en wij zien in de praktijk echt het verschil tussen het wel en niet volgen van een cursus;-)

En als je BV wil gaan geven, ga naar een voorlichtingsavond o.i.d. dat gaat je écht helpen!!

Eefje-
    Bijdrager
    #10204668 Quote

Ik ben ook zeker niet tegen cursussen. Het kan voor velen een grote meerwaarde hebben en veel betekenen. Je hebt natuurlijk ook veel verschillende soorten. Ik had alleen zelf geen behoefte aan iets als zwangerschapsgym, en qua informatie me daarnaast veel ingelezen. 

Mijn moeder benadrukte altijd dat bevallen in principe iets heel natuurlijks is en vertrouwen hebben in jezelf essentieel. Dat heeft me veel overgave aan het proces gegeven met ook veel vertrouwen in de verloskundigen ed. Persoonlijk heeft mij dat het meest geholpen bij mijn bevallingen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct