Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwanger en sporten

  • Auteur
    Berichten
  • #10213036

    Hallo, 

    Ik ben momenteel 17 weekjes zwanger en mijn conditie is echt -10. Ik heb altijd een redelijk conditie gehad maar door mijn zwangerschap ben ik erg snel uitgeput.

    Ik wil graag wat fitness gaan doen voor conditie en beetje kracht. Overigs bij de sportschool zeiden ze dat ik gewoon alles kan doen maar ik betwijfel het. 

    Kan dit sowiezo nog? En wat voor oefeningen zou ik dan kunnen doen?

    Byebye x


    Susannaaaa
    Bijdrager
    #10213038 Quote

    Ja hoor, ik zou wel alles langzaam opbouwen en niet direct je oude niveau oppakken. Je moet ook oppassen met rechte buikspieren. Schuin kan nog wel. Later in de zwangerschap werdt mij afgeraden om onstabiele oefeningen te doen waarbij er toch wat druk op je bekken komt zoals lunges etc. Dit vanwege bekken instabiliteit etc


    Ongeduldige
    Bijdrager
    #10213042 Quote

    Er zijn oefeningen die je beter niet kan doen. En ook oefeningen waarbij er gevaar is voor vallen enzo door bijvoorbeeld gewichten moet je voorzichtig mee zijn. Inspiratie voor oefeningen haal ik van pinterest. Daar kan je specifieke oefeningen voor zwangeren vinden maar dit is vast ook gewoon op Google te vinden. 

    #10213062 Quote

    Je kunt heel goed nog door blijven sporten tijdens de zwangerschap! Op internet (bijv YouTube of Instagram) is veel te vinden, ook met tutorials erbij enzo. Beweging is juist goed! En mij is verteld dat je bijna alles, behalve rechte buikspieren dus idd, nog gewoon kunt doen. 


    Veerveer
    Bijdrager
    #10213066 Quote

    Let ook even op dat er bepaalde oefeningen zijn waarmee je wat naar achteren moet leunen waardoor je automatisch je buikspieren aanspant, zonder dat je dat echt doorhebt. Daarnaast raad mijn sportschool aan om oefeningen met veel kniebuiging, zoals squats niet te doen, en schokken op de knieën (loopband, touwsprjngen) omdat je gewrichten weeker worden en je knieën straks met je buik veel extra gewicht krijgen te verduren. 

    Pas ook op met grondoefeningen liggend op je rug; hiermee zou je eventueel een bloedvat richting de placenta af kunnen knellen wat voor je kleintje niet fijn is. 

    Verder kan je veel blijven doen zolang je maar naar je lichaam luistert! Onthoud bij cardio dat je tijdens de oefening nog enigszins moet kunnen blijven praten dus put jezelf niet geheel uit. Succes!!


    StephW
    Bijdrager
    #10213095 Quote

    Je kan alles doen behalve rechte buikspieren. Wat niet fijn voelt, niet meer doen. Ik trainde altijd met gewichten en ben dit blijven doen. Alleen springen voelde na week 25 ofzo niet meer lekker en rennen ook niet. Je hebt ook zwangerfitness, maar als je goed naar je lijf luistert is dat niet nodig. Bouw het op. En laat je niet gek maken, als het pijn doet stop je en verder kan alles volgens mij! Oh en eenmaal verder in de zwschap voelt plat liggen niet meer goed idd, maar kantel dan een zitje of step, no problem!

    Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool
    #10213121 Quote

    Ik doe zwangerfit, ideaal! Je doet alleen dingen wat je kunt/mag en professionele begeleiding. Bij mij zitten er dames tussen die 39 weken zwanger zijn.

    #10213122 Quote

    Ik doe zwangerfit, ideaal! Je doet alleen dingen wat je kunt/mag en professionele begeleiding. Bij mij zitten er dames tussen die 39 weken zwanger zijn.


    Ellonor
    Bijdrager
    #10213124 Quote

    Ik ga nu ook gewoon weer naar de sportschool nadat ik 10 welen niks heb gedaan omdat ik te moe was. Doe nu lekker rustig mijn eigen oefeningen tijdens het groepslesje en vermijdt oefeningen waarbij je moet springen of zware gewichten moet tillen. Normaal deed ik bepaalde oefeningen met 24kg maar heb dat terug gebracht naar 8kg. Gewoon rustig aan op je eigen tempo en idd die buikspieren vermijden!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct