Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur

@tralala misschien heb ik er over heen gelezen maar wordt dat dan je eerste afspraak? Ik snap dat je het liever geen maand uitsteld dus hoop voor je dat jullie er uit komen. Wel een geregel altijd die afspraken he. Het is dat het het allemaal waard is als het lukt.

Bij mijn eerste viel het achteraf wel mee. Wij zijn 14 maanden bezig geweest waarvan 6 rondes met clomid geloof ik. Het voelde toen wel wat uitzichtloos met alle bijwerkingen en wijnig nuttige rondes omdat het steeds zoeken was naar precies de juiste dosis. Hoop dat ik er nu meer rust in heb nu ik weet dat het kan lukken. En dat er hier een klein mannetje rindkruipt en lacht is ook wel een fijne afleiding. 

Wens een ieder succes en hoop dat er voor de dames hier nog veel schattige baby’s in het verschiet liggen! 

Tralala
    Bijdrager
    #10231663 Quote

Hoi Dames,

Wat een hoop updates en verhalen weer.

@10077600, ik zal voor je duimen dat het weer succesvol voor je zal zijn. Duurde het lang bij je eerste?

@mttm, alleen de vorige ronde duurde bij mij lang (een week vanaf de eerste vage buik klachten en wat bruine afscheiding) voordat de menstruatie echt kwam. Daarvoor meestal slechts 1 dag. Ik weet niet of dat het afwijkend is? Ik denk dat het voor iedere vrouw verschilt. Wellicht wel iets om te overleggen met de gyn/huisarts? Succes!

@chacha, jeetje wat een verhaal. Het klinkt heel heftig! Ik hoop dat je snel weer succes hebt en dat het dit keer lekker bij je blijft en door mag groeien ❤️ 

Ikzelf heb een oproep voor de gyn binnen en die afspraak is natuurlijk precies wanneer we eigenlijk op vakantie zouden zijn. Ik ga straks even onderhandelen met m’n vriend over een paar dagen later vertrekken. (Of de afspraak verzetten) mijn voorkeur gaat uit naar 3 dagen later vertrekken.. anders duurt het weer een maand voor de volgende afspraak en hoe mijn cycli lopen zou ik dan pas in oktober mijn eerste -met hulp- cyclus hebben. 

Ik kijk wel een beetje op tegen het temperaturen op vakantie. We zijn echte outdoor kampeerders, dan lig ik daar in een kleine tent met zo’n thermometer te rommelen hahaha. 

mttm
    Bijdrager
    #10231564 Quote

Ik ga helaas ook weer naar de volgende ronde. De laatste maanden komt mijn menstruatie maar heel langzaam op gang. Het duurt een paar dagen voordat hij echt doorbreekt. Ik weet dat het gaat gebeuren doordat ik het voel en doordat ik verkleuring en soms een heel klein beetje rood op het toiletpapier zie. Iemand ervaring hiermee? Voorheen had ik dit niet. 

#10231510 Quote

Ik heb vandaag het groene licht gekregen om te starten met een behandeling. Ik vond het weer erg spannend om af te wachten of ik hulp zou krijgen dus ik ben blij dat dit kan. Voor mij wel bij het MMC, misschien omdat ik een oi traject in ga? Ik ben nog geen half jaar bezig dus praat hier iets wat illegaal mee. Maar ivm pcos heb ik voor mijn eerste zwangerschap ook een behandeling moeten ondergaan en heb ik nu niet de verwachting dat het deze x wel vanzelf zal gaan. Ik ga nu letrazol proberen en hoop dan op iets minder bijwerkingen dan bij clomid. 

Iedereen heel veel sterkte! 

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10231506 Quote

Welkom ChaCha! Ook jij hebt een indrukwekkend verhaal, PCOS en dan toch zwanger, maar de zwangerschap moeten afbreken. Dat moet heel zwaar zijn! Ik hoop dat de Clomid weer snel voor resultaat zorgt!

ChaCha
    Bijdrager
    #10230704 Quote

Hallo iedereen,

ik lees ondertussen al een tijdje mee, maar nu toch beslist om zelf ook even m’n verhaal te doen :).

Ondertussen zijn we al anderhalf jaar aan het proberen voor ons eerste kindje.

Bij m’n eerste gynaecoloog (september 2017) te horen gekregen dat één jaar zonder menstruatie na 10 jaar de pil te nemen normaal is, clomid gekregen om een eisprong op te wekken en hopend zo een cyclus te ontwikkelen (om het lichaam wakker te maken zeg maar). Dit heeft niet gewerkt, uiteindelijk beslist om even een pauze te nemen aangezien het veel frustratie met zich meebracht.

augustus 2018 terug gestopt met de pil en opnieuw totaal geen cyclus. In januari dan naar een andere gynaecoloog gegaan, onmiddellijk diagnose PCOS gekregen en clomid 50mg gekregen. Elke 2 weken op controle, dus al veel meer opvolging dan bij de andere gynaecoloog.. Clomid sloeg gelukkig aan, 1e ronde eisprong gemist en 2e ronde al raak. 

Jammer genoeg hebben we deze zwangerschap op 13 weken moeten stopzetten omdat ons kindje trisomie 18 bleek te hebben.. Aangezien we zelf geen drager zijn van deze afwijking hebben wij dus gewoon pech gehad..

Ondertussen zijn we 8 weken verder en ben ik terug begonnen aan de eerste ronde Clomid.. Hopelijk doet deze evensnel zijn werk!

Ik hoop ook dat iedereen hier in een langer traject snel een klein wondertje in z’n armen mag hebben!

Groetjes!

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #10230573 Quote

mttm ja had al gebeld. Maar ze vind dat ik geduldig moet wachten. En heb maar op eigen houtje een herhaal recept van Provera  aangevraagd. Om mijn menstruatie op te wekken. 

NWJ
    Bijdrager
    #10230511 Quote

Hallo, volgens mij heb ik ooit al een een berichtje geplaatst, maar daarna even afstand genomen van dit forum vanwege te veel confrontatie. 

September 2018 gestopt met een pil, daarna cyclussen tussen de 28-35 dagen, waarvan de laatste maanden stabiel met 30 dagen. Afgelopen cyclus alleen erg apart, vanaf dag 30 elke dag bij afvegen met toiletgang beetje kleuring maar niet dat doorzette. Pas op dag 34 echt een beetje ongesteld en stelde weinig voor. Dan heb je eerst toch iets hoop dat het wat is, maar helaas. De stap naar de huisarts komt steeds dichterbij (denk oktober mocht het nog niet gelukt zijn). Hopelijk hebben we deze twee maanden meer geluk! En anders erg benieuwd of er iets uit komt bij de huisarts, want je wil nu ook wel graag weten of er echt wel of niks mis is.. 

Maar dan lees ik sommige verhalen hier en dan mag ik nog niet klagen. Het is ook nog geen jaar..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct