Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Uitgerekend September 2019

• Auteur
  • JLG
    Bijdrager
    #10166051 Quote

Hoi allemaal,

Heeft iemand een goeie tip voor mij? Ben al de hele dag misselijk en heel erg moe. Heb net nog even 2 uurtjes extra geslapen, maar voel mij nog hetzelfde. Vanavond gaan we met een vriendengroepje uit eten en bowlen. Wat kan ik doen om mij een beetje fitter te voelen? Iemand een goede tip? We willen vrienden pas vertellen over de zwangerschap nadat ik de eerst echo met 10+ weken heb gehad.

Wat heb je uiteindelijk gedaan ivm het bowlen? Ik heb vandaag weer een dutje van bijna 2 uur gedaan, heb er gewoon aan toegegeven. Door de week kan dit haast niet dus in het weekend doe ik het gewoon. Veel tips heb ik niet echt. Ik merk dat af en toe even de koude wind in gaan mij wel helpt, het maakt me wat alerter/frisser wat minder duf zeg maar. En ik drink veel water en eet regelmatig wat koud fruit, dat helpt ook voor mij. Warm eten en drinken maakt me juist was soezelig hahaha. Douche ook wat frisser af. Verder geen tips, hier ook erg vermoeid. Als je betere tips hoort dan mag je ze zeker delen hahaha

Mientjeeee
    Bijdrager
    #10166052 Quote

Ik kom ook weer een keer langs.. Ik lees alle berichten wel maar soms weet ik even niet wat ik moet reageren 😅

JLG wat ontzettend fijn dat je een goede echo had, dat zal opluchten zeg. Majom die extreme vermoeidheid heb ik ook nog steeds. Weet soms ook niet waar ik het zoeken moet..🙈 Vanmiddag ook weer 1.5u liggen slapen. Ik probeer doordeweeks ’s avonds na het werk zoveel mogelijk rust te pakken en gewoon echt op tijd naar bed te gaan. In het weekend niet teveel plannen. En gewoon soms toegeven aan de vermoeidheid als daar ruimte voor is.. je lichaam heeft dat nodig!

Ik ben nu 8w2d. Gisteren intake gehad bij de verloskundige, op 25-2 hebben we de termijnecho. Nu al zenuwachtig als ik eraan denk🤐 Hoop zooo dat hij/zij goed gegroeid is en het hartje nog mooi klopt.. Heb daar echt angsten om maarja. Op de 1 of andere manier stelt die vermoeidheid me ook wel weer gerust, ons kleintje slurpt al mijn energie op om te groeien ofzo😊😂

Willen jullie het geslacht eigenlijk weten??

Majom
    Bijdrager
    #10166082 Quote

@JLG Ik ben toch uit eten gegaan en gaan bowlen. Inderdaad hielp wat frisse wind wel goed en verder een beetje fris eten. Af en toe op de wc even wat koud water over mn gezicht en nek gedaan. Dat werkt bij mij ook.

Ik heb vanmiddag ook een dutje van 2 uurtjes gedaan. Anders hou ik het niet vol. Nu snel naar bed en weer flink wat slaap pakken. Ik ben nu 7+5

@Mientjeeee. Ik zou het wel graag willen weten, maar mijn vriend niet. We zijn dus nog in dubio wat we gaan doen. En jij?

Egeltje
    Bijdrager
    #10166155 Quote

Voor vermoeidheid enige tip die ik kan geven naast op tijd naar bed, je rust pakken en niet te veel hooi op de vork nemen is naar buiten gaan. Verder slik ik vitamine D. Het is geen wondermiddel ook ik ben af en toe gewoon te moe 🙂

Ik ben hard aan het af tellen aanstaande donderdag eerste echo. Meer meiden die eindelijk voor de eerste echo mogen deze week?

CarolaW
    Bijdrager
    #10166168 Quote

@Egeltje, ja wij mogen deze week ook eindelijk voor de 1e echo langskomen! Spannend.. 

Wij vrijdag om 8.00 uur, volgens mijn berekening ben ik dan 9+2.. 

We hebben het afgelopen week al wel bekend gemaakt aan onze ouders en mijn zus.. 

Mocht het goed zijn maken wij het ook bekend aan de rest van de familie, vrienden, op het werk etc..

Wij hebben al een zoontje en iedereen heeft al het vermoeden dat ik zwanger ben.. Ik heb ook al een klein buikje inmiddels.. Dus hoef ik ook niet meer gek te doen om het te verbergen.. 

Minty
    Bijdrager
    #10166176 Quote

Hier ook die oneindige vermoeidheid! Ik slaap wat af zeg. En hoewel ik het liefst NIETS anders doe dan op de bank of in bed liggen merk ik toch dat ik er minder last van heb als ik gewoon bezig ben. Koken, boodschappen doen of een blokje om lopen geeft me een boost, maar ik kan mezelf daar niet altijd vooraf van overtuigen 😅🙈

wij hadden 4-2 de eerste echo, alles groeide goed en mooi kloppend hartje. Toen 8w2d, we mogen 25-2 weer voor de termijnecho! 

Afgelopen week heb ik gevochten tegen griep ☹️ 38,8 graden, spugen, diarree en 5 dagen slapen. Nu gaat het weer wat beter, maar mijn darmen zijn aardig van slag en de obstipatie helpt ook niet echt. Al met al, klaag ik lekker haha!

maargoed, er groeit een mensje in mijn buik en zolang die groeit en het goed doet maakt het niet uit hoe ik me daarbij voel 😊

fijne zondag allemaal!

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool
    #10166184 Quote

Hallo dames!

Ik heb dinsdag de 1e echo en vind het heel spannend zoals het nu lijkt 20 sep uitgerekend van onze 1e

Ik ben alleen zoooo ziek.. hou niks binnen en voel me zo beroerd heb alles al geprobeerd.. meer dames die hier zoveel last van hebben?

Ik weet soms niet waar ik het zoeken moet.

Anemoontje
    Bijdrager
    #10166190 Quote

Minty: net wat jjj zegt bezig blijven! Echt de gouden tip. Ik werk 40 uur ga uit het werk altijd naar buiten mn paarden treainen en kom dan 19:00/19:30 thuis. Tuurlijk ben ik dan moe maar lekker eten, douchen wn gewoon om 21:00 naar boven! 

Ik weet van mezelf als ik er aan ga toegeven met dutjes enso het lamlendige moeie gevoel alleen maar erger wordt. Misschien niet de juiste weg, maar ik ben nou eenmaal zo haha!

Mientjeeee
    Bijdrager
    #10166212 Quote

Haha Minty ik merk inderdaad dat doordeweeks op het werk het soms nog beter gaat dan in het weekend wanneer ik vrij ben.. Of in het weekend ben ik juist kapot door het werk van die week en dan komt het eruit 🤣 Kan natuurlijk ook. Nou ja, gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt toch! Het is toch wat met al die kwalen hihi. 

Manon ja wij willen beide heel graag het geslacht weten. Dat wist ik al jaren terug bij wijze van dat ik dat “als ik ooit zwanger zou zijn” dat wilde weten haha. Er rust een soort taboe op maar vroeger had ik echt zoiets ik wil sowieso een meisje.. Maar nu ik eenmaal zwanger ben en ik ervaar dat het zoooo spannend is en doodeng en ik alleen al enorm blij ben als het straks gezond is en helemaal klopt, merk ik dat me echt helemaal niks meer uit maakt en ik beide fantastisch zou vinden!!! Geslacht willen we puur weten omdat we te nieuwsgierig zijn en ik niet nog 20 weken hoef  te wachten terwijl we het daarna toch ons hele leven weten. En uit praktisch oogpunt voor kamertje/kleertjes etc.😉

Juffielies
    Bijdrager
    #10166268 Quote

Wat herkenbaar allemaal, die vermoeidheid. Ik doe het hele weekend lang dutjes.. probeer door de weeks ook zoveel mogelijk te blijven doen (kan ook haast niet anders) en moet dat in het weekend toch compenseren lijkt het!

qua geslacht zijn we er nog niet uit wat we willen.. gelukkig nog even de tijd om over na te denken. Nu 9 weken. 

kusjem
    Bijdrager
    #10166296 Quote

Wij willen het geslacht ook weten, en ik denk dat we niet wachten tot de 20 weken echo maar met 15 of 16 weken een pretecho gaan doen. Hebben jullie een voorgevoel van wat het is? 

Eliseee
    Bijdrager
    #10166361 Quote

Hi allemaal!

Ik sluit me graag aan bij dit topic! Afgelopen maandag een test gedaan, voelde me al dagen beroerd en ja hoor! Zwanger! Onwijs ongepland maar zooo welkom. Ik ben 27 september uitgerekend van mijn eerste kindje en vind het behoorlijk spannend allemaal. Voel me vooral erg slecht maar dat gaat hopelijk over een paar weekjes weer weg.. Hoe voelen jullie je? Iedereen erg vermoeid en misselijk? En hebben jullie het al verteld? Wij dit weekend aan ouders, broers en zussen. Voelt allemaal best onwerkelijk maar wel onwijs fijn! 😍

Liefs, Elise

JLG
    Bijdrager
    #10166437 Quote

Zoooo wat een weekend heb ik achter de rug. Sinds vorige week al steeds vlagen van misselijkheid, met name in de middag en avond. Sinds vrijdag werd dit erger en heb ik ook een flinke verkoudheid te pakken. Mijn keel is net schuurpapier en ik hoest me een ongeluk. Je mag ook werkelijk niks hebben/gebruiken dus ik probeer maar wat verlichting met thee, dropjes en slokjes water. Heb al 3 nachten onwijs slecht geslapen want zodra ik ga liggen begin ik te piepen en te hoesten en schiet mijn neus vol hahahaha. Wat een gedoe. En dan ook nog die misselijkheid en ’s nachts trekkerige borsten en pijnlijke tepels. Ai ai ai ik klaag lekker even tegen jullie aan hahaha.

Wij hebben besloten dat we de volgende echo afwachten (dan ben ik ruim 10 weken) voor we iets tegen onze familie zeggen. Nog iets minder dan 3 weekjes geduld dus, pfff lastig. 

Oh en wij willen het geslacht wel weten, hoeven niet per se een pretecho te doen want onze VK doet elk gesprek een korte echo en krijgen we steeds foto’s en filmpjes op een usb stick mee. Dat is dus super leuk! Wij willen het graag weten ivm het kamertje en kleertjes enzo maar houden het eerst even voor ons zelf. Daarna delen we het waarschijnlijk wel met goede vrienden en familie.

Mamainsept
    Bijdrager
    #10166472 Quote

Ik ga een poging wagen om een tabel te maken. Toch leuk om te zien met hoeveel mensen we al zijn.

Lovesept
    Bijdrager
    #10166542 Quote

Wat erg he jlg ik had dat dus ook vorige week was daar echt nog moeier van. Ik gebruike baby neusspray dit hielp wel een beetje en paracetamol. 

Ik heb vanmiddag de termijnecho zo spannend en zin in!

Wij hebben het nu aan ouders en schoonouders vertelt en mijn zus en zwager mijn andere 2 zussen horen het vanavond. 

Wij willen het geslacht niet weten het maakt ons niet uit en ons laten verassen op het moment van de bevalling lijkt me erg mooi.  Ik merk wel dat famillie dit lastig vinden en we gaan denk ik meer meningen erover krijgen maar ja is onze keuze 🙂 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct