Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10233686 Quote

Wilkindje, ik heb een collega van wie ik haar restant foliumzuur pillen heb gekregen. Ze heeft een kindje en laat het erbij, zei ze. Van haar kan ik het hebben, we hebben lief en leed gedeeld (waaronder haar miskraam, maar ook onze jaloezie onderling uitgesproken toen een andere collega zo zwanger was) en ze weet ook van ons slechte nieuws. Maar verder moet iedereen zijn mond houden over loslaten, juiste dagen, standjes, hoe vaak, etc 😉

Ik vind het heel goed van je dat je grenzen hebt aangegeven bij de collega! Het aanbod is vast goed bedoeld maar sommige dingen wil je toch ook zelf kopen (zoals dat echo apparaat wauw dat mensen dat kopen, ik denk dat ik het geld nuttiger zou besteden maar ieder zijn keus!)

WilKindje
    Bijdrager
    #10233719 Quote

Lapjesendraadjes: precies dat. Of een andere collega die niet eens zwanger wilde worden, is al bijna uitgerekend inmiddels, die zegt: je mag hem wel eens lenen hoor als hij geboren is om te oefenen. Auw ik wil mijn eigen kindje 😞 of dat ze dan zeggen, maar als je zwanger bent heb je ook nog dingen om je druk over te maken hoor, of het allemaal wel goed gaat en daarna of je het allemaal wel goed doet.. ja ja weet ik maar ik wil me daar druk over maken. 

Laatst een moeder van mijn client die zei: nog niet gelukt? Je moet naar de dokter hoor. (No shit loop al in het ziekenhuis maar gaat jou niks aan) ik zei: ik ben nog geen jaar bezig komt vanzelf zegt ze: maar je bent al een jaar getrouwd, dus ik zeg: ja maar we zijn niet meteen begonnen, zolang ik nog niet iedere maand teleurgesteld ben komt het vast wel goed.. allemaal gelogen want ben wel teleurgesteld iedere keer maar waar bemoeien mensen zich mee ook de bekrompen gedachte getrouwd dus nu komt er meteen een baby..

Wel fijn dat we dat hier met elkaar kunnen delen en het van elkaar wel begreipen. Ik zeg het ook gewoon tegen ze dat ik dat allemaal zelf wil maar toch voelt het allemaal wel naar. 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10233721 Quote

Wat herkenbaar allemaal haha! 

Het aller ergste vond ik toen ik opweg naar Spanje was, een positieve test had op dag van vertrek en de volgende dag ongesteld werd. Zat ik in een auto met allemaal vreemden en nam ik een aspirine: ‘ah ben je wagenziek?’ ‘oh nee, buikpijn. Ben ongesteld’ ‘nou, dan ben je in ieder geval niet zwanger!’

Gewoon bedoeld als een grapje maar ik kon wel janken toen zeg! Maar goed, dat zijn dan volslagen vreemden en die hebben natuurlijk geen weet van de afgelopen 2 jaar. 

Irritanter vind ik dus inderdaad adviezen. ‘Ja maar doe je wel zus, of zo?’ Mensenkinderen, inmiddels heb ik alles wel geprobeerd. Verschillende standjes, meer en minder seks, een offer aan de goden maar nee hier is het gewoon nog niet gelukt, doeiii. 

Zo, dat moest er toch nog even uit haha

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10233723 Quote

We wonen trouwens bij elkaar in de buurt Mandareintje, ik woon ook in Noord-Brabant 🙂 Misschien komen we nog wel eens in een ‘mama’s uit noord-brabant clubje’ samen 😉 

WilKindje
    Bijdrager
    #10233743 Quote

Bo-bella: ik heb dat toen ook gevolgd inderdaad, je had zulke duidelijk positieve testen toen 😞 mensen zeggen soms zulke stomme dingen zonder ook maar een seconde na te denken.. 

ik woon ook in Brabant 🙈 wat een toeval allemaal.

WilKindje
    Bijdrager
    #10233744 Quote

bo-Belle: jij bent toch ook al een aantal jaar bezig om een kindje te krijgen? Ben je eigenlijk al naar de gynacoloog geweest en kwam daar iets uit? Ik kan het helaas niet van iedereen bijhouden 🙈 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Mandareintje
    Bijdrager
    #10233777 Quote

Pfff mensen kunnen zoooo lomp zijn.. bleh. Laatst zegt mijn beste vriendin, die alles weet en me ook veel steunt “kinderen krijgen is het makkelijke deel van kinderen hebben”. Uhm… ja. Super makkelijk dit. Werd daar wel heel depri van… fijn dat het voor haar makkelijk ging, maar zo is het niet voor iedereen…

Chacha: oh had even niet door dat jij ook al aan de Clomid zat. Ik heb ook vroege eisprong met Clomid. Altijd al een korte cyclus gehad en met Clomid nog korter, dit keer eisprong al op dag 12. En 3 eicellen, dus het werkt ook heel goed bij mij. Is ook wel eens fijn hè? Dat je ergens wél geluk mee hebt op dit vlak. Nu zondag is mijn NOD, ben écht al zenuwachtig. Elke meer als ik er aan denk krijg ik van die zenuwachtige kriebels in mijn buik. 

Haha gezellig met zo’n hoop brabo’s hier! Hopelijk allemaal op dezelfde pufclub straks!

Brabandse
    Bijdrager
    #10233778 Quote

Mensen kunnen inderdaad erg tacktloos zijn. Gelukkig valt het hier gelukkig mee. Bij mij zijn mijn collega’s of te oud of nog te jong en geen relatie. Mijn baas is gelukkig erg meelevend omdat die zelf ook het hele traject van ivf heeft doorstaan om zwanger te worden. Onze vriendengroep heeft iedereen al kinderen en moet zeggen dat al die verjaardagen mij inmiddels wel tegen gaan staan. Een paar jaar terug toen de jongste geboren was, was wel iedereen van en nu jullie nog. Dat hebben we toen kunnen afschuiven met ach, eerst maar eens zien of we samen blijven aangezien we toen net 2 jaar elkaar kenden.

Wonderbaarlijk wat mensen kopen. Zo’n hartslag echo, wat heb je er aan. Zou mij alleen maar meer stress geven zeg. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct