Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Marr
    Bijdrager
    #10270863 Quote

Ik heb vandaag besloten me in te schrijven voor een postmaster opleiding die ik naast mn werk zal gaan volgen. Ik hoop en denk dat ik wat minder zal nadenken over dat t opnieuw zwanger worden tot op heden niet lukt omdat ik t druk genoeg ga hebben met andere dingen:)

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10270994 Quote

ChaCha, volgens mij doet niet elk ziekenhuis aan het genetisch testen van de embryo’s hoor. Dus zoek dat ajb goed uit van te voren (zal je ongetwijfeld doen). Bij onze kliniek doen ze het niet. 

ChaCha
    Bijdrager
    #10270995 Quote

Lapjesendraadjes, volgens mijn gynaecoloog zouden wij sowieso in aanmerking komen voor pre-implantatie diagnostiek aangezien wij beiden drager zijn van een niet-levensvatbare afwijking. Dit is aangetoond na genetisch onderzoek, dan zouden ze toch wel heel gemeen zijn om dit niet te doen toch? Ik vermoed dat ze ons ook wel sowieso zullen doorverwijzen naar een kliniek die dit wel doen. Maar bedankt voor de info, zeker iets om op te letten!

cytotec heeft nog steeds geen effect.. Ik had vorige week meer menstruatiekrampen dan nu 🙈

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10271008 Quote

Balen  chacha dat je nog niks merkt van de cytotec…nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb dus ook niet weet binnen hoeveel tijd het zou moeten werken maar je wilt hoe dan ook er gewoon snel vanaf zijn… En niet weer een curretage ondergaan natuurlijk… Hoop dat het alsnog aanslaat!

Mag ik trouwens wat anders vragen, ze hebben bij jullie toch al eerder genetisch onderzoek gedaan waar niks uitkwam? (Hoop niet dat ik je in de war haal met iemand anders) weet je hoe het kan dat ze nu wel hebben gevonden dat jullie allebei drager zijn? Was dit een ander, aanvullend onderzoek? Gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik dit..

ChaCha
    Bijdrager
    #10271040 Quote

Klopt idd Bo-Belle, dit was bij ons ook 😉. Bij de eerste zwangerschap is er trisomie 18 gevonden bij ons kindje, dus testen ze ook alleen voor dragerschap van trisomie 17. Deze keer was het enkel anencefalie en hebben ze dus onderzoek gedaan naar een specifiek gen dat een verhoogde kans geeft op anencefalie. Gewoon balen dat we net allebei drager zijn, want als het maar bij 1 van ons zou zijn, is er eigenlijk geen probleem (dan kan je enkel dragerschap doorgeven).

NWJ
    Bijdrager
    #10271052 Quote

Heel heftig chacha! Sterkte! Hopelijk doet de cytotec alsnog zijn werk.. 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Zwindo
    Bijdrager
    #10271065 Quote

Hallo meiden,

Ik lees hier al een tijdje af en toe mee, maar heb de afgelopen weken een beetje afstand genomen van het hele forum. Maar moet toch even mn ei kwijt. maar voordat ik aan mn verhaal begin las ik nu wel eindelijk weer eens wat positief nieuws hier, dus burgerse en wilkindje gefeliciteerd! Hopelijk hebben jullie een heerlijke zwangerschap.

We hadden een paar weken geleden onze 2e afspraak bij het fertiliteitscentrum om de uitslagen van mijn bloedonderzoek (voor PCOS) en zijn zaadonderzoek te horen, tenminste dat dachten we. Blijkt dat mijn bloed precies rond mn eisprong is geprikt waardoor de piek in het vrouwelijke hormoon de uitkomsten van mn andere hormonen beïnvloed en er nog geen duidelijkheid gegeven kan worden. Nu moet ik wachten tot ik ongi wordt om opnieuw bloed te prikken, maar mijn vorige cyclus was bijna 70 dagen😫 dat zou dan gewoon pas ergens volgend jaar zijn….zucht… dus ondanks dat de meeste hier er niet naar uitkijken om ongesteld te worden zit ik te googlen naar hoe ik sneller ongesteld kan worden😅het zaadonderzoek van mn man gaf daarnaast ook niet zulke beste waardes maar het was ook niet helemaal lekker gegaan, dus die moet ook opnieuw. 

Afhankelijk van wat er uit mijn bloedonderzoek lomt moeten we een keuze maken tussen 1. Een röntgenfoto om de kijken of de eileiders goed doorgankelijk zijn, 2. Een kijkoperatie om te zien waar de endometriose precies zit, 3. Een buikoperatie waarbij ze ook alles gelijk weg kunnen halen in mijn geval sowieso een stuk darm verwijderen wat betekend dat de hele kinderwens sowieso on hold zou komen te staan. 

Ondertussen babyshower gehad 6 berichten van mensen om ons heen die zwanger zijn ontvangen. En flink aan het balen dat we weer moeten wachten op duidelijkheid. Ik heb me er al bij neergelegd dat het dit jaar niets meer gaat worden, maar pfoe wat baal ik als een stekker zeg. Ben blij als 2019 voorbij is laat 2020 maar komen hopen dat dat jaar meer geluk met zich mee brengt .

Zwaantje
    Bijdrager
    #10271081 Quote

Hi dames!

Fijn dat een aantal hier goed nieuws hebben gekregen. Gefeliciteerd! Ik heb gister (cd 23) eindelijk mijn LH-piek gevonden. Uiteindelijk een week later dan ‘normaal’. Dit is waarschijnlijk de nasleep van de miskraam. Ondertussen beginnen de vreselijke wachtweken weer, dus ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Ik hoop echt dat het weer zo mag zijn. 

Ik duim! Ook voor jullie!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct