Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Bo-Belle
    Bijdrager
    #10264791 Quote

Mariska we zijn alweer ruim 2 jaar onderweg. Juli 2017 gestop met de prikpil, nov 2017 weer een cyclus. Het eerste halfjaar ongeveer waren we vrij ontspannen, we kijken wel hoe het loopt. Mijn partner heeft ook niet echt een hoog libido dus het was achteraf gezien een beetje gepiel in de marge misschien. Daarna echt wel gaan opletten qua ovulatie. 

Yres haha ja dat van die buikpijn hou ik me dus ook elke maand voor maar is bij mij nog nooit een goed teken geweest. Nu ook niet, want vanochtend temp dip van 36.9 naar 36.6 >> vandaag of morgen word ik dus ongesteld. 

Die positieve testen stonden wel in de vragenlijst van de gyn maar hebben we niet uitgebreid besproken. Ik denk zelf dat mn lijf vanaf afgelopen januari pas eindelijk klaar was met de prikpil… En nu ben ik een beetje bang dat die adenomyose misschien toch van invloed is. Maar ja je weet t gewoon niet…

Mttm Oeeeh dat maakt het ook wel een beetje spannend toch? Als zo’n aanloop ongebruikelijk is? Of heb je zelf weinig verwachtingen deze maand? Wanneer is je nod ook alweer?

En ja, ik zit er inderdaad even behoorlijk doorheen. Vandaag het huis van mm moeder leeghalen. En ik ben ondertussen gestopt met die nieuwe baan/klus, dat ging er gewoon echt niet bij. Ook heel spannend hoor om als zzp-er die beslissing te nemen, want ja je weet niet wat en wanneer je weer aan de bak kan. Maar ik moet me even focussen en vertrouwen dat ik daarna weer aan de bak kan haha. 

Nouja, deze ronde dus weer niet gelukt. Gelukkig hebben we de 25e een vervolgafspraak bij de gyn en bespreken we dan de volgende stappen voor ons n.a.v. de onderzoeken. Ben benieuwd.

Yres
    Bijdrager
    #10264795 Quote

Marianna, ik denk niet dat het echt zeuren is bij de huisarts hoor. Zo’n arts ziet veel meer mensen die veel harder ‘zeuren’ en bij jou is het toch heel begrijpelijk dat je het wil laten nakijken. Het lastige is dat de arts daar natuurlijk minder acute nood achter ziet, dus dan zoiets heeft van: wacht het maar af. Als jij je zorgen duidelijk aan hem/haar voorlegt en wat jij en je man graag zouden willen, is het voor hem/haar duidelijker dat het wel ‘probleem’ is dat in jullie dagelijks leven al een tijd speelt. Maar misschien ben ik wel biased hoor, ik heb namelijk in mijn omgeving/fam (huis)artsen zitten en werk zelf in het ziekenhuis. Wat ik wel zie, is dat het vaak wel zo is dat mensen die heel stellig zijn en voet bij stuk houden, vaker hun zin krijgen. Terwijl de ‘model-patiënt’ in hetzelfde geval zal afwachten. De arts geeft natuurlijk ook gewoon advies op basis van zijn/haar expertise en dat is in jouw geval ‘afwachten’. Op basis van de reactie van de ‘patiënt’ wordt dan een beslissing gemaakt van wat het gaat worden: daadwerkelijk afwachten, of als de patiënt redenen/zorgen heeft toch doorverwijzen.

mttm, goed plan om toch meer de leuke dingen te blijven inplannen. Ik ga dat denk ik ook wat meer doen. Afgelopen jaar zaten we ook gewoon nog in Azië, en toen waren we ook al 7 maanden aan het proberen. Had toen bij het boeken helemaal niet stilgestaan dat ik zwanger had kunnen zijn en dat het met zika enzo niet zo een goed plan zou zijn. Nu we inmiddels 1 jaar, 3mnd verder zijn zit ik ineens wel zo te denken! Gelukkig zijn we altijd last minute boekers. Misschien toch binnenkort maar weer eens richting een warm land. Ik ben de kou en regen hier ook wel weer mooi zat! 

knuffeltje, herkenbaar om zelf ook maar eens een ‘kans’ te laten glippen. Soms is het gewoon eventjes mooi geweest. Vind de balans vinden tussen echt zin hebben en denken ‘we moeten maar weer eens zin maken om onze kansen te vergroten’ ook wel lastig af en toe. Vooral als je man ook niet zo in de mood is en moe is. Het kost dan toch altijd wat meer moeite om het dan voor elkaar te krijgen 😉 Maar zoals je zegt: als je zo constant bent dan moét het toch ook wel een keer lukken! 

Knuffeltjeeee
    Bijdrager
    #10264857 Quote

We klussen ook bijna alleen maar op vaste dagen, soms een dag eerder of een dag later maar meestal wel op vaste momenten in de week. Best wel saai, maar vriendlief heeft niet zon hoog libido. Weet ik alleen niet wat hij afgelopen paar weken had want toen kwam hij zelf met initatief. Beetje jammer dat ik toen niet vruchtbaar was… 😜

Ach we zullen wel gewoon zien… Verwachtingen dit jaar zijn 0. Het geeft me ergens rust dat volgend jaar weer 12 nieuwe kansen bied. Wat als het in bijv maart nog niet gelukt is wil ik nog niet aan denken… dan wil ik denk ik wel dat vriendlief zich laat testen.

En wie weet, wie weet zit er toch nog een kerstwonder in… 

Marianna
    Bijdrager
    #10264942 Quote

Bo-Belle wat enorm balen zeg dat je temperatuur toch is gezakt! “gelukkig” mag je binnenkort naar de gyn en hopelijk kunnen ze jullie dan verder helpen. 

Yres ja ik ga gewoon de huisarts weer bellen en mijn zorgen uiten, hopelijk worden we dan doorverwezen. Zojuist ook met mijn man besproken en die is het met me eens. Het wordt me gewoon te veel en ik kan het geen seconde loslaten omdat ik me zorgen maak en dat ziet hij ook, dus dit moet gewoon gebeuren.
    Het is zeker soms lastig om echt zin te moeten maken, terwijl je op dat moment allebei moe bent en niet in de stemming. Het is heel dubbel, want je wil inderdaad geen ‘kans laten glippen’ maar op die manier is het ook niet leuk meer als het al zo lang duurt, lastig.

Ben het met jullie eens, niet meer dingen laten omdat je dan misschien zwanger bent. Als het dan nog heel lang duurt dan is het alleen maar nog zuurder en het maakt je leven er niet leuker op. En dan kan je maar beter genieten van andere dingen die je wil doen, zoals verre reizen etc. Vind het soms ook zo ongemakkelijk, dat je met uit eten bijvoorbeeld geen wijn of carpaccio bestelt omdat je misschien zwanger kan zijn terwijl je dat normaal wel doet. Of zeggen dat je niet naar een sushi restaurant wil terwijl je daar gek op bent. En dan steeds maar weer een smoesje verzinnen en hopen dat ze het niet door hebben. 

Fishy
    Bijdrager
    #10264943 Quote

Wat een spanning allemaal meiden! Je maakt jezelf he-le-maal gek he.. Ik herken het zo! Wij allemaal natuurlijk!

Hier is het ei mooi gegroeid; 17mm, BMS was ‘perfect’. Maar goed, de vraag is natuurlijk waarom er een stortvloed aan bloed en pijn is, zo’n 4-5 dgn na de ovulatie. En of het ei uberhaupt springt, of dat er straks weer een cyste ontstaat… We wachten het ‘rustig‘ af… 

Marianna
    Bijdrager
    #10265010 Quote

Ja Fishy het is echt erg hoe gek je jezelf kunt maken. 
    Wat fijn dat je ei en BMS er goed uitzien! 
    Dat is goed nieuws. Lijkt me inderdaad moeilijk om nu rustig te wachten, maar je krijgt nu hopelijk wel meer duidelijkheid.

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Elssb
    Bijdrager
    #10265047 Quote

Ik lees al jullie verhalen wel hoor meiden en ik leef met jullie mee, maar ik zit op het moment niet goed in mijn vel en weinig positive vibes dus ik wil jullie niet daarin meeslepen. 

Volgende week afspraak bij de HA met mijn man, ben erg benieuwd. Zelftest thuis voor zaad kwam niet echt iets specifieks uit. 

We zitten midden in een verbouwing, ik heb een blaasontsteking en snotverkouden en morgen is het dag 14, ik houd mijn hart vast deze maand.. 

mttm
    Bijdrager
    #10265149 Quote

Weer veel verhalen. Hopelijk ook weer snel een positief verhaal.

Bo-Belle: jammer dat de temperatuur is gezakt. Hopelijk komt de bloeding dan ook snel, zodat je weer verder kunt. Hopelijk kunnen ze je snel verder helpen. 
    Ik heb overigens geen verwachtingen. Het namelijk wel gewoon bloed. In het begin zelfs kleine stolsels en dan weet je al dat je niet zwanger bent. Gisteren, nadat ik mijn bericht had geplaatst, had ik ook weer even een klein beetje bloed in mijn maandverband. Verder blijft het vooral roze bij het afvegen. En langzaam lijkt het meer op de kleur van oud-bloed te lijken. Het is zeker wel raar, maar als vanaf nu al mijn menstruaties zo gaan, vind ik het ook niet erg. Mijn NOD was/is ergens tussen afgelopen vrijdag en morgen. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct