Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wat te eten bij misselijkheid?

  • Auteur
    Berichten
  • #10275936

    Hoi allemaal,

    Ik ben nu zo’n 7 weken zwanger van ons tweede kindje. Nu heb ik deze zwangerschap onwijs veel last van misselijkheid, iets wat ik bij mijn dochter helemaal niet had. Ik merk dat heel veel dingen die ik eet me alleen maar misselijker maken: kippensoep, cracker met kaas, bruine boterham met boter, etc. Hebben jullie tips wat bij jullie wel hielp tegen de misselijkheid? Gemberpillen slik ik al.

    #10275941 Quote

    He, wat vervelend voor je!! Ik herken het wel, had er ok behoorlijk last van. Mij hielp het in ieder geval om te blijven eten zodat je de misselijkheid deels voor bent, omdat je maag steeds iets heeft. Bananen, maria biscuits, vanillevla. Ik weet nog dat ik het ook lastig vond om iets te bedenken. Ben ook echt meerdere keren de supermarkt rond geweest, maar had nergens behoefte aan. 

    Veel succes en hopelijk mag je ook genieten van je zwangerschap! 


    AprilMom
    Bijdrager
    #10275946 Quote

    Ik at veel aan die zakjes Knijpfruit voor kinderen en dan lekker koud, droge cream crackers, Liga babybiscuits…

    Vooral proberen vaker kleine dingen te eten zodat je geen lege maag krijgt en dingen die niet te zwaar zijn. Denk dat kaas bijv. best zwaar op de maag is. 


    Liefje
    Bijdrager
    #10275955 Quote

    Hier is het ook verschrikkelijk ! Gisteren met voorbedachte raden mijn groentjes gewassen en gekookt voor vandaag. Gisteren kreeg ik dit goed binnen. 🙂

    Vanmorgen bij bet openen van de koelkast werd ik meteen misselijk van de geur.  Uiteindelijk dan maar iets anders gekozen om mee te nemen naar het werk. Gewone boterhammen met confituur … Maar ook nu weer mottig van de geur.  Maar bon we pakken het er maar al te graag bij voor dat kleintje 🙂 


    Nodes
    Bijdrager
    #10275991 Quote

    Als echt niks meer hielp dan was cola mijn beste vriend. Gewoon een paar slokjes en het was weer even weg.

    Anders vanille vla idd


    Niempje
    Bijdrager
    #10276036 Quote

    Thee water, schijf sinaasappel, citroen en plak gember erin deed bij mij wonderen.

    Daarnaast geen eten pakken wat je veel moet kauwen, komt de smaak te veel vrij haha.

    Cracotte crackers deden het goed bij mij en tomaten of groente soep.

    Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

    Dreumeszwanger
    Bijdrager
    #10276079 Quote

    Bij mijn ergste periode waren het mn geroosterde witte bolletjes met brie erop… je moet het maar bedenken haha.. maar verder wisselde het heel erg en was er geen pijl op te trekken…

    Bij de eerste was het zelfs kauwgom waarvan ik over mn nek ging..

    #10276081 Quote

    Bedankt voor de tips allemaal! Hopelijk kom ik de feestdagen een beetje fijn door! Gelukkig volgende week maandag al m’n eerste echo, dan zien we waar we het voor doen!


    Maleficent
    Bijdrager
    #10276331 Quote

    Heel vervelend! 

    Voor mij helpen droge crackers en naturel chips. Verder soms mandarijnen en bananen. Ik merk echter wel dat de regelmaat het beste werkt, ervoor zorgen dat ik geen honger krijg, als het tot honger komt is het te laat, dan komt er niks meer binnen 😛 

     

    succes! <3 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct