Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • Schaap
    Bijdrager
    #10149704 Quote

PS: ik ben op 6 september uitgerekend. 

Ik heb nog geen VK gebeld. 

Eefje-
    Bijdrager
    #10149706 Quote

Hoi Oudjaarskind,

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken om die biertjes hoor. Pas op het moment dat je ontdekt dat je zwanger bent, dus ongeveer twee weken na de bevruchting en wanneer je ongesteld had moeten worden komt de uitwisseling m.b.t. voedingsstoffen en andere stoffen met de moeder op gang. Dit doordat het begin van de placenta dan tot stand kom. Heeft de natuur slim bedacht.. 

Maar snap het wel hoor! Waar ik zelf mee zit is of ik mag schilderen in huis.. en of dat kwaad kan met verf op niet-waterbasis.

Iig van harte natuurlijk! Shanice jij ook!

Groetjes,

Eef

Git-
    Bijdrager
    #10149712 Quote

Ik heb ook flink wat wijntjes achter overgeslagen toen ik al zwanger was. Ik dacht dat ik niet zwanger zou zijn omdat het rond de eisprong in december niet van was gekomen (we hadden zoiets als het komt komt het), dus dacht kan nu nog lekker wijntjes drinken, maaaaaaar mijn eisprong bleek later te zijn en dus toch zwanger.

Geen zorgen overmaken als je nu de wijntjes maar laat staan 😉

Ik vanmorgen gesport: misselijk, gevoel of geen conditie meer heb viel me behoorlijk tegen moet ik zeggen :(. Meer mensen die dit herkennen?

Schaap
    Bijdrager
    #10149713 Quote

Hoi Eefje, 

Bedankt voor je reactie. Dat probeer ik mezelf ook maar de hele tijd voor te houden, rationeel weet ik dat het zo is, maar m’n gevoel zegt de hele tijd shit. 

Het voelt ook zo onwerkelijk hebben jullie daar ook last van? 

Volgens mij kan verf alleen kwaad als het op terpentinebasis is. Net verhuisd? 

Lovesept
    Bijdrager
    #10149719 Quote

Hier Gebruiker10092485 mijn naam nu veranderd:) 

Ik snap dat je schrikt dat je biertjes op heb maar de eerst weken heb je nog geen bloedbad met je kind dus hou daar rekening mee. Sommige vrouwen komen er veel later achter en dan gaat het ook goed.

Dat het onwerkelijk voelt heb ik ook vooral omdat ik er met niemand over kan hebben mijn vriend. Ik kan niet wachten tot ik de intake en echo heb gehad

Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik ben 31 en dit wordt mijn eerste 

WenM
    Bijdrager
    #10149722 Quote

Git, ik heb vanmorgen ook gesport. Was halverwege al moe. Net na het douchen helemaal uitgeblust. Ik ben de hele dag een beetje misselijk, vooral in de ochtend en heb hierdoor weinig eetlust. Zo bouw ik de energie ook niet echt op natuurlijk.

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Git-
    Bijdrager
    #10149748 Quote

Precies!! Ik ging echt met goede zin er naar toe, was een grote domper.

Ik ben 27 en ook zwanger van de eerste!

Gaan jullie het jullie ouders vertellen na de eerste echo dus +/- rond de 8 weken? Iemand hier al over nagedacht?

Heb mijn vriend een boekje gegeven van Kluun: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt! Een aanrader 🙂

#10149751 Quote

Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld. Mag 28 januari komen voor de eerste echo. Heel toevallig op de verjaardag van mijn vriend.

Mijn beste vriendin weet het al. We hadden met oud en nieuw een feestje bij hun. Heb het haar toen ’s middags verteld zodat ze me kon helpen. Zij dronk gin tonics met besjes en komkommer erin. Ik deed hetzelfde met 7up en water. Niemand die het zag😂 

Ik ga het waarschijnlijk deze week al tegen mijn eigen ouders vertellen en volgende week tegen de vader van mijn vriend. We hebben dan namelijk een etentje. En als ik geen wijn én geen sushi neem, valt het hen zeker op.

Bovendien vind ik het wel fijn dat de mensen om ons heen het al weten. Als t mis gaat vertel ik het toch wel. Hoe denken jullie hierover?

#10149752 Quote

Oh, ik ben trouwens 26 jaar en zwanger van de eerste. 

Ik denk rond 9 september uitgerekend.

Lovesept
    Bijdrager
    #10149775 Quote

Ik wil het graag vertellen na een echo die hebben we 17 Jan staan dan ben ik 8 weken mijn vriend wil liever wachten tot 12 weken omdat hij er eerst samen van wil genieten.

Maar wie weet haal ik hem nog wel over haha. 

Weten jullie al hoe jullie het wil vertellen? 

Lovesept
    Bijdrager
    #10149776 Quote

Dat is best slim gedaan met die drankjes lindax 

Ik had verteld dat ik een blaasontsteking had en daarvoor antibiotica slikte en daarom geen wijn dronk

Wel ben ik vorige week met mijn famillie sushi wezen eten ik zat daar behoorlijk over in. Ik kon er ook niet onder uit en wilde het nog niet vertellen. Dus ik heb voornamelijk gebakken dingetjes op en 2 sushi met krokante kip niemand die het door had dat ik niet veel sushi at

Suustea
    Bijdrager
    #10149789 Quote

Vind ik ook moeilijk…wanneer het nieuws vertellen! Omdat dit onze tweede is, gaan we het waarschijnlijk al na de eerste echo vertellen. De echo is op 14 januari en ongeveer een week later de verjaardag van mijn man, dus makkelijk om het gelijk aan veel mensen te vertellen. Ik ben dan net 8 weekjes.

Zit eraan te denken een shirtje voor onze eerste aan te trekken met ‘Ik word grote zus’. Zijn er nog andere leuke ideeën?

Bij onze eerste hebben we het trouwens pas na de echo van 11 weken verteld! Maar m’n buik lijkt nu al groter te worden…heb de hele tijd het idee dat mensen het al zien, haha!

Suustea
    Bijdrager
    #10149790 Quote

Vind ik ook moeilijk…wanneer het nieuws vertellen! Omdat dit onze tweede is, gaan we het waarschijnlijk al na de eerste echo vertellen. De echo is op 14 januari en ongeveer een week later de verjaardag van mijn man, dus makkelijk om het gelijk aan veel mensen te vertellen. Ik ben dan net 8 weekjes.

Zit eraan te denken een shirtje voor onze eerste aan te trekken met ‘Ik word grote zus’. Zijn er nog andere leuke ideeën?

Bij onze eerste hebben we het trouwens pas na de echo van 11 weken verteld! Maar m’n buik lijkt nu al groter te worden…heb de hele tijd het idee dat mensen het al zien, haha!

Schaap
    Bijdrager
    #10149814 Quote

Zo’n shirtje is erg leuk denk ik Suustea!

Ik vind het ook zo lastig om het nog niet te vertellen. Wij hebben ook onlangs met m’n schoonzus afgesproken om komende week sushi te gaan eten. Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik dat ga doen. Ik vind het ook jammer dat ik er nog met niemand over kan praten. 

Ik ben trouwens 29 en dit is de eerste keer dat ik zwanger ben. 

Joyce J
    Bijdrager
    #10149824 Quote

Hi iedereen!

Is ook lastig om te bepalen wanneer je het gaat zeggen. De meesten zeggen dat je de 12 weken voorbij moet zijn, maar dat is toch ook geen garantie dat vanaf dan wel alles goed blijft gaan. En aan de andere kant, als het mis is gegaan, is het ook fijn om dat te kunnen bespreken. Na een miskraam kan je alle steun gebruiken, heb ik zelf gemerkt.

Wij hebben het een paar goede vrienden al verteld omdat zij ook helemaal op de hoogte waren van het IVF traject. Dan is het ook anders denk ik, want alles is al gepland natuurlijk qua datums enzo. En het was nu ook makkelijk met Oud en Nieuw, dan konden zij mij voorzien van een alcoholvrij wijntje, zonder dat de rest het doorhad. 😄 Aan de familie en de rest willen we het het liefst ook wel rond de 12 weken vertellen denk ik. 

Ik ben trouwens 34 (nog net ☺️) en dit wordt hopelijk ons eerste kindje, als alles goed mag blijven gaan. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct