Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwanger worden na miskraam

• Auteur
  • Britt1980
    Bijdrager
    #5699958 Quote

Ook begin van het jaar een Buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Met als gevolg een cyste in de eierstok. Zonder operatie opgelost maar wel veel controles gynaecoloog. Zeker 3 maanden geduurd voor het weer rustig was en sinds de zomer de cycles weer normaal is. Nu verrast en 6 wk zwanger. Nooit verwacht maar het is wel spannend omdat je bang blijf om het weer mee te maken.

Gun jullie snel positiefs nieuws!!

Sanne1979
    Bijdrager
    #5699856 Quote

Helaas hebben wij hetzelfde meegemaakt. In juli de 8 weken echo maar daarop zagen ze alleen een vruchtzakje. De week erop weer een echo gehad en er was wel aanmaak te zien maar te weinig. Mijn 1e reactie was dat het er zsm uit moest zodat we snel weer door konden. Toch eerst een week afgewacht dat het uit zichzelf zou komen, de week erop Cytotec gekregen om de miskraam op te wekken die bij mij helemaal niks gedaan hebben en uiteindelijk ben ik begin augustus gecurreteerd.

Hoop niet dat ik het nog een keer mee maak, maar zou dan gelijk voor curettage kiezen. Vorige week controle gehad bij de gynaecoloog en alles was goed. Mijn cyclus is gelukkig ook weer snel op gang gekomen. Komend weekend moet ik als het goed is weer ongesteld worden, maar hopelijk blijft dat uit.

Kan nog steeds niet naar echo foto’s  kijken of horen dat iemand zwanger is.

Je weet dat het vaak voorkomt, maar het is moeilijk als je er zelf mee te maken krijgt.

Sterkte en hopelijk dat we allemaal binnenkort positief nieuws hebben!!

Jacko Peeters
    Bijdrager
    #5699807 Quote

Hoi

Wij hebben een vergelijkbare situatie momenteel.

Mijn vriendin is (of was) momenteel 9 weken zwanger.

2 weken geleden heeft ze 2x een kleine bloeding gehad. We zijn toen bij de VK geweest en hebben een echo gehad. Daarop was het vruchtzakje te zien maar nog geen vruchtje. (Dit was volgens de VK ook nog te vroeg om te zien….net 7 weken)

Gisteren hebben we de 9 weken echo gehad. We waren heel erg benieuwd en gespannen. Tijdens de echo was er echter geen goed nieuws. Het vruchtzakje was normaal gegroeid en groter geworden maar er was nog steeds geen vruchtje zichtbaar…

Nu ziet het er dus naar uit dat het een vroege miskraam gaat worden en moeten we een afspraak maken bij de gynaecoloog.

Tegen beter weten in hoop je natuurlijk dat tijdens het voor onderzoek voor het weghalen er toch een vruchtje blijkt te zijn…

Verdriet en teleurstelling maar tegelijkertijd ook berusting. Als het vruchtje niet gezond is kan het maar beter vroegtijdig worden afgebroken.

Des te meer is bij ons het besef gekomen dat we heel erg graag een kindje willen en daarbij heb ik gelezen dat het bij 1 op de 5 zwangerschappen voorkomt en dus een “normaal” verschijnsel is.

Het schijnt ook zo te zijn dat veel vrouwen na een miskraam weer snel aantellen ….

Veel sterkte en geluk.

Jacko

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct