Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Taaraa
    Bijdrager
    #10194916 Quote

KimOpstal Gefeliciteerd! Ik ben heel blij voor je 😀 Zo zie je maar dat het bij de één gewoon wat langer duurt, zonder dat er iets aan de hand is. 

Yres
    Bijdrager
    #10194876 Quote

@KimOpstal, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10194853 Quote

Jeetje wat fijn Kim! Gefeliciteerd 🙂 nu op naar de volgende spannende tijd 😉

KimOpstal
    Bijdrager
    #10194780 Quote

Hallo allemaal,

ik heb een tijdje niet gereageerd omdat ik het allemaal even “los” wilde laten. Waren al bijna een jaar bezig en onderzoek gehad in het ziekenhuis waarbij bij mij alles goed is en bij mijn partner ook.

maar mocht het niet spontaan gebeuren dan moest ik in juni terug komen en zouden we met hormoon tabletten gaan beginnen.

Bij deze wil ik laten weten dat ik vandaag positief getest heb, kan het nog steeds niet bevatten. Het is wel nog allemaal pril maar alleen het idee dat het nu wel raak is zonder al die poespas. Heb denk ik letterlijk een kwartier staan janken en wel 3 testen gedaan.

maar nu komt natuurlijk wel het idee als het maar goed gaat,, maar goed ik blijf positief. En blijf ook positief voor jullie allemaal. Ik zag het ook niet meer zitten maar geduld word uiteindelijk toch beloond.

groetjes,

Kim

BoerinJ
    Bijdrager
    #10194769 Quote

@lisa ik slik tarwekiemolie capsules van vogel. Schijnt ook goed te werken bij mensen met n onregelmatige cyclus en zorgt voor betere doorbloeding van de baarmoeder en n gezonde opbouw van baarmoederslijmvlies. Kan ze niet in de winkel vinden, maar wel online. Mijn idee is baadt t niet dan schaadt t niet.

Ik zit te wachten op ongesteldheid. Gezien mn ei 2 weken geleden zou t wel bijna moeten gebeuren. Ze zeggen dat n hysteroscopie geen invloed zou hebben op ie cyclus dus we zullen zien. Vandaag wel ineens duizelige momentjes maar ik zoek er maar niks achter. En telkens n raar gevoel in mn linkerlies. Ik zie vast spoken dus negeer t maar lekker. Ondanks dat we wel geklust hebben rond de eisprong.. maar ik durf niet meer te hopen.. 

Lisaaaaaaa
    Bijdrager
    #10194501 Quote

Oke wat goed! Bedankt voor de tip! 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10194492 Quote

@Bo-Belle, de zomer start in juni al 😉 Dus je zou een maand eerder weer contact op kunnen nemen. Maargoed, zeker als je dus al wel een keertje zwanger bent geweest (hoe kort ook) zijn er gewoon mogelijkheden.

Ik herken ook wel het gevoel van: dus het ligt aan mij bij een goede zaaduitslag. Helemaal omdat wij die uitslag kregen op de dag dat ik een hydrosalpinx bleek te hebben. (Ik wist al wel eerder dat die eileider verdikt was, maar toen hoopten ze nog dat dat door een vroege miskraam een tijdelijk iets was, maar dat bleek dus niet weg te gaan.) Hoewel ze met een goede zaaduitslag misschien erfelijke factoren ofzo nog niet hebben uitgesloten, heb je dan toch wel het gevoel van: dan zal het allemaal wel aan mij liggen. Het lijkt wel of er in een vrouwenlichaam zoveel meer mis kan zijn en dat iedere kleine afwijking zoveel grotere gevolgen heeft…

@Lisaaa, mijn cyclus is ook onregelmatig. Het schijnt dat je dat met dieet heel erg kan beperken. Misschien is het boek: alles draait om je hormonen iets voor jou? Ik vond het zelf erg prettig om via dieet op een dus erg natuurlijke manier te proberen iets aan mijn cyclus te doen en het lijkt nog te werken ook. Zelf let ik vooral op de omega 3 vetzuren, maar ook op dingen als glycemische lading, voldoende vezels en eiwitten, al denk ik dat het nogal van je huidige eetpatroon afhangt waar je in jouw geval mogelijk nog verbeteringen kan halen. 😉

Lisaaaaaaa
    Bijdrager
    #10194417 Quote

Hoi allemaal, ik heb als eerste gereageerd op dit topic en daarna alleen maar gelezen. 

Ik ben twee weken geleden naar de huisarts gegaan want ineens had ik een cyclus van 50 dagen, en er na van 20.. Waarschijnlijk geen eisprong. Nu zit ik op dag 21 en nog geen eisprong gevonden. 

Wel fijn gesprek gehad met de arts, hij gaf aan dat het logisch is dat je er mee bezig bent want je kan niet denken: ik wil geen kind. Ook zegt hij dat je ovulatietesten doet is prima, kijk maar wat voor jou fijn is. Ik moet het twee maanden (cyclussen) aankijken en dan gaan we verder kijken. Mijn man mag zich laten testen en gaat dat wel doen over een tijdje!

nou dat was dus mijn verhaal. Iemand nog tips?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct