Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10263378 Quote

Mttm, wat fijn dat jij en je vriend op een lijn zitten! Wat heerlijk is het dan he, om om je heen te kijken en te zien hoe goed je het hebt! 

Spannend Fishy! Ik hoop dat t zich goed doorontwikkelt!

Mandareintje, LOL heerlijk zo’n sfeertje vlak voor de ongi. Ik hoop voor je dat het een goed teken is!

mttm
    Bijdrager
    #10263428 Quote

@Lapjesendraadjes: ik mag zeker niet klagen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het blijft steken als iemand zegt dat hij/zij zwanger is. Zeker als het met zo een mededeling komt van het was niet gepland of als ze eigenlijk pas kort samen zijn. 
    Ik merk wel dat ik sinds die twee jankmaanden prikkelbaarder ben rond mijn NOD. Ergens is er denk ik toch iets veranderd aan mijn hormonen of er is toch echt iets van binnen geknakt. 

Ik hoop voor jou dat het bij jullie snel raak is. Ik snap helemaal dat je nu zou denken dat het sneller zou moeten gaan. Voor je gemoedsrust zou je soms dingen uit je geheugen moeten kunnen wissen. Dan heb je die stress al niet. Ik duim in ieder geval voor jullie. 

MienMa
    Bijdrager
    #10263478 Quote

Ik herken mij in jullie verhalen over andere vrouwen in de omgeving. 
    Ik heb een hele zware week gehad met veel emoties, veel bloeden en zelfs gister na 1,5 uur werken ziek gemeld. Kon het allemaal niet meer hendelen. 

maar mijn bloeden is op de terugweg. Hoop dat het zondag gestopt is. Dan is er hopenlijk misschien dinsdag in het ziekenhuis al een groeiend eitje te zien en wat BMS. Dat zou echt fanatastisch zijn! 

Achteraf gezien was mijn ongesteldheid waarschijnlijk gewoon op tijd. In plaats van week te vroeg. Vind het moeilijk om uit te leggen dus heb ik het even in data hieronder neergezet:

30-09 Ongesteld 

07-10 (dag 8) nog steeds ongesteld alleen de hele week al weinig 

09-10 (dag 10) opeens flinke bloeding. Ziekenhuis denkt dat dit dan misschien dag 1 is.

13-10 (dag 14/dag 5) eindelijk gestopt

15-10 tot 23-19 Naar ziekenhuis om de 2 dagen. Mooie opbouw in eitje en BMS

25-10 (dag 26!/dag 17)Nog steeds geen eisprong dus krijg ik spuit mee met hormonen om eisprong op te wekken. Meteen die avond gedaan. 

27-10 (dag 28!!/dag 19) Duidelijke buikpijn van eisprong 

03-11 Ongesteld. Ik denk dat ik op dag 26 zit terwijl ik dus eigenlijk op dag 35 zit. 

Marianna
    Bijdrager
    #10263608 Quote

Hoi allemaal, 

Ik ben nieuw hier, ik lees af en toe wel mee maar heb me ook eindelijk aangemeld om mee te kunnen schrijven en mijn hart te kunnen luchten.
    Ik lees dat sommigen van jullie al een hele tijd bezig zijn of veel pech hebben gehad helaas ☹️ 

Ook wij zijn ondertussen helaas al ruim een jaar bezig, ik heb 1x een positieve zwangerschapstest gehad maar dat is na een paar dagen toch mis gegaan. 

Verder zijn we laatst ook bij de huisarts langs geweest. Het zaad van mijn man is getest en dat is goed. Verder moeten we het zelf nog een jaar proberen omdat we nog “jong” zijn en het zaad van mijn man goed is. Ik weet alleen niet of ik het aankan om nog een jaar zo door te gaan omdat de teleurstelling en frustratie elke maand groter wordt en ik word er heel emotioneel van op sommige momenten. 

groetjes,

Maria

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10263737 Quote

Hallo Maria, welkom hier! Je schrijft dat je man is getest maar jij niet? Vervelend dat je huisarts geen verwijzing wil geven. Heb je inzicht in je cyclus (weet je wanneer je eisprong is)? Vaak duurt t gemiddeld een jaar voordat je zwanger raakt, dus de kans is natuurlijk best groot dat t binnenkort raak voor je is! Ik hoop t voor je. Als je het echt heel moeilijk krijgt, kun je altijd weer terug naar je huisarts. Zeker omdat jij nog niet bent onderzocht.

Mandareintje
    Bijdrager
    #10263750 Quote

Bleh hier ongesteld geworden. Ronde 19 al weer….😭

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10263805 Quote

Ah nee Mandareintje, wat balen voor je!!!

Marianna
    Bijdrager
    #10263837 Quote

Oooh nee wat vervelend Mandareintje ☹️

Lapjesendradjes: bij mij is alleen gekeken of ik een soa heb gehad maar verder niet. Ik heb wel een normale cyclus en weet ook altijd wanneer mijn eisprong is omdat ik dat heel erg voel (heel pijnlijk). Is het normaal dat ze niet verder onderzoeken als je een normale cyclus hebt of doet de huisarts dan alsnog onderzoek ook bij de vrouw? Ik heb wel aangegeven dat ik zo’n extreem pijnlijke ovulatie heb en dat vreemd vind, maar hij gaf aan dat dat normaal is. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct