Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • Tulpje
    Bijdrager
    #10176387 Quote

Ik moet even mn frustraties uiten…

Mijn zus vertelde vandaag dat ze weer zwanger is (3e kindje). Bij hun is het bij elke zwangerschap in 1x raak geweest. Ze hoeft er maar aan te denken of ze is zwanger.. Natuurlijk ben ik blij voor ze, maar ik ben nu zooooo gefrustreerd/verdrietig… Waarom lukt het bij ons nou niet?! Grrrrrrr….

Ik zit op t wachtbankje. Vandaag of gisteren mn eisprong gehad. Zaterdag, zondag en dinsdag geklust…. 

Taaraa
    Bijdrager
    #10176362 Quote

NOD 11 maart: Mandareintje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8

NOD 12 maart: Krekeltje, 28 jaar, eerste kindje, ronde 8

NOD 19 maart: PippaLotta, 28 jaar, 1e kindje, ronde 9

NOD 20 maart: Tulpje, 34 jaar, 1e kindje, ronde 7

NOD 22 maart: Taaraa, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7 

NOD 24 maart: BabyAD, 22 jaar, 1e kindje, ronde 10

NOD 25 maart: GebruikerSeen, 1e kindje, ronde 6

NOD 28 maart: Loethe, 30 jaar, 1e kindje, ronde 8

NOD ? 16 maart/ 14 April: ElsieJoy, 27 jaar, 1e kind, ronde 6 

NOD ? :  Kriebelbeestje, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6, 21 dagen overtijd (uitgaande van 40 dagen cyclus)   

NOD? : Brabantse, 37, 1e kindje, ronde 5, 13 dagen overtijd 

NOD? Negentienachtentachtig, 31, ronde 9, 60 dagen overtijd.

NOD 22maart? LLII, 28 jaar, 1e kindje, ronde 3 maar al 9 maanden bezig

Taaraa
    Bijdrager
    #10176359 Quote

Gebruiker10111700 Wat verschrikkelijk dat je zo lang hebt moeten wachten. Ik snap heel goed dat je er door heen zat. Wat naar dat je geopeerd moet worden. Ik heb ook een kijkoperatie, een laparoscopie, gehad vanwege vermoeden op endometriose. Het was geen pretje, maar hé ik ben er nog 🙂 En jij slaat je hier ook doorheen! Ik hoop ook voor je dat je zwanger raakt en die hele operatie niet nodig is.. 

ElsieJoy wat naar dat je geopereerd moet worden. Maar ik snap ook goed dat er een soort van last van je schouders valt nu. 

Meiden, ik ben vandaag in een hele positieve bui. Hopelijk kan ik iemand aansteken 😀
    Ik ben helaas niet altijd zo positief ingesteld, dan komt de angst toch naarr boven, en dan is het zo fijn om steun te vinden hier. Als we over jaren terugkijken op dit forum, zijn we waarschijnlijk allemaal moeder. De ene doet er wat langer over dan de ander. Het komt goed, met ons allemaal, zonder of met medische hulp. 

#10176321 Quote

Hoi allemaal,

Wij zijn 01-01-2017 gestopt met de pil 

wat al een hele stap is om er echt voor te gaan, ook spannend 

eerste maanden was het in me gedachte we logies dat het niet raak was. 

Uiteindelijk na 6 maand begon ik me ook dingen af te vragen maar overal stond dat je na 1 jaar pas naar de huisarts kon

weer 6 maanden later (1jaar Verder) 

naar de huisarts chamidia test moeten doen was goed, partner zijn zwemmers laten testen was ook goed en ondertussen weer 2 maand verder 

toen wou ik door naar de gynacoloog om te kijken of ik wel een eisprong heb 

zo gezegd zo gedaan 

alles leek goed te zijn, en dus weer met goeie moet er tegen aan nogmaals 4 maand later dus (totaal 18maand verder) nog geen positieve test 

ik moet er eerlijk bij zeggen je word gek van alles om je heen wat je leest wat je ziet iedereen word ineens zwanger en vrachtwagens met reclame er op met baby’s reclames op tv je word overal er mee geconfronteerd! 

Daarbij me fam en vrienden waarmee ik dit deel (en ook al kinderen hebben) kunnen (goed bedoeld) zeggen laat het los maar dat is bijna onmogelijk, al doe ik me best om er niet zo mee bezig te zijn! ben je er stiekem/onbewust toch mee bezig 

in november 2018 zat ik er best doorheen 22 maanden bezig en nog geen resultaat er moest wel iets mis zijn 

afspraak met de gynacoloog en hij bood me aan een hsg onderzoek te laten doen na mis communicatie ivm de afspraak heeft dit uiteindelijk 7 februari 2019 plaatst gevonden 

ik last veel over mensen dat dit als vervelend en pijn ect was ervare maar ik vond het wel mee vallen gelukkig, wel vond ik het erg spannend! je geeft jezelf toch bloot  ik moest de dag er na ook een na foto laten maken 

mijn rechter eileider is dus verstopt 

links niet maar zit wel een soort ophoping 

ik schrok hier heel erg van en ze raden me aan om een kijkoperatie te laten doen

Zelf dacht ik wel omdat je mee kan kijken en uiteindelijk rechts ook vloeistof in kwam dat dit positief was 

en wie weet dat het nu wel toegankelijker is dat we eerst 2maand aankijken 

maar toch 

21 maart heb ik een gesprek afspraak voor de operatie over hoe het zal gaan en voordat de operatie plaats vind ben je al gauw 2/3 maand verder 

mijn grootste hoop is dat het toch binnen 2 maand raak is en de operatie niet plaats hoeft te vinden 

Hoop voor iedereen hier dat het niet zo een lange weg word als die van ons 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10176256 Quote

@hopefully, wij hebben ongeveer een week moeten wachten op de uitslag van het zaadonderzoek. 

Hier ook maar even een update. De resultaten van de HSG zijn inmiddels besproken met de gyn, en mijn rechtereileider zit dus echt potdicht. Ik had tijdens de HSG maar een foto meegekeken, en op basis daarvan dacht ik al ‘geen wonder dat het zon pijn doet’, omdat de eileider daar opzwol tot ongeveer de helft van mijn baarmoeder, maar daarna zijn ze dus nog verder gegaan om te kijken of er écht niet een klein doorgangetje was, en is die eileider een paar keer zo dik geworden als de baarmoeder… Pfff…

Maargoed, sinds gisteravond heb ik eindelijk wat minder pijn na de HSG. Nu het besproken is hoe de operatie eruit gaat zien en ik gewoon echt op de wachtlijst sta (ongeveer 2 maanden), valt er een hele last van me af. Het is voor mij nu gewoon duidelijk wat er gaat gebeuren, en ook al wil ik dus tot die operatie even liever niet zwanger proberen te worden, merk ik nu al dat ik er gewoon rustiger onder ben. Ik weet vrij zeker dat er nog wel paniekmomenten gaan komen vlak voordat ik daadwerkelijk onder het mes moet, maar voor nu is er gewoon een reden, een oplossing en een beter perspectief… 

KimOpstal
    Bijdrager
    #10176187 Quote

Gefeliciteerd Daiss!!

ja voor nu is het af wachten tot 13 maart. Word ondertussen wel gek van mezelf zie van alles aan me lijf wat ik nog nooit eerder heb gezien. Ben ook nog bezig met de ovulatietesten zie wel een streepje maar niet donkerder dan het andere streepje. Dan kan ik bij het ziekenhuis aantonen dat ik dat in ieder geval ook heb geprobeerd 😊

voor nu maar me zinnen verzetten en genieten van de leuke dingen in het leven.

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Kriebelbeestje
    Bijdrager
    #10176128 Quote

gebruiker….. Klopt is ook zo. Ik mocht eerder omdat ik in 2002 een geperforeerde blinde darm operatie heb gehad. Dus had veel troep in mn lijf van de blinde  darm. De kans dat ik zwanger zou worden was heel klein. Dus dat was de reden dat ik eerder mocht komen dan een jaar wachten. 

Overigens wist ik dit pas 2 jaar geleden. Mm ouders hebben mij dit nooit vertelt omdat ik er anders misschien te veel mee bezig zou zijn. Sinds ik bevallen ben hebben ze mij dit verteld. Maar dit speelt nu wel in mn hoofd… zou dit het dan nu zijn? Ene kant ook niet want heb al een dochter gekregen. 

Lauwriej
    Bijdrager
    #10176114 Quote

Op welk moment ben jij naar de dokter geweest voor een verwijzing naar de gyn? Ik hoor in mijn omgeving dat ze je pas naar een jaar proberen doorsturen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct