Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Tralala
    Bijdrager
    #10246672 Quote

Spannend hoor lapjesendraadjes! Het is natuurlijk ook allemaal nieuw nu dus dan is er extra hoop. Tenen en vingers gekruist 😉

En knuffeltjeeee, wat vervelend dat je dan ook nog die epilepsie erbij hebt. Ik vind onze kinderwens al teveel om constant mee bezig te zijn. (Al dan niet bewust) laat staan nog zoiets.

En nomy, heb je de billingsmethoden al wel eens geprobeerd?  Dus een cyclus lang je  cervixslijm in de gaten gehouden? Ovulatietesten blijven lastige dingen die niet bij iedereen goed werken. Als je in ronde 4 zit mag je je lijf nog even de tijd geven hoor. 

En je temperatuur stijgt bijvoorbeeld ook wanneer je de vorige avond alcohol hebt gedronken. Dergelijke fluctuaties moet je dus proberen weg te strepen tegenover een echte stijging van je temp (langer dan 3 dagen op rij een hogere temp dan het gemiddelde ervoor dus)

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10246733 Quote

Oh Knuffeltjeee dat maakt het allemaal wel pittiger voor je! Mijn tante heeft ook epilepsie gehad (ze is inmiddels overleden) en die had er ook vaak op spannende dagen (verjaardagen enzo) last van. Heel triest want daarom kwam ze nauwelijks buiten. Kun je er iets tegen innemen of werkt dat negatief op de vruchtbaarheid? Het is namelijk zo prettig om je hoofd te laten luchten buiten! Laat jij je man dan extra klussen doen of gebruik je een boodschappenservice? Ik hoop enorm voor je dat de vermoeidheid een goed teken is!!!!

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10246737 Quote

Wij zitten in ronde 4 en kan mn eisprong niet vinden. Niet met temperatuursmeting en niet met ovulatietesten. Erg frustrerend want dan weet ik dus helemaal niet wanneer mn vruchtbare dagen zijn. Zou zo graag al eens een keer mn eisprong willen vinden anders wordt het sowieso niets  Iemand nog tips om eisprong te vinden?

Vervelend voor je! Heb je nog nooit een eisprong gevonden? Dan zou ik even naar de huisarts gaan, maar die zal misschien wel aangeven dat je jezelf even wat rust moet gunnen en het nog een tijdje moet aankijken. Je lichaam heeft echt tijd nodig om in een ritme te komen. En testen ed heeft alleen zin als je ze elke dag op dezelfde tijd en op dezelfde manier uitvoert. Ook maakt het ene of andere merk testen echt uit, sommige zijn nou eenmaal gevoeliger.

Burgerse
    Bijdrager
    #10246747 Quote

Ik heb al 3 dagen achter elkaar een dikke streep op mijn ovulatie testen.. Ik snap er helemaal niks meer van.. Ik zit ondertussen al op dag 18 en normaal gesproken duurt mijn cyclus tussen de 26 en 29 dagen. 

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? 

We vrijen elke avond, omdat we bang zijn dat we ander mis grijpen, maar vanavond wordt anders al dag 8 haha en nu vind ik een rust dagje ook wel even prima. En ik weet dat ze zeggen om de dag is genoeg, maar ik hoop dat onze inzet beloond wordt op deze manier. 

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10246760 Quote

Wij zitten in ronde 4 en kan mn eisprong niet vinden. Niet met temperatuursmeting en niet met ovulatietesten. Erg frustrerend want dan weet ik dus helemaal niet wanneer mn vruchtbare dagen zijn. Zou zo graag al eens een keer mn eisprong willen vinden anders wordt het sowieso niets  Iemand nog tips om eisprong te vinden?

Vervelend voor je! Heb je nog nooit een eisprong gevonden? Dan zou ik even naar de huisarts gaan, maar die zal misschien wel aangeven dat je jezelf even wat rust moet gunnen en het nog een tijdje moet aankijken. Je lichaam heeft echt tijd nodig om in een ritme te komen. En testen ed heeft alleen zin als je ze elke dag op dezelfde tijd en op dezelfde manier uitvoert. Ook maakt het ene of andere merk testen echt uit, sommige zijn nou eenmaal gevoeliger.

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10246761 Quote

Tralala ja ik denk echt dat er meer spanning op zit. Ik moet nu echt mijzelf goed gaan bezig houden als afleiding!

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10246762 Quote

Burgerse, hiervoor had je geen positieve ovulatietest? Het kan natuurlijk best een keer dat je van de leg bent en later ovuleert dan normaal. Dan heb je deze ronde mogelijk een langere cyclus.

Knuffeltjeeee
    Bijdrager
    #10246764 Quote

Oh Knuffeltjeee dat maakt het allemaal wel pittiger voor je! Mijn tante heeft ook epilepsie gehad (ze is inmiddels overleden) en die had er ook vaak op spannende dagen (verjaardagen enzo) last van. Heel triest want daarom kwam ze nauwelijks buiten. Kun je er iets tegen innemen of werkt dat negatief op de vruchtbaarheid? Het is namelijk zo prettig om je hoofd te laten luchten buiten! Laat jij je man dan extra klussen doen of gebruik je een boodschappenservice? Ik hoop enorm voor je dat de vermoeidheid een goed teken is!!!!

Nee, nouja ik kan extra medicatie slikken maar daar wordt ik ook weer moe van. Alles is goed gegaan vandaag hoor. Lekker naar de winkel geweest. Het komt al bijna niet voor dat het 2x in de week rommelt, dus ik denk dat ik nu wel weer er van af ben…

Als ik zo moe ben wordt sporten niets. Of vriendlief bied het zelf aan of ik vraag het hem en dan vind hij het geen probleem om af en toe iets in huis te doen. Soms komt hij er zelf al mee, zonder dat ik extra moe ben. Dus het daar onwijs mee getroffen.

Ik hoop ook dat het een positief teken is! Vandaag mijn vrije dag en toch tot 9 uitgeslapen maar toch best wel moe. Mijn moeder kwam een kopje thee doen en die vond me er ook wel moe uitzien. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct