Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Verwacht mei 2020❤️

• Auteur
  • Joan17
    Bijdrager
    #10324431 Quote

@Lentekindje Het is nog een hele klus hè, die borstvoeding. Ik merk het nu ook weer bij nummer twee. Bij borstvoeding gelijk uit de borst zie je natuurlijk niet hoeveel je kindje binnenkrijgt, maar nu met het kloven wel. Er zijn ook reken schema’s om je een indicatie te geven hoeveel een baby van bepaalde Leeftijd ongeveer zou kunnen drinken. Maar dan zit je nog steeds waarschijnlijk voor je gevoel met onzekerheid. Mijn kraamverzorgster zegt dat pad geboren baby’s nog hele kleine maagjes hebben en daardoor beter meer kleine voedingen dan bijvoorbeeld alleen grote voedingen. Ik heb eigenlijk een beetje teveel Borstvoeding waardoor mijn zoontje last heeft van krampen en veel dwarszittende boeren. Gisteren woog de kraamverzorgster hem voor een na de voeding uit nieuwsgierigheid om te zien wat hij binnen zou krijgen, dat was toen ongeveer 40cc, dus volgens mij heb je met 40-60cc heel goed bezig. En als je struggles blijft ervaren, ook met het aanleggen, dan zou je ook een gecertificeerde lactatie kundige (IBCLC) kunnen vragen om bij het voeden mee te kijken en je een goede aanlegtechniek te leren!

Sajeso
    Bijdrager
    #10324741 Quote

@joan; Hij blijft nu gelukkig goed groeien ja! Richting de 2.8 kilo zit hij nu dus hij is over zijn geboortegewicht heen! 😊

@lentekindje: ik geef flesvoeding dus de verhoudingen zullen dan ook wat anders zijn natuurlijk, hij krijgt nu 7 flessen van 70cc (om de 3 tot 4 uur en ’s nachts mag er 6 uur tussenzitten) 

Volgens mij is de richtlijn minimaal 150cc per kilo lichaamsgewicht en max 200cc.

Vanacht heeft hij 5 uur doorgeslapen, wat vond ik dat eng haha! We mogen ook sinds vandaag naar buiten maar helaas regent het hier al de hele tijd dus denk ik dat morgen onze eerste wandeling word.  Ik ben enorm blij dat zijn grote zus hem ook lief vind, ze heeft een paar keer “hou van jou” tegen hem gezegd en de tranen stonden gelijk in mijn ogen haha, heerlijk die kraamtranen 😂 Op dag 3/4 werd ze wat boos richting mij toe, ik mocht haar niet naar bed brengen of met haar spelen ik moest maar naar de baby toe. Nu we wat meer ritme vinden en ik een “speeluurtje” met haar heb waarin ik even niet naar de baby omkijk is dat gelukkig weer bij getrokken.  Hoe hebben jullie de kraamzorg ervaren? Bij onze eerste was het echt een ramp maar nu vond ik het jammer dat ze wegging we hebben zoveel geleerd en er was zo’n leuke klik!   

Mrlsx
    Bijdrager
    #10324841 Quote

Oh borstvoeding dtruggles ik werd daar zo onzeker van bij mijn eerste. Ik had veel te veel melk toen waardoor mijn dochter niet genoeg melk met voedingsstoffen kreeg en met heel veel slechte adviezen en veel stress uiteindelijk een lactatie kundige ingeschakeld. Deze worden nu overigens beter vergoed hoorde ik van mijn buurvrouw die kraamverzorgende is. Ik kan als je onzeker blijft/ hulp nodig hebt rondom borstvoeding het echt aanraden om een Lactatiekundige te benaderen! 
      Bind je niet teveel vast op de cijfers zolang je kindje groeit en tevreden lijkt is het goed! 

mijn kraamhulp was heel leuk! Vond het wel weer tijd dat ze tien wegging, met name omdat mijn dochter het ook erg leuk vond maar ontzettend druk werd doordat er denk hele dag iemand in huis rond liep. 

mijn kleine grote man is alweer drie weken. Woensdag naar de kinderarts op het cb. Hij ziet nog steeds iets gelig bij zijn ogen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct