Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Yres
    Bijdrager
    #10242984 Quote

@mandarijntje en mttm, wat rot weer dat nare gevoel! Dikke knuffel voor jullie! 

Er lijken idd echt overal ‘zwangerschap’ verhalen vandaan te komen. Meestal ook zo getimed op een moment dat je je al rot voelt (of bij ons vandaag toen we gezellig met familie zaten en er even niet aan dachten. Dan komt het ook even hard aan).

Maar tegelijkertijd denk ik dat onze tijd nog wel komt. Alleen het wachten daarop blijft zwaar en behoorlijk irritant. 

Ik heb zelf geen idee waarom zo een ongesteldheid verandert. Zelf ben ik altijd best licht ongesteld, redelijk constant met een paar uitschieters. Ik denk dan juist: wordt mijn slijmvlies wel dik genoeg als ik zo weinig menstrueer? Zal het daarom langer duren? Ook van die vragen waarop ke het antwoord niet echt op deskundige sites vindt! 

Ik denk wel dat doordat het wat langer duurt bij ons dat we ons wel meer bewust zijn van hoe bijzonder het allemaal niet is. Zal ons vast ook wel goede moeders maken, juist omdat we er zo mee bezig zijn. Of misschien is dat wat positief gedacht van mij 😉 

@knuffeltje, succes met deze ronde. Wie weet wat er allemaal voor ons jn het verschiet ligt in september! 

Ik hoop dat mijn eisprong ook weer op gang komt. Al zei de gynaecoloog donderdag dat mijn eisprong waarschijnlijk al is geweest. Leek mij gek want Vrijdag was mijn hcg nog hoog genoeg voor een licht positieve zs test. & vandaag leek mn ovulatietest wel weer opgelopen vergeleken met gisteren en had ik helder slijm.. beetje puzzelen hier dus, maar we zullen zien! 

mttm
    Bijdrager
    #10243002 Quote

@lapjesendraadjes, je hebt ook helemaal gelijk. Uiteraard moet ik blij zijn dat er nog andere manieren zijn. Er is nog zoveel mogelijk. Ik denk dat de hormonen even de overhand hadden genomen. De afgelopen dagen heb ik het ook druk gehad en dat allemaal bij elkaar heeft niet echt geholpen. 

@Yres, het zou mooi zijn als de eisprong nog niet is geweest. Klinkt wel zo als ik jou hoor, dus dan maak je deze ronde nog kans. 

Mijn vriend en ik hebben gisteren weer even goed met elkaar gesproken (gelukkig kunnen we dat ook). We hebben min of meer besloten dat de fun in bed vooral terug moet komen. Dan missen we tot het eind van het jaar maar alle vruchtbare dagen, maar het woordje moet, willen we echt weg hebben. Het is niet zo dat we nu zeggen: ‘Het moet nu gebeuren.’ Maar we weten wel allebei wanneer ik ongeveer in de vruchtbare dagen zit en dan gaan we om de dag klussen. Dat willen we dus niet meer. We gaan tijd maken om van elkaar te genieten en als het dan nodig is, hebben we in januari weer energie genoeg om de medische molen in te gaan. 

Yres
    Bijdrager
    #10243017 Quote

@mttm, goed dat jullie het weer even om julliezelf laten draaien en de fun weer terughalen. Klinkt in ieder geval dat jullie er goed over hebben kunnen praten. Kan me voorstellen dat het verplichte seksen de romance er wel vanaf haalt. Heb er zelf gelukkig nog niet zo een last van (muv tijdens de zwangerschap, toen was Mn libido wel ff laag en was ik zo moe Haha). Maar moet zeggen nu we 3 weken geen seks konden hebben is mijn libido wel op hol geslagen haha.

Natuurlijk heb ik ook wel eens gehad van: oh ik ben eigenlijk moe, maar laten we toch maar even… maar meestal komen we beide wel in de mood en nemen we de tijd voor elkaar, zodat het niet zo’n standaard van ‘vluggertjes’ rondom de ovulatie wordt. Ik heb zelf ook: hoe vaker we het doen, hoe meer zin je ook krijgt. Merk bij mij dat mijn eigen mindset zo veel verschil uit kan maken, dus probeer daar wel op te letten. En mijn man vindt het natuurlijk ook leuk als ik zin in hem heb en daarom initieer ipv omdat ik ovuleer.

Hebben jullie buiten jullie vruchtbare dagen wel nog ‘fun’ in bed of is seks nu alleen maar om de kinderwens gaan draaien? Denk dat dat een beetje de challenge is. 

Hopelijk vinden jullie elkaar en de fun weer snel terug! 😘

Knuffeltjeeee
    Bijdrager
    #10243378 Quote

Nog iets tegenwoordig. Je kan nu ook een geboortefilmpje iets maken voor op facebook. Compleet met muziek, fotos en filmpjes door elkaar heen. 

Ik heb daarom ook vorige week niet gesport want ik vond het te pijnlijk om te zien hoe mijn sportinstructeurs nu hele blije ouders zijn…

Gewoon ook even babymoe, ook al zetten we deze week ook weer alles op alles. Het maakte me best wel gek dit weekend. Eindconclusie is blijven proberen en afwachten…

Taaraa
    Bijdrager
    #10243394 Quote

Hi dames, wat rot om te lezen dat jullie nog niet zwanger zijn. Ik herken me zo in jullie gevoelens. De oneerlijkheid, de stomme opmerkingen, de ontwetenheid enz.

Ook ik ben gewoon weer ongesteld geworden. Voor mij is dit nu de 14e ronde. Maar deze keer is anders want ik ben gestart met IUI! Vrijdag had ik mijn eerste echo. Ik vond het zo spannend. Mijn rechter eierstok was moeilijk te zien door de kleine verkleving (lichte endometriose). Ook heb ik een cyste 🙁 En daardoor wisten ze niet of ik wel kan starten deze maand. Ik was zo teleurgesteld.
    Bloed geprikt en later terug gebeld met goed nieuws. Ondanks de cyste kan ik wel starten. De cyste gaf namelijk geen hormomen af of zo? Ik begrijp het niet helemaal, maar ik vertrouw op hun deskundigheid. 

Ik moet dagelijks menopur spuiten. De injecties doen pijn. Ook mentaal gezien is het best wat, elke dag die naald in je buik duwen. Zaterdag mijn eerste follikel meting. Ik vind het zo spannend allemaal.. Ik heb nu ook meer hoop vanwege de IUI maar eigenlijk zegt dat ook niks.. 

Knuffeltjeeee
    Bijdrager
    #10243443 Quote

Wat spannend Tara! Ga voor je duimen 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10243472 Quote

Oohh spannend Taaraa! Lijkt me heel pittig dat spuiten elke dag! Ik hoop dat het snel raak voor je is!! Ik heb deze maand ook mijn eerste IUI, maar zonder hormonen (ik denk ovulatie ergens begin volgende week?) En ben ook erg benieuwd hoe het allemaal gaat en hoe snel het raak is! 

Tulpje
    Bijdrager
    #10243477 Quote

Hoi dames,

Ik ben ff wat minder online geweest. Mijn zus is inmiddels bevallen en het wordt een zware tijd voor haar en mn zwager. Medisch gezien is het niet allemaal in orde met de kleine… Dit zet mij ook wel weer aan het denken. Pffff lastig allemaal.

Maar goed, inmiddels 3 weken geleden dat mijn gyn een verwijzing heeft gemaakt voor het Maasstad voor iui. Ik zou vanzelf een uitnodiging krijgen, maar ik vond het nu wel lang genoeg duren dus vandaag toch maar gebeld. ‘Oh nee mevrouw, goed dat u belt, want wij sturen geen uitnodiging’!!!!! Wel potverdorie!!!!!!! Toen ging ze de verwijsbrief opzoeken…… helaas…. niet te vinden. Gelukkig toch een afspraak gekregen! Je wacht al lang genoeg, zei ze. Hoe fijn! Zij gaan nu achter die verwijsbrief aan. 

De 26e kunnen we terecht. Ik ben zo benieuwd naar het traject en wanneer te starten!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct