Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • Minty
    Bijdrager
    #10213806 Quote

OMG Ik heb net tijdens het niezen gewoon in mijn broek geplast 😱🤣🙈 dat had ik nog niet aan zien komen eigenlijk!

Wendess nou pff, mijn buik blijkt enorm lijkt het. Ik krijg alleen maar reacties met: nou dan groei je flink zeg! Maar vraag me vaak af waar ze t vandaan halen? Mijn buik groeit netjes naar voren en ik ben 5 kilo aangekomen in 27 weken.. dus probeer me er vooral niet teveel van aan te trekken, ook al maakt het me een beetje onzeker net als jij aangeeft. Ons meisje zit netjes op ‘schema’ wat groei betreft, dus er is niet echt n probleem denk ik.

Liekeseptember gefeliciteerd! Wat bijzonder dat die kleine een vreugde dansje deed in je buik! Heerlijk dat actieve bewegen hè?! Hoe gaat het met de verbouwing? Ik krijg er wel echt stress van hier, komen allerlei verrassingen tegen en het schiet mij niet hard genoeg op! En dan dat klussen na werk en in het weekend met mijn dikke buik 🙈 

Juffielies
    Bijdrager
    #10213812 Quote

Wendess herkenbaar. Ik krijg ook zulke wisselende reacties. De een zegt van nou ben jij 27 weken? Toen was ik echt veel dikker. Ik dacht dat je veel minder ver was. De ander zegt nou nou het wordt al echt een buik! Ik heb dus maar beslist dat het me allemaal helemaal niets boeit 😉 

ZazouSept
    Bijdrager
    #10213871 Quote

Liekeseptember; wat leuk zo’n verjaardagsfeestje in je buik. Dan voel je je extra jarig. Hier voelde mijn vriend de kleine voor het eerst op Moederdag en afgelopen zondag op vaderdag voelde hij hem voor het eerst echt super duidelijk een paar keer achter elkaar. Het leek wel of die kleine mijn halve buik door ging. 

Wat betreft die buik, dat valt mij ook op. Iedereen mag er wat van vinden. Mijn moeder vindt mijn buik enorm en vraagt zich af of ze er niet een maandje naast zit. En vandaag zei iemand anders: je lijkt wel afgevallen. Ik zit nu met 26 weken op 5 kg. Dat is best prima toch? Hoe zit dat bij de rest van jullie?

Minni
    Bijdrager
    #10213895 Quote

Vandaag ben ik 27 weken! Voelt goed en de tijd lijkt echt weer wat sneller te gaan.

LiekeSeptember Gefeliciteerd! Super leuk zo’n buikfelicitatie 🤩

Ik krijg juist veel opmerkingen over dat mijn buik nog niet zo gegroeid is. Terwijl ik ‘m zelf enorm vind! Dus dat is niet zo leuk want ik wil juist het tegenovergestelde horen, omdat ik zo trots ben 😉

Inmiddels ben ik 3 kilo aangekomen ten opzichte van voor de zwangerschap. Maar als je kilo’s erbij optelt die ik eerst was afgevallen is het 8 kilo. Ik vraag me ook af of daar rekening mee wordt gehouden in die gemiddelde lijstjes. 

Ik ben trouwens nog nooit gewogen bij de verloskundige. Bij mij is het niet eens een gespreksonderwerp, ze kijkt alleen naar de baby. Dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg fijn en geruststellend, dat het niet zo belangrijk is hoeveel ik weeg. Maar zelf ben ik er wel door geobsedeerd hoor, haha. 😅

Wendess
    Bijdrager
    #10213911 Quote

Ik woog voor mijn zwangerschap rond de 75 kilo. Zit nu op 77,6. Mag kwa gewicht dus niets klagen. Mijn buik omtrek zit op dit moment op 99 cm. 

Anemoontje
    Bijdrager
    #10213992 Quote

Hebben jullie nog tips qua ledikantdeken? Ik kom er maar niet uit.. al die tog waardes. 

Welke tog waarde heb je ongeveer nodig? Wil er eigenlijk 2 aanschaffen en wat warmere en minder warme. Dan moet het wel goed komen denk ik. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Anemoontje
    Bijdrager
    #10213993 Quote

Hebben jullie nog tips qua ledikantdeken? Ik kom er maar niet uit.. al die tog waardes. 

Welke tog waarde heb je ongeveer nodig? Wil er eigenlijk 2 aanschaffen en wat warmere en minder warme. Dan moet het wel goed komen denk ik. 

MelissaW
    Bijdrager
    #10214027 Quote

Omdat ik Mn gebruikers naam niet veranderd krijg sluit ik Mn berichtjes gewoon af met mn naam. Vind ik toch wat leuker als een nummer Haha.

ik ben vandaag 29 weken en ik word steeds meer onzeker over mijn buik. Mensen vinden hem groot. Bekende en onbekende. Zelf zit ik prima op gewicht en de kleine groeit precies op schema.  En ik loop ook wel een beetje moeilijk door de pijn in mn bekken. 

Mn vriend en ik krijgen als goed is begin volgende maand de sleutel van ons nieuwe huis. Er moet aardig wat verbouwd worden maar we doen ook pas dingen na de bevalling. Als haar en onze slaapkamer en de woonkamer maar klaar is.  Maar het word allemaal wat krap. Ik probeer me er geen zorgen over te maken. 

Gisteren intake gehad met de kraamzorg. Ik heb er een goed gevoel bij. Omdat ik een angststoornis heb krijg ik uren extra, wat ik een heel fijn idee vind..  

Volgende week moet ik weer naar de verloskundige en dan word de kinkhoest vaccinatie gedaan. 

Melissa 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct