Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • Eerste-Sanne
    Bijdrager
    #10160390 Quote

Even een update; ik mocht vanmiddag even langskomen bij vk voor een snelle echo omdat ik het lichte bloed verlies niet vertrouwde. Alles is in orde! Een kloppend hartje en een gezonde baarmoeder waar geen bloedingen te zien zijn. Wss is de bloeding vaginaal dus das positief! Woensdag nog keer heen maar dan voor de geplande afspraak. Ik ben blij 🙂

Sanne

Valerie
    Bijdrager
    #10160319 Quote

Eef, ik heb zaterdag tweede echo en dan twee weken later pas de termijn echo. Dus een extra controle tussendoor. Deze betaal ik zelf. Maar vind ik prettig want vind het zonde om volgende week donderdag een uur bij de VK te zitten (eerste afspraak) als het niet goed zo zijn. Dus daarvoor nog echo ingepland. Maar goed, ik ben gewoon veel te nieuwsgierig 😖

Lovesept
    Bijdrager
    #10160318 Quote

Ja ik kreeg wel de vraag wat ik wilde en hebben we het besproken maar weet niet mee of ik het nou zelf moest regelen hoorde ook zoveel informatie 

Kraamzorg is best lastig vindt ik er zijn zo veel bureaus maar van de week even in verdiepen. 

Wist niet dat september zo drukke maand was haha 

MariekeSep
    Bijdrager
    #10160301 Quote

@Lovesept: dat moet je in principe zelf aanvragen / regelen. Ik heb gekozen voor de combinatietest en die gaat via een overkoepelende organisatie van mijn verloskundige. Hebben ze dat niet al meteen bij de eerste echo besproken? Ik kreeg al meteen de vraag wat ik zou willen en we hebben goed de opties doorgesproken. 

Ik heb kraamzorg afgelopen weekend geregeld. September is de maand waarin vaak de meeste babies worden geboren dus ik dacht beter te vroeg dan te laat 😅. 

Mamainsept
    Bijdrager
    #10160253 Quote

@hoopjegeluk. Succes woensdag. Ik mag vrijdag. Ben dan ruim 8 weken. Ik vind het wel spannend. Er is niets om me zorgen te maken en ik heb kwaaltjes genoeg. Maar toch he…zou het hartje wel kloppen? 🙂

rooibosje
    Bijdrager
    #10160245 Quote

Hoi Meiden,

Vandaag terecht gekomen op dit forum en al veel verhalen van jullie meegelezen. Ik ben vandaag 6 weken zwanger en weet het nu net een weekje.

Ik ben in november gestopt met de pil en op 15 december is mijn laatste menstruatie begonnen. Ik had donderdag 17 januari ongesteld moeten worden maar omdat de vorige keer ook wat langer duurde verwachtte ik dat mijn cyclus nog “zoekende” was. Zondag op maandagnacht erge buikpijn gehad en voelde me maandag niet fit. Toch maar een test gekocht om het uit te sluiten. Tegen alle verwachtingen in (ik heb overgewicht dus ik dacht dat het langer zou duren) had ik een positieve test met 2 dikke strepen! 

Wij zijn heel blij maar vinden het ook ontzettend spannend dus ik lees en schrijf graag mee over onze ervaringen. Dinsdag 12 februari heb ik de eerste echo gepland, dan ben ik 8 wk+1dg. 

Liefs Rooisbosje 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

JLG
    Bijdrager
    #10160218 Quote

@hoopjegeluk Dankjewel voor je reactie. Hoe vervelend ook het is ook fijn om dit soort berichten te horen. Het kan dus alle kanten op blijkbaar. Ik heb niet super veel klachten maar wel merkbaar haha. Er zit niks anders op dan af te wachten. Vanavond om 20.30 uur pas de afspraak dus nog minimaal 5 uur spanning. Het is het een of het ander maar dan is het in ieder geval wel bekend. De situatie zoals nu dat je eigenlijk heel blij en gelukkig bent met een klein garnaaltje terwijl je eigenlijk nog niks weet is ook killing. Iedereen succes

Hoopjegeluk
    Bijdrager
    #10160208 Quote

Hoi iedereen,

Wat blijft het onzeker he. Het hoeft ook allemaal niks te betekenen en helaas weet je vaak pas meer na een echo. Soms duurt het wachten daarop dan ook zo ontzettend lang! Ik hoop dat het lichte bloedverlies bij jullie allemaal niks betekend! Je leest toch net iets vaker dat het dan helderrood moet zijn en vaak in combinatie komt met krampen.

@JLG – Om even nog op jou te reageren, je vraagt of je ook klachten kunt hebben zonder kloppend hartje. Helaas is dat wel het geval. Ik heb het nu 2x gehad dat er geen kloppend hartje meer was, maar ik zetpillen moest pakken tegen de misselijkheid. Dus soms zegt het helemaal niks. Probeer (hoe lastig dit ook is, ik bedoel dat heb ik zelf ook) te vertrouwen in je lichaam en te genieten. Hopelijk heb je een goede echo vanavond en slim om eerst te vragen om de echo voordat je al de vragen al gaat beantwoorden! 

Ik ben nu 7 weken en 2 dagen en heb woensdag een echo. Spannend! De kwaaltjes komen en gaan en als ze dan weer gaan word ik ook weer onzeker en heb ik ze toch liever wel. Al heb ik dus al zelf 2x gehad dat ik wel kwaaltjes had en geen goed groeiend baby’tje. Toch liever dan de kwaaltjes. T ene moment misselijk, het andere moment niet. Eerst dacht ik als mijn maag te leeg was dat het daardoor komt, maar vandaag at ik wat en werd ik daarna misselijk. Haha, je kunt er niks mee.. 

Nog meer meiden een echo deze week? 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct