Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Mandareintje
    Bijdrager
    #10252781 Quote

Wat ga je lekker op en neer hè mttm, heel herkenbaar hoor. Misschien is het ook wel een soort zelfbescherming? Wel super dat je er relaxt onder bent! En respect voor je geduld haha. 

Hier gaat ie ook rustig. Klein weekje nog tot mijn NOD, die is zondag. Heb erg gebaald van de slechte zaaduitslag van mijn vriend. Valt gewoon in de categorie sterk verminderd vruchtbaar. En nu ligt ie ziek en met koorts naast me op de bank. En het enige wat ik kan denken is neeeee dalijk nog slechter zaad. Voel me zo schuldig dat ik dat denk. Echt erg hè? 

Mientje
    Bijdrager
    #10252796 Quote

Wij hebben volgende week onze afspraak bij de gynaecoloog. Nu heeft mijn vriend vorige week geleden een sperma onderzoek gehad alvast voor die afspraak maar kregen vandaag toch vast de uitslag van de huisarts. Niet alles was goed maar wij weten niet zo goed wat het inhoudt, zijn er hier toevallig mensen die weten wat het allemaal inhoudt, ik zal foto toevoegen. Vooral de vorm was niet goed maar is dat gelijk heel erg of is er toch nog wat van te maken? 

https://www.mupload.nl/img/jt05ng4f5.jpg

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10252797 Quote

Oeii de pittigste week voor de boeg Mandareintje, of ben je er wel relaxt onder? En die gedachten zijn niet leuk, maar wel herkenbaar. En zo lang het in en uit je hoofd vliegt is er ook niet echt wat aan de hand denk ik. Uiteindelijk weet je zelf ook wel dat je vriend liever topzaad had en niet ziek was 😉 maar hier schieten dat soort gedachten ook wel eens door mijn hoofd “ja, wel extra uren werken maar dan te moe voor seks” “zou je nou nog wel een glas wijn nemen?”

Kan er ook echt opgefokt van raken maar uiteindelijk sta je er samen in en is het voor niemand leuk. zoals lapjesendraadjes laatst al zei, we verdienen allemaal een medaille voor ons geduld <3

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10252799 Quote

Ohh en wat een beheersing mttm! We horen het wel hè, als je uiteindelijk toch de test hebt gedaan 🙂 gelukkig ben je er relaxt onder! 

mttm
    Bijdrager
    #10252811 Quote

Sorry, jullie zullen wel gek worden van mijn berichtjes. Ik denk wel dat ik daardoor zo rustig ben. Ik kan het van me afschrijven en zoals ik al zei heb ik totaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Ik hoop vooral op duidelijkheid. 

Mandareintje, die gedachten zijn heel normaal en ik heb ze ook wel eens. Helaas hoort het er gewoon allemaal bij. We zoeken redenen waarom het niet lukt. Heel veel sterkte! 
    Bo-Belle, ik herken heel erg wat je zegt over dat overwerken enzo. De gedachten heb ik soms ook. 

Mientje, helaas kan ik je niet helpen. Hopelijk kan de arts snel meer vertellen. 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10252835 Quote

Haha nee hoor mttm, kom maar door! We herkennen ’t allemaal wel denk ik. Alleen jaag ik er elke maand voor nod testen doorheen, mega zonde want of ’t is niet raak of ’t ging al op nod weer mis. Maar ik kan me gewoon echt niet beheersen 😉

En Mientje ik kan je helaas ook niet helpen. Wij kregen na het eerste onderzoek te horen “de test is mislukt, kom over 2 weken nog een keer terug” en daarna “de uitslag is prima”. Zo’n ‘scoreblad’ hebben wij nooit gezien.. Maar fijn dat je volgende week een afspraak hebt. Dan krijg je vast meer uitleg/toelichting! 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10252837 Quote

Dag 4 van de cyclus, de laatste beetjes bloed heb ik vandaag gehad. Net nog een lekker stukje Franse kaas op (degene die ik niet mag bij zwangerschap). Als compensatie voor de medium rare biefstuk die ik afgelopen donderdag aan mijn neus heb laten voorbij gaan. Ik ga na de volgende inseminatie mijn lichaam zeggen dat t mag doen wat t wil en ik ga niet meer vragen aan de verpleegkundige wanneer ik mag testen. Ik ben nl erg goed in het opvolgen van instructies en anders hoor ik dat en gaat mijn lichaam weer lekker de boel opfokken.

Mientje, ik kan er weinig van maken behalve dat hij veel goed zaad heeft? Je hebt categorie A tm D en A is de beste kwaliteit en hij zit op 82% van A als ik dit zo lees? Viscositeit heeft mogelijk iets met beweeglijkheid te maken?

Mandareintje, herkenbaar die gevoelens hoor! Die van mij heeft al een tijdje een laag libido en is nu blij dat hij niet meer verplicht moet. Terwijl ik dan denk, kun je niet tenminste een week voor de inseminatie even je best doen? Helemaal niets lijkt me ook niet zo goed voor de kwaliteit. Plus dat ik dan wel eens twijfel of hij me echt nog wel leuk vindt. Maar goed, de laatste keer dat we echt goed gingen, knapte er een adertje in zijn oog (hij heeft hoge bloeddruk) en het ziet er niet uit als je met een bloeddoorlopen oog naar zakelijke afspraken moet. En hij houdt zielsveel van me. Maar toch, ik vind het heel fijn om dat ook lichamelijk te merken!

Mientje
    Bijdrager
    #10252872 Quote

Bedankt voor jullie kijk erop en het meedenken. Wij hadden wel beetje gegoogled maar konden er niet veel wijs uit. Kon alleen vinden dat de morfologie niet goed was dus dat zaadcellen wat misvormd konden zijn. Maar wij wisten niet wat dat inhoudt en of dat gelijk slecht is of misschien dat dat volgende keer alweer anders is…

We wachten gewoon af tot volgende week,  dokter kan ons vast verdere uitleg geven. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct