Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

• Auteur
  • ChaCha
    Bijdrager
    #10297396 Quote

Ikbendoutzen, jammer genoeg zijn artsen en ziekenhuizen niet zo sterk in een persoonlijke aanpak.. Veel communicatie is onpersoonlijk en kil. Erg jammer dat het voor jou zo moet verlopen! Ik zou zeker al eens informeren of je naar ergens anders kan gaan hoor. Het is enorm belangrijk om je toch een beetje goed te voelen bij de mensen die je moeten helpen om je grootste wens waar te maken.

Lapjesendraadjes, goh wat kut! Ik had zo gehoopt voor je! 

#10297418 Quote

Aangemaakt!! Hopelijk okee voor iedereen?? maar de meeste zijn enthousiast, dus ik dacht hoppa gewoon doen. Cha Cha, ik snap jou ook hoor! Ik zie het niet zozeer als wegstoppen in een hoekje, maar zelf lekker een rustig hoekje opzoeken;-) Ennn…als je wat meer inside info wilt delen over goede artsen etc, geeft dat misschien ook wat meer ruimte… 

“Als het langer duurt”  

“De dames die al wat langer wachten…” 

xxxx

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10297431 Quote

Oh ikbendoutzen, wat ontzettend piep! En zeker als ze het vermoeden hebben dat het in beide eileiders zit en niet aan kunnen geven waarom ze dat denken. Ik had zelf 1 hydrosalpinx, maar tot de HSG dus ook geen idee van de status van de ander. Ik hoop voor je dat de eileiders nog voldoende goed zijn/hersteld kunnen worden, want ik kan me de stress van destijds nog goed herinneren en het vooruitzicht dat je dan meteen zit met maar 3 vergoedde IVF/ICSI pogingen alleen omdat je simpelweg geen functionele eileiders zou hebben… Overigens denk ik dat ook 1 hydrosalpinx je vruchtbaarheid kan verpesten vanwege het vocht dat het klimaat in de baarmoeder kan verstoren, want bij mij wou het ook een hele tijd niet lukken, en de maand na de operatie ineens wel (en nee, heb het echt niet losgelaten ofzo toen, ik was er die maand lekker obsessief mee bezig, maar had gewoon door de behandeling toen eindelijk een echte kans).
    Er is trouwens hier ook iemand anders op het forum geweest waar ze op basis van een echo dachten dat ze een hydrosalpinx zou hebben, maar dat bleek ze gelukkig toch niet te hebben. Eigenlijk kan alleen een HSG (al dan niet tijdens een ok) daar duidelijkheid over geven, dus hou vooral vast aan het sprankje hoop dat je toch geen hydrosalpinx hebt of dat het herstelbaar is! In elk geval een hele dikke knuffel tot die tijd en ik duim voor de best mogelijke uitslag van de kijkoperatie!

ChaCha
    Bijdrager
    #10297438 Quote

Daantje, ja, zo kan je het beter bekijken, voelt positiever aan ;). Deze morgend was even een baalmomentje. Ik verhuis mee naar de nieuwe groep!

Ikbendoutzen
    Bijdrager
    #10297443 Quote

Chacha dankje voor je fijne reactie, we hebben inderdaad ook het idee dat we verder moeten gaan kijken. 

ElsieJoy Dankjewel! Ik word hier blij van, geeft toch een beetje hoop.  Begrijp ik het goed dat bij zo n hydrosalping dit operatief behandeld kan worden? Ik lees nm ook veel dingen over verwijderen van eileiders. Hihi heerlijk hoe je dat beschrijft, ik zou het ook zeker niet zomaar kunnen loslaten maar vind het mega goed om te horen dat jij na de hersteloperatie zwanger bent geworden! Echt super bedankt voor je reactie! In welk ziekenhuis ben jezelf geholpen? 

Btw ik verhuis ook mee naar het nieuwe draadje, ideetje om hier een link te plaatsen? Zodat iedereen die mee wil en het later leest ook snel doorklikt?

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct