Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • JLG
    Bijdrager
    #10160806 Quote

@lovesept Daar ga ik nu ook maar gewoon vanuit. Het heeft geen zin om me druk te maken over wat als en alle opties steeds in mijn hoofd af te spelen. Ik ga er gewoon vanuit dat ik nu pas 5 weken ben en probeer de komende echo als de eerste indicatie echo te zien zoals ik die van gister ook zag. Dit geeft me wat rust en zorgt ervoor dat ik niet elk hoekje van google af zoek naar gelijke situaties

Lovesept
    Bijdrager
    #10160764 Quote

@jlg wat spannend zeg en ik snap dat je nu wat moeilijker kan genieten maar ik denk dat het vast goed komt en je gewoon korter zwanger bent dan gedacht. 

Lovesept
    Bijdrager
    #10160763 Quote

@eefje Ik heb wel eens gehoord dat ze met 8 weken 1 baby zagen en met 11 weken wel 2 baby’s omdat het nog zo klein is. 

Een tweeling lijkt me erg leuk maar ook wel heftig vooral omdat het de eerste zou zijn. 

Voor jou zou een tweeling wel leuk zijn hoef je je geen zorgen te maken dat ze geen speelkameraadje hebben. Heb je zelf een vermoede dat het er 2 zijn?

Wie zijn er al met namen bezig of heeft ze al? 

Kunnen we trouwens een tabel toevoegen aan deze forum met alle uitgerekende datum lijkt me wel leuk om zo overzicht te zien. 

JLG
    Bijdrager
    #10160720 Quote

@Eefje, ok! Mooi, dan heb ik dat in ieder geval niet in de familie. Ik zou me geen raad weten met een tweeling. Hahahaha Terwijl, waarschijnlijk als het zover zou zijn je ook weet hoe aan te passen maar zou wel schrikken zijn.

Succes Sanne morgen bij de echo, leuk!

Eefje-
    Bijdrager
    #10160711 Quote

Spannend Sanne! Fijn dat het morgen al is!

@JLG Klopt.. eeneiige tweelingen zijn namelijk niet erfelijk dacht ik, omdat dat een speling van moeder natuur is dat een bevruchte eicel zich nogmaals deelt. Een tweeeiige tweeling echter ontstaat doordat er twee eitjes zijn vrijgekomen bij de eisprong en beiden worden bevrucht. Dat ligt dus aan de moeder en deze ‘neiging van de eierstokken’ kan je van je moeder of oma overerven. Weet eigenlijk niet of zonen van zulke moeders dat aan hun dochters kunnen meegeven. Denk haast van wel. Eeneiige tweelingen berusten iig op toeval.

Eerste-Sanne
    Bijdrager
    #10160700 Quote

@Eefje- ik heb ook last van avond misselijkheid ipv ochtend. Veel kokhalzen en ga met een beroerd gevoel slapen. 

Ik hoopte eigenlijk op een tweeling! Zou ik zo leuk vinden. Natuurlijk blij met 1 kindje! Morgen middag mogen we weer heen en alsnog een echo, dus dan nog een keer kijken 🙂 

Lees ook: Pasgeboren baby: de eerste 30 minuten

JLG
    Bijdrager
    #10160693 Quote

@ Eefje, Hahahaha ja tweelingen. Hele dromen over gehad. Aan mijn kant komen ze niet voor maar aan de kant van mijn man wel, aan de kant van zijn moeder EN aan de kant van zijn vader. Eerste graads nichtjes aan beide kanten en beide een eiig. Maar heb weleens gehoord dat het vooral aan de kant van de moeder moet voorkomen wil het erfelijk zijn ofzo? Geen idee of dat klopt. Tweeling zou ik wel HEEL heftig vinden denk ik

Eefje-
    Bijdrager
    #10160691 Quote

@Valerie: ah ook lekker aan het dromen! Haha.. nou.. ben benieuwd ook naar de reacties van jouw familie en vrienden! Wanneer gaan jullie het zeggen?

@JLG: ik denk ook dat je later eisprong hebt gehad. Vooral ook omdat je pas later positief hebt getest. Het is echt goed teken dat er zakje en dooierring (denk dat ze daar het dooierzakje mee bedoelen, waar het vruchtje de eerste weken de voeding uit haalt) te zien zijn. Als je echt nog maar 5 weken bent maar wel vruchtzak en dooierzakje te zien zijn, dan past dat bij die termijn en is dat in die zin goed teken omdat dat nu minimaal te zien moet zijn. De echoscopist houd natuurlijk slag om de arm. Ik duim voor je dat alles daadwerkelijk goed is!

Tot nu toe trouwens nog geen tweelingen hier he! Waren jullie daar stiekem niet bang voor bij de echo.. wat als er twee te zien zouden zijn.. 😄 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct