Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • NWJ
    Bijdrager
    #10253168 Quote

Bedankt voor al jullie ervaringen! Het komt vast goed. Hopelijk is zo’n gesprek toch niet nodig. Maar ben bang van wel, al kan het natuurlijk deze keer best een toevalstreffer zijn. Na een jaar begint de hoop dat het zo wel lukt wel wat af te nemen merk ik. 

mttm
    Bijdrager
    #10253211 Quote

Welkom allemaal! Helaas kan ik niet veel vertellen over onderzoeken en gesprekken met doktoren. Ik heb die stap namelijk nog niet gezet. In het nieuwe jaar wil ik dit wel gaan doen. 
    De laatste maanden van dit jaar probeer ik het iets meer los te laten. Tot ongeveer een week geleden lukte dit ook prima. Toen begon mijn lichaam een beetje raar te doen en nu doet mijn lichaam met vlagen nog steeds raar. Ik ben dus bang voor een erg lange cyclus. 
    Vanmorgen durfde ik niet te testen, want ik weet bijna zeker dat de test wit blijft. Ik heb even geen zin in weer een teleurstelling. 
    Ik heb wel nog een vraagje. Mijn tepels zijn vooral pijnlijk als ik geen bij draag, herkent iemand dit? 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10253258 Quote

Mttm ik heb soms last van m’n tepels als ik geen bh aan heb, maar mijn borsten zijn net toverballen en trekken elke maand hun eigen plan.

De ene maand moet ik ze vasthouden als ik de trap af loop, maand erna geen last, soms worden ze ruim een maat groter, soms blijven ze slap. Ik heb echt alle varianten wel gehad. Dus daar heb je denk ik weinig aan. 

mttm
    Bijdrager
    #10253454 Quote

Bo-Belle: dat heb ik eigenlijk ook wel, al denk ik dat ze nog nooit zo pijn hebben gedaan als afgelopen zondag. 
    Ik was ook meer nieuwsgierig omdat ik overal las dat als je zwanger bent, de tepels net pijn doen als je een bh draagt. 

Burgerse
    Bijdrager
    #10253535 Quote

Vraagje voor jullie girls, als jullie seks hebben gehad, gaan jullie daarna even liggen op een bepaalde manier dat het er in loopt? Ik ga met mijn benen omhoog tegen het bed aan en mijn hoofd op de grond haha. Dat houd ik ong 10-15 min vol. Maar vervolgens ga ik plassen en loopt alles er weer uit. 

Als ik niet naar het toilet ga ben ik bang een blaasontsteking te krijgen.

Wat is jullie ervaring hierin? Ben erg benieuwd.. 

Burgerse
    Bijdrager
    #10253536 Quote

Vandaag is trouwens dag 8 en mijn ovulatietest geeft al aan dat het positief is zoals dag 12 normaal, heel vreemd weer haha, lekker vroeg begonnen deze maand. 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Yres
    Bijdrager
    #10253541 Quote

Haha, wauw burgerse, dat klinkt als een ingewikkelde houding post-seks! 

Ik blijf altijd gewoon even ene kwartiertje op mijn rug liggen, heel soms met mijn benen omhoog, maar dat is dan meer omdat ik geen papiertje of handdoek bij de hand had en niet wilde lekken Haha. Of als het bedtijd is ga ik meteen slapen. Plassen doe ik dan de volgende dag meestal. Maar ik heb gelezen dat een kwartiertje blijven liggen prima is en dat het er daarna uitloopt niet uitmaakt. De snelste zwemmers zouden dan al richting baarmoeder moeten zijn en wat eruit loopt zouden de tragere kandidaten zijn. Ik ging daar voor het gemak dan maar vanuit 😉 

Dag 8 is inderdaad wel vroeg deze maand! Dat wordt dus nu al gezellig maken Haha! 

mttm
    Bijdrager
    #10253582 Quote

@Burgerse: jij maakt er echt topsport van hahaha. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, maar het lijkt me ook wel een gedoe om in die houding te komen. Volgens mij is bij mij dan al alles weggelopen. Ik blijf meestal ook even op mijn rug liggen. 

Vanmorgen een test van de Action gedaan. Zoals verwacht: helemaal wit. Niet eens een vaag streepje waar je over zou kunnen twijfelen. Ondanks dat ik verwacht had dat ik niet zwanger ben, is zo een witte test toch altijd pijnlijk. 
    Ik voel me nu ook wel een beetje verdrietig. Niet omdat ik niet zwanger ben, maar net nu ik het een maand echt had losgelaten, gebeurt dit. Ik kijk het nog een weekje aan en anders toch even naar de dokter. Sommige symptomen vind ik namelijk toch best eng als je niet zwanger bent. Door mijn hoofd gaat nu echt de vraag of ik misschien schijnzwanger ben. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct