Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • ZazouSept
    Bijdrager
    #10211569 Quote

Wat een gezellige berichtjes allemaal. Leuk om over alle actieve kindjes te lezen. Hier doet hij daar ook goed aan mee. Vorige week vrijdag was ik gevallen op straat (je wordt er blijkbaar ook al niet handiger of eleganter van, van zo’n zwangerschap 🙈) en dan is het toch wel fijn als hij zich de dagen daarna goed laat ‘horen’. 

Morgen ga ik voor het eerst weer werken na mijn ziekenhuisopname. Ik dacht dat ik het behoorlijk ver had uitgesteld maar nu het zover is zie ik er enorm tegenop en lijkt de tijd opeens heel snel gegaan. Begin nu al af te tellen naar mijn verlof maar dat duurt nog zó lang! 

Juffielies
    Bijdrager
    #10211591 Quote

wow wat is er veel geschreven! Kan het bijna niet bijhouden Haha.

Ik ben ook echt aan het aftellen, ben echt zo moe na het werk en heb gespannen buiken niet normaal. Ik ben super dankbaar dat ik nog maar zo’n 3.5e week hoef. Begrijp niet hoe anderen dat doen. Moet dan nog wel het een en ander administratief doen maar gelukkig niet 30 6-jarige kinderen meer, ze trekken me echt leeg ;-).

Net is de kraamhulp geweest voor een intake. Heb er een goed gevoel bij. Ze kwam zo vroeg ivm vakantieperiode dus vandaar dat ze nu al kwam i.p.v. rond 30 weken. 

Succes morgen weer zazou! 

MelissaW
    Bijdrager
    #10211834 Quote

Misschien stom hoor maar ik lag vannacht te denken of een baby ook teveel kan bewegen in je buik?? Of ben ik nu gewoon mutsen? 🙈

liesforum
    Bijdrager
    #10211981 Quote

Ik denk dat teveel bewegen niet erg is. Beter lekker bewegen dan dat het stil is☺️ Misschien doet je baby dat welk elke nacht en word je er nu pas wakker van 😉 Maar snap dat je erover nadenkt, is niet mutsen hoor.  We kunnen als we zwanger zijn gewoon over alles nadenken he🙈

Ik kan juist piekeren over te weinig bewegen. Ze beweegt wel, alleen dit weekend meer dan nu. Nu is het 3 keer achter elkaar, van het weekend kon ik het niet eens tellen als ze begon met trappen. Maarja er zit dus nog niet echt een patroon in dus probeer maar te denken dat zo lang ze beweegt het iig goed is haha! 

Mentaal vind ik zwanger zijn ook best pittig. Heb toch wel piekerdagen, ben zo bang dat ze opeens stopt met leven. Ben voor dit piekeren ook naar de poh-ggz gegaan, maar die zei dat het normale zwangerschaps onzekerheden zijn. Maar ik heb dan echt het gevoel dat ik er te weinig van geniet, vooral omdat iedereen waarmee ik het piekeren bespreek ook zegt: gewoon genieten.. gelukkig geniet ik ook zeker van het getrappel en babykamer klaar maken. Alleen vind ik het ook super spannend allemaal! 

MelissaW
    Bijdrager
    #10211987 Quote

@liesforum : is het je eerste kindje?  Bij mij wel, misschien daarom al dat gepieker. Doe ik het wel goed? Doet zij het wel goed? Word ik een goede moeder? Enzovoort enzovoort 

liesforum
    Bijdrager
    #10212004 Quote

Ja voor mij ook eerste kindje! En die vragen kan ik mijzelf ook allemaal stellen😉 Stiekem wel fijn dat ik niet de enige ben. Als ik het aan ex zwangere vraag lijken ze het te zijn vergeten dat het ook spannend is een zwangerschap! 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Anemoontje
    Bijdrager
    #10212102 Quote

LadyJ wat leuk dat je aan ons denkt! Ik lees nog wel mee, maar er wordt behoorlijk geschreven.

Inmiddels voel ik onze kleine meid ook goed dat is zo fijn. De laatste controle zag er ‘goed’ uit het hartje lijkt weer iets naar links te gaan, maar de echte veranderingen (als die plaatsvinden) is vanaf week 30. We worden nu voorbereid door de kinderchirurg op eventuele operaties etc. Dit zijn geen leuke gesprekken want ze moeten helaas alles melden. Het zal een eerst zwaar jaar worden, maar daarna hopelijk zorgelozer met een gezonde meid en wellicht een stukje long minder. 

Mis wel echt een verloskundige/gyuenecoloog val overal tussen wal en schip qua ziekenhuizen etc. Dus lees hier vaak wel tips mee of wat er bij jullie gezegd wordt. We zijn druk met het kamertje bezig dus dat geeft ook weer positieve energie!:) 

Majom
    Bijdrager
    #10212171 Quote

Even een vraagje. Hoe gaat het bij jullie met werken? Zijn jullie al minder uren gaan werken of werken jullie nog je volledige uren. Ik merk dat het bij nu steeds zwaarder wordt en mn buik echt een groeispurt maakt. Deze week bij 25+2 mijn baarmoeder 25 cm, waar eerst 17cm met 21+2.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct