Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • PippaLotta
    Bijdrager
    #10196577 Quote

Vandaag heb ik voor het eerst mijn baarmoedermond gevoeld. Ik wilde dit nooit omdat ik het een naar idee vind om van binnen te gaan zitten roeren bij mezelf 😂😂 Toch maar eens gedaan vanochtend en ik schrok me een hoedje! Wat een bult! Whahaha! Doen jullie dit ook om een idee te hebben hoe het zit met je eisprong?

Deetje A
    Bijdrager
    #10196484 Quote

Johanna, ja ik heb ook heel internet afgespeurd naar leuke bekendmakings ideetjes, namen lijstjes, babykamers, etc.. en inderdaad precies hetzelfde liedje elke maand opnieuw, teleurstelling bij de menstruatie, daarna opzich relaxed tot de ovulatie is geweest..

bo-belle, ja ik probeer er ook relaxed onder te zijn maar je lichaam doet gekke dingen met je. Je gedachten gaan met je aan de haal. Ook al zeg ik constant tegen mijzelf “denk er nou toch niet de hele tijd aan”.

Ik gebruikte overigens eerst foliumzuur-smelt tabletten maar op aanraden van iemand anders slik ik nu de mama compleet – multivitamine. Zij zei dat toen zei dit ging slikken het daarna raak was, dus wie weet.. 

Wachten is zoooo lastig!

X Deetje

PippaLotta
    Bijdrager
    #10196474 Quote

Sterkte kriebelbeestje! Ik zal aan jullie denken!

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10196456 Quote

elsieJoy heftig zeg… ik ben nu ook wel een beetje  bang voor donderdag. 

Spannend. 

PippaLotta
    Bijdrager
    #10196452 Quote

Dat klinkt als heel pittig ElsieJoy 

Veel liefs!

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10196152 Quote

@Kriebelbeestje, ik denk dat de tweede afspraak vrij persoonlijk wordt, als in: het is allemaal nogal afhankelijk van wat ze hebben gevonden met het zaad en bloedonderzoek. Ik kreeg bij de tweede afspraak wel een echo, maar weet eigenlijk niet meer zeker of ik die bij de eerste afspraak ook had (heb inmiddels zo vaak echos gehad door cystes enzo, als ik er toen geen had dan had ik er in elk geval wel recent een gehad…). Ik moet zeggen, ik kreeg vooraf bij dat tweede gesprek dus die echo en te horen hoe zeer het foute boel was met mijn eileider en ik vond het heel vervelend dat er daarna niet meer echt een privé plek was om dat met mijn partner te bespreken. En het gesprek met de arts begon vervolgens meteen met hoe zijn zaad van topkwaliteit was, en ik voelde me alleen maar heel schuldig en verdrietig dat alle problemen bij mij lagen… Had ook niet echt het gevoel dat er in dat gesprek veel ruimte was voor mijn emoties daarbij. En daarnaast ook nog best heftig dat ik dat gevoel dus bepaald niet deelde met mijn partner, die op dat moment even nog veel te trots en blij was met de kwaliteit van zijn zwemmers… Het duurde even voordat dat bijtrok naar een opluchting van mijn kant dat we in elk geval niet ook nog problemen hadden met zaadkwaliteit en hij zei: ‘alle vruchtbaarheidsproblemen die jij hebt, heb ik ook, zonder jou kan ik het ook niet’. En vervolgens mochten we dan ook (vanaf de volgende menstruatie) geen onbeschermde seks meer hebben voor vervolgonderzoek enzo, dus dat maakte het humeur er ook niet beter op.
    Ik vond het dus best een heftig gesprek, maar goed, dat ligt waarschijnlijk heel erg aan wat ze vinden en wat ze denken dat de vervolgstappen moeten zijn. 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #10196145 Quote

Is ook zwaar k*t! Maar wat ook k*t is is dat je eindelijk zwanger bent 5/6 weken, en al voor de tweede keer bloed! Onzekerheid 100%

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10196143 Quote

Oh heel herkenbaar hoor! Al is dit de eerste ronde in een hele lange tijd dat ik weer een beetje relaxt ben.

Onderzoek van m’n partner was goed, dat helpt natuurlijk! Maar ook zei iemand hier laatst, ‘hoe drukker je je maakt hoe meer cortisol je aanmaakt (stress) en om dat te doen is progesteron nodig. En elke progesteron die naar stress gaat kan niet naar de innesteling gaan’ ik vertel het vast in een soort bio voor dummies taal haha

Maar dat zorgt er wel voor dat wanneer ik een beetje afdrijf met gedachten en me druk ga maken om eventuele symptomen (zat de 4e mijn nod) ik mezelf snel kan afleiden.

Pff en voor de rest… Is ’t elke maand anders en ook elke maand weer een teleurstelling. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct