Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwanger worden 2e kindje 2021

• Auteur
  • Lewis
    Bijdrager
    #10472131 Quote

Ik ben het gewend dat ze ver weg wonen, het is al 19 jaar zo. Maar toen ik zwanger raakte vond ik het wel even slikken. Ik realiseerde me plotseling dat ze zoveel zouden missen. Ik wist vooraf wel dat we elkaar ongeveer eens per maand zagen. Maar toen drong ineens door hoe lang dat eigenlijk is bij een ontwikkelend kind. Het duurt dan langer voor je een band opbouwt en ze missen heel veel eerste keren, grote veranderingen in hoe ze zijn, doen en eruit zien. Dat vond en vind ik wel moeilijk. Ook het praktische gedeelte van het hebben van een vangnet als je even weg moet/wil of de opvang dicht is. We zijn nogal op ons zelf aangewezen. 

Ik kan me voorstellen dat jouw ziekte het lastig maakt. Fijn dat jullie die stap kunnen maken om dichterbij te verhuizen. Moest je van baan wisselen daarvoor? 

Een standaard LF is toch 14 dagen? Als je 6 dagen geleden je eisprong had, zou je in dat geval nog 8 dagen moeten tot dinsdag toch? Of begrijp ik je telling verkeerd? 
    Hier is het altijd maar 10 dagen ongeveer, dus ik hoef iets minder lang geduld te hebben haha! 

Ik voel sinds vanmiddag toch wel lichte krampjes. Ondanks dat ik dat bij mijn dochter ook wel had, denk ik meteen, nou niet gelukt dus! 
    Maar ik moet gewoon nog 2 dagen geduld hebben. 

DROS
    Bijdrager
    #10472147 Quote

Ik heb helemaal nog geen idee hoelang mijn cyclus is in totaal. Ik heb nu de standaars 28 in mn app gezet en dan is as. zaterdag mijn menstruatie. Ik denk dat hij zo een 2 dagen later is omdat mn eisprong ook 2 dagen later was. Maar we gaan het zien.

Toen ik ook zwanger was werd de afstand met mn familie ook wel een dingetje. We gaan nu tussen in wonen zodat we onze banen kunnen behouden. Ik zie mn ouders 1 a 2x per maand maar mn zoontje en ik doen ook vodeobellen zodat hij toch opa en oma blijft zien. Dat vind hij erg leuk en hij vraagt er zelf ook naar. Dat is zo leuk om te zien.

Ik hoop zo voor je dat het dit keer zal gaan lukken! Gun het jullie zo! Je mag bijna testen als het uit blijft🤞🏻

Lindamam
    Bijdrager
    #10472592 Quote

Succes, ik hoop op een positieve test voor je! 🍀
    Wij zijn zelf ook deze maand begonnen voor een tweede. Onze zoon is 1,5 jaar.

Lewis
    Bijdrager
    #10472602 Quote

Voel je al wat anders dan de zenuwen Dros? 😂

Hoi Linda, wil je meeschrijven? Leuk dat jullie ook voor een tweede gaan. Heb je je eisprong al gevonden?

Hier overheerst het “niet gelukt” gevoel. Weet niet waarom want ik ben nog niet eens op mijn nod. Voel krampjes en heb nu een paar pukkels. Niets anders dan normaal. Dus het zal wel niet gelukt zijn denk ik dan. Ben er een beetje down van. Wachten is zo moeilijk haha! Morgen of overmorgen zou ik ongesteld moeten worden. 

DROS
    Bijdrager
    #10472616 Quote

Hoi Lindamam. Dankjewel. Wat leuk dat jullie ook voor een 2e kleine gaan. Ik hoop ook voor jou een positieve test.

Hoi Lewis. Nee ik voel verder niets bijzonders. Dus ik heb het zelfde gevoel als wat jij heb, maar dit is ook nog maar ronde 1. Ik vind het vervelend voor je dat je zo down bent. Het is ook niet niets voor jullie elke maand weer. Probeer toch een beetje positief te blijven want elke zwangerschap, ook vanaf het begin, kan anders zijn dan bij de eerste keer. Ik duim voor jullie.

En hier wachten we nog verder op het bankie… tik tak…….

Lindamam
    Bijdrager
    #10472619 Quote

Ik heb deze cyclus 2 keer mijn eisprong gevonden met clearblue ovulatietesten. 🤨 ik denk dat mijn cyclus door de war is haha. Dus ben benieuwd wanneer nu mijn nod is, ik denk rond 25 augustus.

Toen ik een positieve zwangerschapstest vast had toen ik zwanger was van mijn zoon, heb ik trouwens helemaal niks gevoeld de dagen/weken ervoor. En juist toen was ik zwanger. Deze maand heb ik echt vanalles gevoeld en niet zwanger. Dus wil echt niks zeggen hoor! Het kan allemaal nog.

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Lewis
    Bijdrager
    #10472702 Quote

Ja gek is dat he? Dat je op symptomen wacht en juist het uitblijven daarvan was het symptoom. Volgens mij had Poekie dat ook toen ze zwanger bleek. 

Toen ik zwanger was van mijn dochter waren we al 4 jaar bezig, iUI6 en volgende stap IVF. Dus ik deed die vooral voor de vorm, zodat we met IVF verder konden. We gingen lekker op vakantie en omdat het toch niet zo lukken was ik er helemaal niet mee bezig. 

Ik voelde net als normaal dat ik krampen had, pukkels, beetje zere borsten. Dus ik ging ongesteld worden. Deed zelfs alvast een tampon in, en niks. Dag erna ook niet. Nou dan moet ik mijn eisprong verkeerd gehad hebben, maar hoe is dat mogelijk met meten en via het ziekenhuis?? Ik had het wel snel koud, en we maken altijd lange dagwandelingen op vakantie, dat werden toen halve dag wandelingen. Mijn man vond dat vreemd. Ik dacht gewoon: tja het is ook na een hete zomer een stuk koeler hier, en misschien gewoon werkstress ofzo. Dat koppelde ik echt niet aan zwanger zijn. 
    Het voelde precies als ongesteld worden. En 5 dagen na mijn NOD op dag 17 testte ik positief. Mn hart zat in mijn keel, snapte er niks van! En dat werd mijn dochter 🙂
    Vlak daarna werd ik trouwens kotsmisselijk hoor, dus toen wist ik het wel zeker haha!

Dus ja…. rationeel gezien weet ik dat je voelen alsof je ongesteld wordt, ook een zwangerschap kan betekenen. Maar zeer waarschijnlijk word ik gewoon ongesteld. Nu nog niks. Maar het is nu dag 10 en de laatste keren was het einde dag 10 of ochtend dag 11. We zullen zien. 

Poekie, hoe is het met jou?

Lewis
    Bijdrager
    #10473013 Quote

Mijn D-day is hier. Nog niet ongesteld. Maar het voelt wel alsof het elk moment kan starten. 
    Gistermiddag verloor ik een beetje gele afscheiding, dus ik dacht daar komt het. Maar het is dus weer kleurloos, huh? Hele dag en nacht krampen gehad, en nu ook veel last van mijn buik. Maargoed, ik ben gisteren ook geprikt voor corona, dus daar kan dat ook mee te maken hebben. Ik verwacht gewoon elke keer als ik naar de wc moet dat het flink begonnen is. 

Maar toch heb ik door die gele afscheiding wel een beetje stress. ik weet namelijk nog goed dat ik voor mijn test bij mijn dochter het ook had en dacht: ahhh zie? niet zwanger, en toen was het ook dezelfde dag nog weg. 
    normaal wordt mijn afscheiding van wit naar lichtbruin en dan rood. Geel heeft er niks mee te maken. Maarja om nou alles aan een beetje afscheiding op te hangen?? 

Net die laatste dag toch nog in de spanning. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik denk dat ik er weer teveel in zie. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct