Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Roos1986
    Bijdrager
    #10193500 Quote

Hallo allemaal, ik ben nooit zo’n schrijver meer een lezer. Helaas ook wij bezig aan ronde 10 (wel voor de 2e) zoon is 2 geworden in maart. Hij is geboren dmv een spoedkeizersnede. Je raad t al, ik heb allemaal gekke gedachten dat dit misschien de reden is dat het niet lukken wil. Je leest verschillende verhalen hierover. 1e zwangerschap was raak in ronde 5, nu al dubbel zo lang bezig. Iedereen, echt iedereen om ons heen zwanger van vrienden tot mn baas. Hoe kan je er nu nou niet mee bezig zijn. Graag lees en schrijf ik met jullie

mee. 

BoerinJ
    Bijdrager
    #10193494 Quote

Hier nog een “ongelukkige”.. na 11 rondes eindelijk zwanger.. helaas een ma met 7 weken. Daarna curetage en nog restweefsel. Inmiddels 2,5 maanden en 2 hysteroscopieen verder.. nu hopen dat t eindelijk weer goed is. Had al die tijd nog restweefsel maar al wel 2 ovulaties gehad. Wat een puinhoop. Ik zag het echt allemaal niet meer zitten. Met name door t gedoe achteraf allemaal. Moet de 30e op controle om te kijken of t nu dan eindelijk goed is… voor jullie allemaal heel veel succes! 

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10193454 Quote

elsieJoy laatste keer testen was maart ofzo denk ik.  Maar wil morgen idd een keer weer testen aangezien mn vriend woensdag ochtend al zijn goedje moet afgeven om te laten onderzoeken.   Na zo’n lange cyclus heb ik al te veel testen gekocht. Zonde van de centen. Haal ze anders gewoon bij de action ofzo nu. 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10193446 Quote

@AnnesYres, mijn cyclus is altijd onregelmatig geweest, maar inmiddels heb ik hem met dieet tussen de 29-33 gehouden (wel pas 3 cycli). Ik heb trouwens ook PCOS, en dat maakt je hormonale balans (en daarmee je cycluslengte) veel gevoeliger voor verstoringen bijvoorbeeld in je dieet of activiteitenpatroon. Volgens mij was mijn cyclus vroeger ook wel meer rond de 31 dagen, al kwam het altijd al voor dat het ineens een week of twee weken langer duurde. 

@Kriebelbeestje, geen idee, maar nog een keer testen kan vast geen kwaad toch? Volgens mij zijn er wel meer mensen die winderig worden van zwangerschap, maar ik weet dat als ik daar last van heb, ik ook snel aan de diarree raak. Maar een griepje ofzo kan natuurlijk ook altijd… Test je eigenlijk nog af en toe met zo’n lange cyclus of heb je dat helemaal opgegeven?

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10193437 Quote

Iemand ervaring met.. ochtend misselijkheid en tussendoor soms ook maar ook al 5 dagen aan de diaree ( en dan 2-3 x per dag en dan gaat het verder goed) sorry voor de details haha. Ik kan alles eten en drinken maar dit valt me nu al paar dagen op  

Yres
    Bijdrager
    #10193394 Quote

@ElsieJoy, dankjewel voor je berichtje. Mijn cyclus verloopt echt volgens hetzelfde patroon dat je noemt: beetje buikpijn, ook als vooraankondiging, wat bruin en 2 dagen helder rood bloed en ritueel wat bruin erna, alles met een beetje chagrijnen inderdaad Haha. Al heb ik vroeger wel echt heftige buikpijnen gehad, toen zat ik maandelijks aan een flinke portie ibu en paracetamol. Dan spookt het woordje ‘endometriose’ toch altijd wel even door mijn hoofd (vooral omdat mijn man zich al heeft laten testen en zijn zwemmers waren in orde). Maar nu ben ik zo goed als van de maandelijkse fiasco af, dus we gaan gewoon door met oefenen 😉 

Vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is, heb je dat altijd gehad? Of heeft dat ook te maken met die hydrosalpinx? 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10193366 Quote

@AnnesYres, welkom in dit topic. Ik ben zelf ook altijd maar 2-3 dagen ongesteld, misschien nog een minimaal beetje bruinverlies de dagen ervoor of erna, maar niet genoeg om mezelf ‘echt ongesteld’ te rekenen. Ook nooit echt last van heftige buikkrampen ofzo, wel een paar lichte krampen een paar dagen ervoor die alvast aankondigen dat het eraan komt, en ik wordt ook wel chagrijnig, maar nooit echt heel heftig. Ik heb dat ook besproken met de gynaecoloog, waar ik vanwege onregelmatige cycli (17-62 dagen) en flinke buikpijnklachten door cystes en een hydrosalpinx terecht ben gekomen. Die gaf echter aan dat licht menstrueren helemaal niks is om je zorgen over te maken.

Yres
    Bijdrager
    #10193357 Quote

Hoi allemaal,

Ik ben nog niet zo lang op dit forum maar heb hier een beetje meegelezen. Vooral de laatste paar dagen, want sinds afgelopen weekend zitten wij helaas alweer in ronde 9. Wij zijn sinds augustus 2018 gestopt en mijn cycli waren: 36, 30, 30, 28, 28, 28, 24, 26 en 28, maar wel telkens heel kort ongesteld, 2-3 dagen, dus dat vind ik nu wel ‘eng’. Vooral omdat je na een half jaar toch wel gaat afvragen of er iets mis is, omdat iedereen om je heen super snel zwanger lijkt te worden. 

Het forum hier heeft wel wat rust gegeven, dus dankjulliewel voor het delen van jullie verhalen! En degene die inmiddels zwanger zijn: super! Gefeliciteerd! 

Ik hoop dat we uiteindelijk allemaal hier -het liefst vroeger dan later- een kindje mogen krijgen.

Groetjes! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct