Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • Juffielies
    Bijdrager
    #10237089 Quote

Nou lieve allemaal, helaas, het draaien is niet gelukt. Ik vond het een heftige ervaring vooral omdat ik zelf echt tot het uiterste wilde gaan. Dit betekent dat ze het een keer of 4/5 geprobeerd hebben en ik flink heb moeten puffen tegen de pijn. Ik kan nu wel zeggen dat ik er alles aan gedaan heb en dat geeft me rust. Hij gaf een heel eind mee, maar bleef telkens op hetzelfde punt (dwars) “hangen”. Het is helaas niet anders. Nu gaan we ons oriënteren op stuitbevalling of keizersnede, volgende week terug voor een gesprek. 

Eefje-
    Bijdrager
    #10237111 Quote

Juffielies: wat naar dat het niet gelukt is.. Je hebt er alles aan gedaan! Zelfs zulke pijnlijke draaipogingen. Blijf je nog doorgaan met Moxa en spinning baby oefeningen voor het geval dat? Of wordt de kans te klein geacht dat dat nog gaat helpen?

Ik kan bijna niet geloven dat het nu zo dichtbij is allemaal voor de meesten! Ik ben vandaag zelf 38 weken, maar uit eigen ervaring weet ik dat het ook zo nog 4 weken kan duren.. haha 🙈 In dat geval vermaak ik me nog wel even met wat leesvoer en ga ik denk ik de serie Downton Abbey opnieuw kijken.. zó mooi! 

Ik begin nu dan ook wel een beetje klaar te zijn met alle klussen in huis. Vandaag in ieder geval de keuken klaar, yes! En lekker de laatste schone kleertjes in de kast gelegd. Dan morgen de badkamer en hal nog even een grote beurt en alles in de woonkamer weer op z’n plek. Zondag even de tuin bijwerken met man en nog wat herfstbloemen inzaaien. En dan maandag heerlijk een dagje met de kids weg. Dan ben ik er eigenlijk wel klaar voor.. 💪💪

MariekeSep
    Bijdrager
    #10237115 Quote

@ Juffelies: wat ontzettend vervelend zeg maar je hebt er inderdaad alles aan gedaan! Heb je zelf al een voorkeur of ga je je nu rustig oriënteren op de mogelijkheden?

@ Eefje: hoe is het met de jeuk? Goede bloeduitslag gehad? Verwacht de VK bij jou dat ze sowieso langer blijft zitten in verband met de vorige twee of heeft dat er eigenlijk niets mee te maken en kan nummer 3 zich vandaag melden?

Ik ben enorm aan het hopen dat meneer zich in de loop van morgenmiddag gaat melden. Loop echt een beetje op mn laatste energie en wil heel graag de bevalling niet doodmoe ingaan. Maar ja we hebben er nul invloed op helaas 😅

Juffielies
    Bijdrager
    #10237117 Quote

Eefje nee ik ga denk ik met alles stoppen nu.. de gynaecoloog gaf ook aan dat een tweede draaipoging geen zin zou hebben, ze had nu echt alles geprobeerd/gegeven en omdat hij echt al een week of 6 zeker in stuit ligt en hij nu niet wilde draaien ik me beter in kan stellen op stuitbevalling of een keizersnede. 

Een wonder kan altijd natuurlijk, maar ben zelf vrij nuchter en ga me nu meer verdiepen in de andere mogelijkheden i.p.v. blind staren op een “gewone” bevalling. 

Juffielies
    Bijdrager
    #10237118 Quote

Marieke mijn “voorkeur” gaat nu naar een keizersnede voor de veiligheid van de kleine en omdat het mijn eerste “bevalling” is en ik alles al spannend genoeg vind. Maar deze week nog maar eens rustig over denken. 

Nobba
    Bijdrager
    #10237125 Quote

Succes met het maken van de keuze!

Lees ook: Pasgeboren baby: de eerste 30 minuten

Eefje-
    Bijdrager
    #10237126 Quote

Juffielies: knap hoe je ermee omgaat en schakelt naar de bevallingsmogelijkheden bij stuitligging. Ik begrijp je voorkeur naar keizersnede en het is idd al spannend genoeg!

Mariekesept: nog geen uitslag. Is pas woensdag bloed afgenomen. Van het ijzer is het misschien al bekend, maar er moest ook bloed opgestuurd worden naar een ander lab voor bepaling van de leverwaarden en galzouten. Mogelijk gaat dat pas vandaag mee met een zending en dan kan het zo nog aantal werkdagen duren. De jeuk gaat in vlagen. Ik hoop dat ik me vooral zelf zit te irriteren door bij elke kriebel te krabben of  dat ik reageer op wasmiddel. Heb nu ook vooral last van rond de bh-band. Als het toch die galstuwing is volgen er maatregelen. Ik ben aan de ene kant nuchter (want jeuk komt bij veel meer zwangeren voor), maar wel gefocused op hoe vaak ik de baby nu voel. Omdat het gevaarlijk kan zijn, kan ook verminderde bewegelijkheid van de baby een teken zijn. Dus toch wel wat mee bezig.

Verder kan de bevalling elk moment gebeuren, maar idd, door het lang dragen van de oudsten is de verwachting eerder dat ik de uitgerekende datum minimaal ga halen. Het voelt ook nog helemaal niet onrustig nu. Geen voortekenen, niks. Maar ja, had ik eerder ook helemaal niet.

Vervelend dat je zelf zo weinig energie hebt nu. Kan me helemaal voorstellen dat hij van jou mag komen!! Wat een geduld en overgave ‘aan hoe het is’ moeten we opbrengen he..

Minni
    Bijdrager
    #10237141 Quote

Juffielies Klinkt alsof je op een prettige manier omgaat met deze tegenslag. Je bent echt wel een stoere chick! Tot het uiterste gegaan, dapper hoor. Het is niet niks! Ik heb van een vriendin ook haar buik gezien en paar dagen na een versie die was helemaal bont en blauw. Succes met het verwerken van alle info de komende dagen.

Mariekesep superlief dat je elke keer weer die lijst bijwerkt, leuk om te zien. Ik kijk ook heel erg uit naar alle bevallingsverhalen. 

Eefje sterkte met de jeuk, lijkt me heel vervelend…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct